O vizită la un gigant din Big Four-ul berii: cum vede şeful SABMiller viitorul pieţei în care lucrează de peste 20 de ani
0O vizită de jumătate de oră la sediul central din Londra al SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, arată cât de intensă este ziua în care o companie din careul de aşi ai industriei berii îşi anunţă rezultatele financiare.
SABMiller este prezent pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.
Creşterea de 6% a Ursus Breweries din prima jumătate a anului fiscal se datorează evoluţiei brandului Ciucaş, în format PET, în timp ce profitul a fost impactat de creşterea costurilor şi a investiţiilor mai mari în marketing. „Ne-am repoziţionat portofoliul de produse şi acest lucru a fost decisiv pentru noi în România. De asemenea, am ales să fim competitivi, deşi piaţa a cerut tot mai multă bere la PET. Mie nu-mi place PET-ul pentru că face din bere un produs commodity. Prefer berea la sticlă sau la halbă, dar în anumite piete trebuie sa fim competitivi, de aici şi nevoia de a lansa Timişoreana la PET de 2,5 litri”, afirmă Alan Clark, managerul care conduce gigantul de bere SABMiller.
Citeste pe wall-street.ro mai multe despre strategia SABMiller