România este pe ultimul loc în UE la consum de streaming TV și vizionare de videoclipuri online

0
Publicat:

Românii consumă cel mai puțin conținut de pe platformele de streaming sau videoclipuri postate în zona online din Europa și Uniunea Europeană, potrivit celor mai recente date publicate de Eurostat.

Foto: Shutterstock

În 2022, 65% dintre persoanele din UE au folosit servicile de streaming TV sau video online, mai arată datele Eurostat. În 24 din cele 27 de țări din UE, mai mult de jumătate dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au folosit internetul pentru a viziona emisiuni TV sau videoclipuri în streaming. Finlanda s-a lăudat cu cea mai mare pondere, de 93%, urmată de Țările de Jos (90%) și Danemarca (89%), transmite economedia.ro.

La celălalt capăt al intervalului, 34% dintre persoanele din România au vizionat online emisiuni TV sau videoclipuri, 40% în Bulgaria și aproape 50% în Slovacia.

În 2022, obiceiurile de streaming pe internet au dezvăluit o diviziune generațională în cadrul UE. Streamingul online a fost deosebit de popular în rândul tinerilor, 86% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și 81% dintre cele cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani folosind internetul pentru a transmite TV sau videoclipuri.

În schimb, pe măsură ce vârsta a crescut, s-a înregistrat o scădere a numărului de persoane implicate în streaming online. Dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani, 52% au folosit internetul pentru streaming, în timp ce doar 33% dintre cei cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani au făcut același lucru. 

Un studiu care analiza obiceiurile de consum media din 2019 ale românilor relevă că 7 din 10 persoane din mediul urban folosesc cel puţin un canal de video streaming pe bază de abonament. Nicio surpriză – Netflix şi HBO GO domină piaţa din România.

Initiative România, alături de iSense Solutions, au dat publicităţii un nou studiu pe tema fenomenului de video streaming în România. Cercetarea se concentrează pe analiza şi înţelegerea obiceiurilor de consum media al românilor, în contextul evoluţiei fulminante a platformelor VoD (video on demand).

Aşadar, platformele pe bază de abonament se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare în România: 69% dintre respondenţi (echivalentul a 7 din 10 persoane) au un abonament pentru cel puţin o platformă, în timp ce 46% folosesc Netflix şi o treime HBO GO, cele două dominând piaţa VoD din România.

Mai multe pentru tine:
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare