CFR nu are trenuri şi angajaţi pentru a scoate Hunedoara de pe „linia moartă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara din Hunedoara a rămas pustie. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

De peste două luni niciun tren de călători nu mai circulă pe ruta Hunedoara – Simeria, pe linia ferată înfiinţată în urmă cu peste 130 de ani. Operatorul privat de transport feroviar şi-a oprit activitatea iar reprezentanţii CFR susţin că nu pot prelua transportul feroviar, deoarece nu au resursele necesare.

Traseul feroviar Hunedoara – Simeria, una dintre cele mai vechi linii ferate din Transilvania a fost abandonat de Regiotrans, după ce societatea a fost obligată să îşi suspende activitatea în luna martie. Reprezentanţii Regionalei CFR Timişoara susţin că nu pot realiza în acest moment transportul feroviar de călători pe această secţie, deoarece nu au resurse. Secţia Simeria – Hunedoara face parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă, a informat SNTFC CFR Călători SA, în comunicatul în care îşi motivează refuzul de a revitaliza transportul de călători pe ruta dintre cele două oraşe învecinate.

„Operarea trenurilor de călători pe această secţie a fost realizată de operatorul privat SC Regiotrans SRL, până în cursul lunii martie, când acesta şi-a încetat activitatea, atât pe această secţie, cât şi pe alte secţii de circulaţie, datorită retragerii certificatului de siguranţă feroviară. Introducerea trenurilor operatorului CFR Călători SA pe secţii de circulaţii unde operatorul privat nu mai operează, respectiv Simeria - Hunedoara, necesită un volum de material rulant (locomotive, vagoane etc.), cât şi un volum de resursă umană care în acest moment nu poate fi asigurat. Lipsa acestor resurse se datoează dimensionării în timp a acestora, în funcţie de activitatea desfăşurată, asociată cu reducerea cheltuielilor de întreţinere, odată cu preluarea secţiilor neinteroperabile de către gestionarul privat de infrastructură (acesta realizând un contract de colaborare cu SC Regiotrans SRL, în ceea ce priveşte operarea trenurilor de călători). Urmare a celor menţionate mai sus SNTFC CFR Călători SA nu poate realiza în acest moment transportul feroviar de călători pe această secţie”, a informat conducerea Regionalei CFR Timişoara, într-un comunicat semnat de directorul Florin Blăgăilă.

Calea ferată Hunedoara – Simeria are o istorie aparte. A împlinit anul trecut 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884. Cei 16 kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas, iar la începutul lunii iunie a anului 1884 calea ferată a fost dată în folosinţă. În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a siderurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. Totuşi, abia în 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.


Vă recomandăm şi:

FOTO Cine salvează gara din Brad, bijuteria arhitecturală construită în vremea Imperiului austro-ungar

Mai veche de un secol, gara construită în stil austriac este una dintre cele mai reprezentative construcţii din municipiul Brad. De peste zece ani a fost lăsată în paragină, spre nemulţumirea localnicilor care şi doresc reabilitarea ei.

Fosta autogară din Hunedoara a devenit „leagănul” aurolacilor şi al cerşetorilor

Vechea autogară a Hunedoarei intră în categoria locurilor de nefrecventat din municipiu, din cauza mizeriei care se extine pe ruinele ei şi a faptului că ruinele ei sunt locuite de oameni ai străzii. O firmă privată din Bucureşti o are în administrare, dar nu a făcut niciun demers pentru igienizarea ei.

FOTO Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 130 de ani de existenţă

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884.

Mai multe pentru tine:
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor