„Cum privim la lucruri“,  la Atelier 030202

„Cum privim la
lucruri“,  la Atelier 030202

Imagini din prima prezentare a expoziţiei „How We Look at Things“     FOTOGRAFII: Facebook

Joi seară, de la ora 19.00, la Atelier 030202 (str. Sfânta Vineri, nr. 11), în organizarea galeriei coordonate de Mihai Zgondoiu şi a Forumului Cultural Austriac, are loc deschiderea expoziţiei româno-austriece „How We Look at Things“. Expozanţi: artiştii Beate Hecher & Markus Keim (Austria), Cătălin Burcea (România), Ivelina Ivanova (Bulgaria), curatoriaţi de românul Răzvan Ion. Lucrările rămân expuse până pe 23 februarie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Expoziţia a fost, de fapt, organizată în cadrul Preşedinţiei Austriei la Consiliul UE de către Forumul Cultural Austriac şi Ambasada Austriei, iar aceasta este a doua prezentare, cu ocazia trecerii „ştafetei“ către România, manifestarea fiind organizată de Forumul Cultural Austriac, Ambasada Austriei la Bucureşti şi Atelier 030202, având ca partener Teatrul de Comedie, în a cărui Sală Nouă (clădirea din Sfânta Vineri) se află galeria.

Să-i lăsăm pe organizatori să-şi prezinte intenţiile şi pe artişti:

„Ce vedem atunci când ne privim pe noi înşine, în oglindă? Trei răspunsuri, din Austria, Bulgaria şi România. Trei puncte de vedere - nu neapărat confortabile - despre „noi” şi „ceilalţi”.

„Artiştii scot în evidenţă caracteristicile naţiunilor cărora le aparţin: Austria (Beate Hecher & Markus Keim - „TerrainVague”) cu perseverenţa sa de a analiza realitatea, într-un mod tăcut, dar activ, în care procesul şi rezultatul devin recognoscibile. România (Cătălin Burcea – „Slightly Soluble in the Air”) contemplând trecutul, pentru a înţelege mai bine cum ar trebui să-şi construiască viitorul, ţinând cont de diferitele momente ideologice din istoria ţării. Bulgaria (Ivelina Ivanova – „Microdistrict”) cu revoluţia sa socială la nivel molecular, care îşi propune să ajungă la fiecare locuitor, precum şi să genereze transformarea percepţiei asupra modului în care ar trebui construite noile căi de cooperare”, explică Răzvan Ion, curatorul expoziţiei.

Uitându-ne la ceea ce suntem astăzi, „realizăm că împreună putem privi spre un viitor mai complex, spre structuri mai lucrative şi devenim, totodată, conştienţi de faptul că apropierea dintre naţiuni nu mai este un ţel, ci a devenit realitate. Ne aflăm aici şi acum, deci aici şi acum ar trebui să valorificăm tot ce avem noi mai bun – unii de la alţii şi de la noi înşine”, adaugă Răzvan Ion.“

Beate Hecher & Markus Keim – După studii de sculptură (Beate Hecher), istorie, ştiinţe politice şi teatru (Markus Keim), cei doi şi-au urmat fiecare propriul drum profesional până în 2008, anul începerii colaborării lor. Proiectele lor – video, film, instalaţie şi performance – au fost prezentate în peste cincizeci de ţări.

Ivelina Ivanova – Absolventă a Academiei Naţionale de Artă din Sofia; este interesată de mediile hibride, pe care le explorează în pictură, desen, animaţie şi video.

Cătălin Burcea (foto) – Cofondator şi coordonator de proiecte la ALERT studio (White Code); „observaţia” şi „contextul proxim” sunt în centrul practicilor sale de creaţie, pe care le descrie ca „time-specific”.

Răzvan Ion – Teoretician, curator, manager cultural, activist politic, profesor. Împreună cu Eugen Rădescu a fondat PAVILION - journal for politics and culture, co-director al BUCHAREST BIENNALE - bienala internaţională de artă contemporană Bucureşti.

„Contextul ne face diferiţi şi determină modul în care ne privim ca naţiune, ca entitate, ca persoană.

Vieţile noastre sunt modelate de felul în care privim lucrurile. Nu vedem lumea printr-o sticlă transparentă, ci mai degrabă printr-un vitraliu. Părţile colorate, incluzând textura şi aranjamentul lor, sunt generate de experienţele vieţii noastre. Ne construim concepte de bază despre noi înşine, despre ceea ce apreciem şi despre cum ar trebui să ne raportăm la celelalte persoane.

Artiştii, care îşi reprezintă ţările din care provin, scot în evidenţă caracteristicile fiecărei naţiuni: Austria cu perseverenţa sa de a analiza realitatea, într-un mod tăcut, dar activ, în care procesul şi rezultatul devin recognoscibile. România contemplând trecutul, pentru a înţelege mai bine cum ar trebui să-şi construiască viitorul, ţinând cont de diferitele momente ideologice din istoria ţării. Bulgaria cu revoluţia sa socială la nivel molecular, care îşi propune să ajungă la fiecare locuitor, precum şi să genereze transformarea percepţiei asupra modului în care ar trebui construite noile căi de cooperare.

Uitându-ne la caracteristicile fiecărei naţiuni, realizăm că împreună putem privi spre un viitor mai complex, spre structuri mai lucrative şi devenim, totodată, conştienţi de faptul că apropierea dintre naţiuni nu mai este un ţel, ci a devenit realitate. Ne aflăm aici şi acum, deci aici şi acum ar trebui să valorificăm tot ce avem noi mai bun – unii de la alţii şi de la noi înşine.

Perspectiva se referă la modul în care privim lucrurile. Artiştii ridică întrebări şi în final începem să acceptăm noi posibile căi de a analiza lucrurile, de a construi noi perspective şi de a ne remodela viitorul.
 
Punerea în scenă a acestui proiect expoziţional, cu cele trei cabine de dimensiuni diferite, face în fapt o referire la Stonehenge şi implicit la Anul European al Patrimoniului Cultural.“ (text curatorial)

Citeşte şi: Arantxa Etcheverria „deschide uşile“ la creart-ul Primăriei – despre galeria creart, curatoriată  de Răzvan Ion

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: