Alte 17 trenuri electrice de lung parcurs Alstom Coradia Stream, cumpărate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară
0Încă 17 trenuri electrice de lung parcurs Coradia Stream vor ajunge în România în urma acordului semnat între Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) și Alstom, au anunțat cele două entități.
„Actul Adițional prevede suplimentarea contractului încheiat de ARF cu Alstom Ferroviaria SpA, la data de 25 martie 2022, cu încă 17 rame electrice de lung parcurs și asigurarea perioadei de mentenanță pentru acestea pe o perioadă de 15 de ani de la livrarea fiecărei rame electrice, la care se adaugă serviciile de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software, care sunt asigurate de către furnizor”, a informat ARF.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 și furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.
Pe ce rute vor circula
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Fiecare tren va avea 350 de locuri
Fiecare tren va avea șase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri și podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toți pasagerii. Vor fi două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră și un sistem de afișare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.
Trenurile Coradia Stream vor fi echipate și cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată și pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate conform cerințelor Autorității Contractante în faza de proiectare.
Coradia Stream este o unitate electrică multiplă (EMU) de înaltă performanță, cu podea joasă, de ultimă generație, care oferă un design modular, permițând operatorilor să aleagă cea mai potrivită configurație. Dezvoltat pentru piața europeană, modelul Coradia Stream se bucură de un succes uriaș în toată Europa, cu aproape 900 de trenuri comandate deja în Danemarca, Germania, Italia, Luxemburg, Spania și Țările de Jos – împreună cu România. Trenurile din Italia sunt în funcțiune de la jumătatea anului 2019, dovedind încă o dată fiabilitatea acestei soluții. Familia de trenuri Coradia Stream oferă, de asemenea, soluții de tracțiune fără emisii, cum ar fi alimentarea cu baterii sau hidrogen pentru liniile neelectrificate.