Iaşi: Asfalt nou numai bun de distrus în zona CET. Drumarii refac carosabilul, dar uită de şina de tramvai (FOTO, VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii au parte de senzaţii tari în Tudor Vladimirescu din cauza înclinaţiei maşinii.

Administratorul celor două DN-uri care trec prin Iaşi a dispus să se înceapă refacerea carosabilului, chiar dacă lucrarea va fi stricată apoi de Primărie. O altă dovadă a „eficienţei“ drumarilor este că maşinile circulă înclinate pe tronso-nul proaspăt asfaltat din cauza cotei prea ridicate.

Porţiunile distruse de pe drumurile naţionale care traversează Iaşiul au început să fie refăcute, în sfârşit, dar asfaltarea se desfăşoară în inconfundabilul stil românesc.

Constructorii n-au mai aşteptat să coreleze asfaltarea drumurilor cu lucrarea Primăriei de înlocuire a liniilor de tramvai şi au decis să toarne asfalt până la jumătate de metru de o parte şi de alta a căilor de rulare. „Primăria nu va afecta proiectul nostru pentru că ei vor săpa pe partea lor", susţine Dan Pilă, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, care administrează şoselele cu regim de DN.

Părerea şoferilor despre lucrările pe DN24

Drumurile naţionale care trec prin Iaşi, test pentru şoferi
Muncitorii de la Euroconstruct Group, firma contractantă, lucrează acum pe bulevardul Tudor Vladimirescu, de la intersecţia Bucşinescu până la Calea Chişinăului. Săptămâna viitoare vor începe şi pe DN28 pe bulevardul Socola. Se lucrează şi pe bulevardul Nicolae Iorga, între Pasaj Nicolina şi Calea Chişinăului.

Muncitorii contractaţi de DRDP Iaşi au început de câteva săptămâni să asfalteze cele două artere naţionale care intersectează oraşul. Deşi iniţial au anunţat că nu vor începe lucrările până când Primăria nu va înlocui şina de tramvai, noua conducere a DRDP şi-a schimbat priorităţile. 

„Fac o altă cârpăceală"
„Am început lucrările de ranforsare a sistemului rutier pe DN24 şi DN28. Conform standardelor, calea de rulare va avea o zonă adiacentă de jumătate de metru de ambele părţi. Primăria nu are cum să afecteze lucrarea noastră. Când vor începe, vor săpa pe partea lor", a spus Dan Pilă, directorul DRDP.

Pentru înlocuirea şinelor de tramvai de pe Tudor Vladimirescu sau bulevardul Socola, şefii din Primărie încă nu au găsit o sursă de finanţare. „Împreună cu cei de la Drumurile Naţionale am ales această soluţie. Când vom începe lucrările la liniile de tramvai, ne vom strădui să nu stricăm lucrarea lor. Tehnic se poate realiza. Stabilim un punct de delimitare, facem decupări şi apoi lucrarea", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. 


Specialiştii în construcţii sunt convinşi că noua lucrare nu va rezista. „Mai bine aşteptau puţin decât să facă o altă cârpăceală. Puteau fi corelate investiţiile. Este imposibil ca înlocuirea liniilor să nu afecteze asfaltul de acum pentru că se desface linia, se aduc traversele, se compactează. Dar până vine Primăria să înlocuiască şinele, se va degrada şi restul, ca la români", a spus Gheorghe Gugiuman, profesor universitar la Facultatea de Construcţii.

Bătaie de joc: Pasarela Socola spartă de gropi deşi a fost peticită recent (FOTO)
Contractele pentru modernizarea DN24 şi DN28 au fost atribuite firmelor Euroconstruct Group din Iaşi şi Vega '93 din Galaţi. Conform şefilor DRDP, peste două luni vor fi asfaltate tronsoanele din pasarela Bucium, unde lucrările vor începe de săptămâna viitoare, din intersecţia Bucşinescu până pe Calea Chişinăului şi bulevardul Nicolae Iorga, de la Pasajul Nicolina până pe Calea Chişinăului. Investiţia este de peste 10 milioane de lei.