Video Centura București Sud, văzută din avion: stadiul lucrărilor pe fiecare lot VIDEO

0
Publicat:

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a prezentat, marți, stadiul lucrărilor pe întregul traseu al Autostrăzii de Centură București Sud.

Stadiul celui mai important proiect al regiunii București-Ilfov, Autostrada Bucureștiului A0 Sud, văzut din avion. Mi-am învins teama de înălțime și am fost într-o vizită altfel pe șantierul Autostrăzii Bucureștiului A0 - Sud, în care am verificat stadiul lucrărilor pe întregul traseu al acesteia, dintr-un avion PS-28 Cruiser”, a transmis secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.

Potrivit oficialului din Transporturi, toate pasajele, podurile, nodurile rutiere și podețele aferente A0 Sud la care antreprenorii lucrează au fost vizibile, precum și asfaltul așternut până la ultimul strat pe unele porțiuni ale Lotului 2, primii km de asfalt așternut pe Lotul 1, dar și mobilizarea antreprenorilor.

Asfalt pe lotul I al A0 Sud, Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu

Stadiul lucrărilor pe loturile A0 Sud

Sursa citată subliniază că imaginea de ansamblu tradusă în procente a celor trei loturi sudice ale A0 este următoarea:

Lotul 1 - Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 68,26%.

Așa cum se prezintă situația actuală, este nevoie de mobilizare suplimentară și susținută în șantier, pentru a păstra termenul de dare în trafic a acestui lot la sfârșitul acestui an. Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului - A0 Sud are o lungime de 16,9 km, cuprinsă între localitățile Cernica și Jilava.”, transmite Ionel Scrioșteanu.

Lotul 2 - Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 81,25%.

Termenul de dare în trafic este la sfârșitul acestui an. Lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului - A0 Sud are o lungime de 16,3 km, cuprinsă între localitățile Jilava și Ciorogârla.

Lotul 3 - Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 50%.

Ritmul lucrărilor a intrat pe un trend ascendent, construindu-se în primele 6 luni ale anului, cât în toate cele 13 luni de la ordinul de începere al lucrărilor, iar dacă se păstrează ritmul cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor, vom putea circula pe acest lot.”, explică secretarul de stat.

Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.

Scrioșteanu către antreprenori: De acum, vă verific și din avion!

Având în vedere că mai sunt câteva luni de vreme favorabilă lucrărilor, presăm și sprijinim antreprenorii să profite la maximum de acestea, pentru a nu intra cu lucrări sensibile la temperatură și umiditate în perioada rece. Aceste 3 loturi alcătuiesc semi-inelul sudic al A0, care va prelua traficul de tranzit de pe actuala centură a Capitalei, făcând astfel legătura între A1, DN6, DN5, DN4 și A2 și este cel mai important proiect din această zonă a țării, pentru că, dublat de proiectul drumurilor radiale, integrate cu dezvoltarea sistemului de transport local, vor contribui decisiv la rezolvarea problemelor de trafic. Mulțumesc Wam Aviation pentru sprijinul în efectuarea acestei vizite, dar și pilotului care este un tânăr pasionat de aviație și infrastructură rutieră și am un mesaj pentru antreprenori: de acum, vă verific și din avion!”, a mai transmis Ionel Scrioșteanu.

La sfârșitul lunii iunie, acesta anunța că a fost așternut primul strat de asfalt pe primul lot al Autostrăzii București Sud.

Centura Capitalei

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.

În 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.

- Cost: 830 mil lei lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: martie 2021

- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)

- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.

- Cost: 751 mil lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: august/octombrie 2020

- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

- Lungime: 18 km, un nod rutier cu A1

- Cost: 853 mil lei (fără TVA)

- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading

- Execuţie începută în: octombrie 2021

- Proiectare avizată în octombrie 2021

- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.

- Termen de finalizare: Q3 2024