Asociaţie: Lucrările la podul suspendat de la Brăila avansează într-un ritm satisfăcător. Avem şanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrări la podul suspendat de la Brăila, Foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură
Lucrări la podul suspendat de la Brăila, Foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură

Asociaţia Pro Infrastructură a publicat, joi, noi imagini de pe şantierul Podului suspendat de la Brăila. Potrivit sursei citate, lucrările avansează într-un ritm satisfăcător, iar românii au şanse bune să treacă Dunărea pe noul pod la final de 2022.

„Podul suspendat de la Brăila avansează bine. Lucrările avansează într-un ritm satisfăcător şi avem şanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022. Aşa cum v-am explicat de nenumărate ori, cei aproximativ 22 de km de drumuri de legătură au fost blocaţi în birocraţie şi licitaţii anulate, în 2022 fiind posibilă inaugurarea doar spre sud (Măcin/Constanţa), conexiunea nordică spre Jijila (Tulcea) fiind amânată pentru 2023.”, explică reprezentanţii Asociaţiei pe pagina de Facebook.

Conform acestora, japonezii (IHI Infrastructure) au terminat de întins cablurile principale şi acum se execută toroanele suplimentare dintre blocurile de ancoraj şi piloni. 

„În ianuarie sau februarie va începe montarea segmentelor tablierului podului.”, precizează sursa citată.

Totodată, Asiciaţia Pro Infrastructură mai menţionează că Italienii (WeBuild) au montat primii 90 de metri de tablier metalic.

„În filmarea noastră vedeţi macaraua verde de mare capacitate (600 tone) a celor de la Deme Macarale, supranumită de comunitatea noastră „Hulk", care instala o secţiune a tablierului metalic al viaductului de acces pe malul Brăila.

În continuare sunt relocări de utilităţi de rezolvat şi multă muncă, dar cu un efort susţinut din partea constructorilor şi ai responsabililor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, decembrie 2022 poate fi luna istorică în care Moldova şi Dobrogea vor fi conectate printr-un drum modern.”, transmit reprezentanţii Asociaţiei.

Săptămâna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, anunţa că la podul suspendat de peste Dunăre se montează tabierul viaductului spre Brăila.

„Au fost ridicate grinzile necesare realizării viaductului de acces Brăila. Pentru aceste lucrări de amploare a fost folosită o macara ce ridică până la 600 de tone.”, a transmis oficialul în data de 17 decembrie.

Tot săptămâna trecută, Ionel Scrioşteanu mai anunţa că stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%. 

„Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa, ca dimensiune”, preciza secretarul de stat.

Potrivit acestuia, investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea. 

„Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila şi de 364,65 m pe malul Tulcea. 

De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.”, a explicat reprezentantul Ministerului Transporturilor.

Acesta a mai adăugat că pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. 

„Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.”, a explicat oficialul. 

Conform sursei citate, în cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite