Marian Staş

Profesor

Dear all, care tocmai v-aţi găsit să săriţi la beregăţile celor de la Curcani, “Lazăr”, Râmnicu-Sărat, Baia Mare, Iaşi, Sibiu, că nu-ş ce şi nu-ş cum, că aia şi ailaltă, nu mai bine puneţi mâna frumuşel şi vă proiectaţi propriile şcoli-pilot care să se întoarcă după soare aşa cum vreţi voi, dându-ne pe noi toţi ceilalţi pe spate cu minunile voastre de proiecte, în loc să vă frece grija de munca altora? Ia încercaţi, să vedeţi cum e. Hai! BAFTĂ!

Niciodată până la mesajul Jacindei Ardern, articulat impecabil atât în cheile sale politice, cât şi în parametrii de politici publice derivaţi, rostit în cadrul Harvard Commencement 2022 cu forţa unui prim-ministru (Noua Zeelandă) care ştie foarte bine ce spune şi ce face, eu nu am văzut un politician de calibru greu care să tragă un semnal de alarmă atât de serios cu privire la potenţialul distructiv al algoritmilor inteligenţei artificiale.

Prof. Irina Petcu şi prof. Magda Cojocea sunt fondatoarele Asociaţiei Europene a Profesioniştilor din Educaţie EDUMI, gazde de clasă ale webinarului din 3 martie, pe care l-am intitulat “Curajul pilotării curriculare – testul de leadership real al Şcolii ca sistem in 2022”. Cu peste 11000 de vizualizări în seara transmsiei live, ne-am bucurat că povestea şcolilor-pilot deja operaţionale a ajuns la şi mai mulţi profesori. Iată feedback-ul lor.

“– Cin’ să fie? Cei ca mine!... (pauză luuungă) Care-am fost miniştri şi în 2014, 2015, şi n-am avut curajul şi tăria... Ca să nu se supere prea multă lume pe noi!...” Aşa a răspuns mai ieri, dezarmant de simplu şi la obiect, ministrul Educaţiei, la întrebarea ”cine-i de vină că planurile-cadru sunt cum sunt, de ani şi ani”. Diagnostic crud, frustrant, nefardat, de top: imens deficit de leadership, la vârf, dat în fapt cu subiect şi predicat.

Vezi mai multe
Modifică Setările