Rolul bucătarului în sectorul turistic

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mi-am propus să vorbesc despre turism - manager dar să pun în valoare şi rolul bucătarului - cât de important este un bucătar în locul în care îşi desfăşoară activitatea.

Un bucătar nu este doar o unealtă de gătit, trebuie privit ca un PR foarte bun, ca un bun manager, trebuie încurajat să gândească, nu doar să gătească. Din punctul meu de vedere, trebuie să reinventăm uşor-uşor bucătăria, trebuie să nu uităm faptul că sunt costuri care trebuie ajustate, sunt multe lucruri care trebuie puse la punct. Vreau să fiu un sprijin pentru toată lumea, indiferent că vorbim de hoteluri, de catering sau de restaurante.

Toată lumea are nevoie de ajutor. Este un plus pe care îl pot da unor oameni atunci când au nevoie şi este foarte important ca ei să conştientizeze din timp că este nevoie să apeleze la o firmă de consultanţă. De multe ori, îi poate scoate din încurcătură.

A mânca diferit este întotdeauna ceea ce căutăm când împingem uşă unui restaurant.

A deschide un restaurant înseamnă a da dovadă de curaj, de perseverenţă, de inventivitate.

A fi managerul unui restaurant presupune de a dispune de o mare capacitate de muncă şi organizare, de simţ al marketingului, de noţiuni de gestiune şi în special de a€œgust” pentru gastronomie.

În spatele maşinilor de gătit ca şi în sala de restaurant rigoarea,calificarea şi calitatea sunt cele care se impun.

Prima dificultate începe să se facă simţită: sectorul de alimentaţie publică se confruntă cu o scădere importantă a mâinii de lucru. Orele prelungite, condiţiile grele de muncă şi oportunitatea de a pleca peste hotare foarte uşor explică această situaţie.

Singurul lucru care trebuie făcut pentru a te lansa cu încredere este acela de a realiza cât mai bine şi cât mai atent cercetarea pieţei, un lucru bine de ştiut este că o amplasare bună nu înseamnă totul, ţintirea clientelei evită neplăcerile, spiritul inovator permite anticiparea efectelor modei (produsele bio de exemplu).

Legislaţia trebuie respectată. Niciun aspect al activităţii nu trebuie neglijat. Factori economici, precum starea turismului sau indicele de consum nu trebuiesc ignoraţi. Deschiderea unui restaurant este o afacere scumpă. Cifrele de afaceri previzionate se calculează în funcţie de preţul mediu al unui meniu, numărul zilelor de deschidere, profitul înregistrat, frecvenţă clienţilor. Achiziţionarea materiilor prime şi salariile angajaţilor reprezintă câte 50% din cifră de afaceri. Urmează un aspect deloc de neglijat : CALTATEA. Vă voi spune mai departe ce înseamnă calitate.

Calitatea unui produs vândut este o combinaţie de proprietăţi care contribuie la acceptarea sa de către consumator. Calitatea este dată de totalitatea caracteristicilor în virtutea cărora un produs deţine atribute specifice, se distinge şi se diferenţiază de altele similare, conferindu-i capacitatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite ale consumatorului.

Pentru consumator, un produs care furnizează acelaşi nivel de satisfacţie, cumpărat la perioade diferite, corespunde calitativ.

Producătorul trebuie să cunoască, să înţeleagă şi să îndeplinească cerinţele de calitate cerute de consumator pentru produsul respectiv, indiferent care sunt ele.

Trebuie să se realizeze o asociere corectă între valoarea estetică, caracteristicile nutritive şi inocuitatea preparatului culinar.

Controlul calităţii în sectorul de restauraţie este foarte important, deoarece calitatea include şi calitatea serviciului oferit, ceea ce suplimentează criteriile de apreciere ale consumatorilor cu alte caracteristici ca: încredere, competenţă, comunicare, cunoaşterea şi înţelegerea clienţilor.

Este bine de conştientizat că de valoarea profesioniştilor turism depinde soarta economică a multor regiuni. Ύn plus, dezvoltarea concentrată a sectorului turistic promovează coexistenţă paşnică a oamenilor făcând parte din diferite culturi, contribuie în acelaşi timp la amestecul dintre tradiţii, care intensifică toleranţă şi înţelegere.

Sectorul turistic este unul din cele mai importante segmente ale economiilor naţionale şi ale pieţelor din toată lumea. Ύn conformitate cu datele publicate de Organizaţia Mondială a Turismului, sectorul turistic este cel care furnizează cele mai multe locuri de muncă din lume. Datorită efectelor sale pozitive asupra produsului intern brut (PIB a€“ ului), a creării de joburi şi veniturilor din schimburi valutare şi din taxe, sectorul turistic joacă un rol important în economia fiecărei ţări .

Unul din motivele pentru care sectorul turistic este atât de important este faptul că acesta are o influenţă secundară pozitivă asupra unui număr de alte sectoare intercondiţionându-se reciproc ca: transportul, vânzarea cu amănuntul, asupra construcţiilor, sectorului bancar, telecomunicaţiilor, asupra culturii şi sporturilor.

Câteva studii internaţionale au demonstrat că sectorul turistic are un efect pozitiv asupra a mai mult de 20 de sectoare ale economiei, aşa-numiţii sateliţi sau beneficiari sectoriali ai turismului. Sectorul turistic joacă un rol pozitiv în economie prin faptul că stimulează creşterea în regiunile sărace sau afectate din punct de vedere structural.

Efectul multiplicator al activităţilor care au o legătură cu turismul, face posibilă păstrarea sau crearea de locuri de muncă şi asigură resurse financiare sigure pentru dezvoltarea regională. În plus, sectorul turistic contribuie la stabilizarea din punct de vedere social şi cultural a regiunii, întăreşte identitatea culturală şi tradiţiile locale.

De-a lungul timpului a crescut interesul pentru acest sector devenind din ce în ce mai clar că acesta necesită o planificare riguroasă la nivel naţional, regional şi local.

Deci, vă rog pe toţi să militaţi pentru un turism de calitate! 

Opinii

Mai multe de la Cezar Munteanu


Ultimele știri
Cele mai citite