Alstom a prezentat un nou tren electric alimentat de baterii. Cu ce viteză va putea circula

0
Publicat:

Alstom și autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat la Chemnitz, Germania, un nou tren alimentat de baterii, dezvoltat de companie.

11 trenuri cu baterie vor circula în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig, Foto: captură video Alstom
11 trenuri cu baterie vor circula în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig, Foto: captură video Alstom

Potrivit unui comunicat al grupului, în total de unsprezece trenuri electrice cu baterie Coradia Continental au fost comandate de VMS. Aceste trenuri vor intra în circulație în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig.

Ambiția Alstom este de a fi lider global în mobilitatea durabilă și în reducerea emisiilor și a poluării. Prezentarea primului tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom este un pas important în această direcție. Cu Coradia iLint, Alstom are, de asemenea, primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial în portofoliu. Cu trenuri cu hidrogen și baterii, Alstom oferă clienților săi două soluții alternative de propulsie ecologice pentru calea ferată.”, a declarat Müslüm Yakisan, Președintele Regiunii Alstom DACH.

Cu trenurile cu baterii de la Alstom, vrem să începem viitorul transportului feroviar local de pasageri. Vom putea circula electric pe una dintre cele mai importante rute feroviare din asociația de transport fără ca aceasta să fie deja electrificată.”, a transmis Mathias Korda, Managing Director Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS).

Un tren confortabil, de înaltă performanță

Trenul electric cu baterie Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri și poate fi operat sub catenară, precum și pe tronsoane de linie neelectrificate.

Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri și o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, vor atinge o viteză maximă de 160 km/h. Capacitatea bateriilor de înaltă performanță litiu-ion este calculată pentru a garanta funcționarea fără catenare pe linia Chemnitz-Leipzig fără a sacrifica performanța sau confortul pasagerilor.

Site-urile germane din Salzgitter și Mannheim sunt implicate în producția de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracțiune cu baterie este proiectat și furnizat de site-ul Alstom din Tarbes, un centru mondial de excelență pentru sistemele de tracțiune ecologice.

Introdus în 2016, Coradia iLint este primul şi singurul tren operaţional de pasageri alimentat cu hidrogen din lume. Acest tren cu tracţiune verde este silenţios şi emite doar vapori de apă. Alstom a dezvoltat, de asemenea, soluţii de tracţiune pe baterii, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate. În plus, soluţiile de tracţiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracţiune cu emisii directe zero.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite