România este pe ultimul loc în UE la consum de streaming TV și vizionare de videoclipuri online

0
0
Publicat:

Românii consumă cel mai puțin conținut de pe platformele de streaming sau videoclipuri postate în zona online din Europa și Uniunea Europeană, potrivit celor mai recente date publicate de Eurostat.

foto platformă de streaming Disney+ și telecomandă
Foto: Shutterstock

În 2022, 65% dintre persoanele din UE au folosit servicile de streaming TV sau video online, mai arată datele Eurostat. În 24 din cele 27 de țări din UE, mai mult de jumătate dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au folosit internetul pentru a viziona emisiuni TV sau videoclipuri în streaming. Finlanda s-a lăudat cu cea mai mare pondere, de 93%, urmată de Țările de Jos (90%) și Danemarca (89%), transmite economedia.ro.

La celălalt capăt al intervalului, 34% dintre persoanele din România au vizionat online emisiuni TV sau videoclipuri, 40% în Bulgaria și aproape 50% în Slovacia.

În 2022, obiceiurile de streaming pe internet au dezvăluit o diviziune generațională în cadrul UE. Streamingul online a fost deosebit de popular în rândul tinerilor, 86% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și 81% dintre cele cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani folosind internetul pentru a transmite TV sau videoclipuri.

În schimb, pe măsură ce vârsta a crescut, s-a înregistrat o scădere a numărului de persoane implicate în streaming online. Dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani, 52% au folosit internetul pentru streaming, în timp ce doar 33% dintre cei cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani au făcut același lucru. 

Un studiu care analiza obiceiurile de consum media din 2019 ale românilor relevă că 7 din 10 persoane din mediul urban folosesc cel puţin un canal de video streaming pe bază de abonament. Nicio surpriză – Netflix şi HBO GO domină piaţa din România.

Initiative România, alături de iSense Solutions, au dat publicităţii un nou studiu pe tema fenomenului de video streaming în România. Cercetarea se concentrează pe analiza şi înţelegerea obiceiurilor de consum media al românilor, în contextul evoluţiei fulminante a platformelor VoD (video on demand).

Aşadar, platformele pe bază de abonament se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare în România: 69% dintre respondenţi (echivalentul a 7 din 10 persoane) au un abonament pentru cel puţin o platformă, în timp ce 46% folosesc Netflix şi o treime HBO GO, cele două dominând piaţa VoD din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite