Agenţie de turism, despre terasele de pe litoral: Trebuia închise noaptea doar cele unde merg tinerii, nu şi cele unde se serveşte masa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
terase restaurant

Şeful unei agenţii de turism cu capital sută la sută românesc consideră că închiderea teraselor de pe litoral după ora 23,00 nu este o idee bună, pentru că îi afectează foarte tare şi pe operatorii care servesc masa turiştilor, nu pe cei unde se distrează tinerii.

Decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00 a dus la o diminuare bruscă a numărului rezervărilor făcute de tineri pentru staţiunile de la mare, în timp ce în cazul familiilor cu copii, care se simt mai în siguranţă prin prisma noilor măsuri, numărul rezervărilor a crescut în ultima săptămână, potrivit datelor centralizate de Litoralulromanesc.ro, agenţia care aduce cei mai mulţi turişti în staţiunile autohtone de la Marea Neagră.

La doar o săptămână de la decizia ca terasele să fie închise la ora 23:00, efectele pe litoral se văd deja, susţine agenţia de turism Litoralul Românesc, precizând că vânzările restaurantelor, afectate oricum de distanţarea socială (mese mai puţine pe terase) şi de faptul că interioarele sunt încă închise, au scăzut şi mai mult de la începutul lunii august, cu 40% în medie, reiese din discuţiile purtate cu operatorii din domeniu. 

Pe de altă parte, din datele centralizate de Litoralulromanesc.ro, numărul rezervărilor făcute de tineri cu vârste de până la 22-24 de ani, care veneau la mare în special pentru distracţie, a scăzut şi el. "Este vorba despre tineri care veneau pe tot litoralul, dar în special în Mamaia şi Vama Veche, şi care ajungeau pe plajă doar ca să se odihnească după petrecerile de seara", a declarat Ionuţ Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro.

Reversul medaliei: închiderea teraselor la ora 23:00 le-a dat încredere turiştilor familişti cu copii că se respectă măsurile de distanţare pe litoral, iar numărul rezervărilor făcute de aceştia a crescut în ultima săptămână. În acest sezon s-a propagat, în mod fals, ideea că pe litoral se fac petreceri şi că nu se respectă legea, iar în media au fost prezentate cazuri de turişti din Vama Veche sau Costineşti, tineri, care nu respectau regulile, se adunau în faţa barurilor şi dansau până dimineaţa, în grupuri foarte mari. Acest lucru a creat o stare de nelinişte printre românii care vor să se protejeze şi să stea departe de aglomeraţie. Imaginea care se propaga, chiar dacă nu era una reală pentru că era vorba de excepţii, a indus o stare de panică printre anumiţi turişti.

"Eu, personal, cred că măsura de închidere a teraselor la ora 23:00 nu e una bună şi potrivită, pentru că e ca şi cum i-ai face tratament pentru cancer unui bolnav de pojar. Iei măsuri prea drastice pentru o problemă care se putea rezolva punctual. În acest moment e afectată o industrie întreagă pentru că, din cauza faptului că terasele se închid la ora 23:00, proprietarii nu pot introduce 2-3 serii de clienţi pe seară. Autorităţile ştiau unde erau locurile în care se adunau tinerii şi, mai degrabă, ar fi putut interzice accesul punctual în respectivele spaţii după ora 23:00, nu pe terasele unde se serveşte mâncarea”, a mai spus Ionuţ Nedea.

Pentru deţinătorii de terase, scăderea numărului de clienţi este estimată, în medie, la 40% după apliarea măsurii de închidere la ora 23:00, pentru că, în majoritatea cazurilor, consumul se temperează începând cu ora 22:00. "Pe litoral, în general, se face plajă până la ora 19:00, apoi oamenii se duc în cameră şi se pregătesc, ies la plimbare până la ora 21:00 şi abia după aceea iau cina. Ceea ce înseamnă că până la ora 23:00 nu mai rămâne timp pentru încă o serie de clienţi la terasă", a adăugat Ionuţ Nedea. 

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 30 milioane de euro (la Ministerul Finanţelor este raportat doar comisionul – 18.8 milioane lei, aşa cum se întâmplă în cazul multor agenţii de turism), iar prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 200.000 de turişti. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite