Autostrada București Nord: Contractul pentru primul lot va fi semnat după 4 ani de întârzieri

0
Publicat:

Asociația Pro Infrastructură (API) a transmis, luni, că, după patru ani de la lansarea licitației, în sfârșit se poate semna contractul pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, între Bâcu și Corbeanca.

Harta Autostrăzii Bucureștiului A0, Foto: Facebook API
Harta Autostrăzii Bucureștiului A0, Foto: Facebook API

„Telenovela rușinii ajunge la final după 4 ani. În sfârșit se poate semna contractul pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, între Bâcu și Corbeanca. Licitația a fost lansată pe 6 iunie 2019. CNAIR i-a dat câștigători în primă fază pe turcii de la Nurol și au urmat bătălii epocale în instanță între Nurol, Intrakat și Pizzarotti. După evaluarea inițială și două rânduri de reevaluări de oferte și contestații la fiecare pas, admise de mai multe ori, alimentate de bâlbele și greșelile comisiei responsabile din CNAIR, proiectul va merge la asocierea Pizzarotti-Retter.”, au transmis reprezentanții API pe pagina de Facebook.

Când ar putea fi semnat contractul

Aceștia se așteaptă ca semnarea contractului să se facă în perioada 15-30 iunie, având în vedere că antreprenorii trebuie să vină cu documentele necesare actualizate, „multe din ele expirând în cei 4 ani de chin.”

Teoretic, cei 17,5 kilometri din A0 Nord care vor lega A1 de DN1 trebuie proiectați și executați în 12 plus 22 de luni pe aproximativ 815 milioane lei fără TVA și vor avea 10 ani de garanție. Practic... sperăm că epopeea celor 4 ani de licitație nu se va transforma într-una nouă în teren din cauza provocărilor: constructori care știu foarte bine să tragă de contract și de problemele inerente care nu țin de ei (vezi A10 Sebeș-Alba Iulia și A7 Ploiești-Mizil), prețuri ofertate din 2019 (breaking news, imediat vine iunie 2023) și studiul de fezabilitate găunos din 2010 (oare câte case și rețele de utilități or fi apărut între timp pe traseu, că despre geotehnică nici nu îndrăznim să întrebăm).”, mai arată Asociația.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a transmis că acum trebuia să se semneze recepția la terminarea lucrărilor pe acest lot, însă va fi semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestora.

În sfârșit putem semna contractul și pentru execuția ultmului lot din A0 -Lot 1 Nord. Așa cum spuneam data trecută, sper ca epopeea acestui lot de autostradă să ia sfârșit și am avertizat de pe atunci Direcția de Achiziții Publice din cadrul CNAIR că voi soclicita conducerii companiei o analiză foarte amănunțită a acestei proceduri de licitație, pentru a se putea lua măsurile necesare, astfel încât tipul acesta de licitații, care durează mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor, să nu mai existe.

După ce în luna martie a fost desemnat, din nou, câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Lotul I Nord al Autostrăzii de Centură București A0, a fost depusă, din nou, o contestație de către Intrakat, contestație care a fost respinsă zilele acestea de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor CNSC.

Astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta - Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement.”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile.

Lotul 1 Nord este ultimul lot care mai are nevoie de contract de proiectare și execuție, dintre cele 7 de pe Autostrada Bucureștiului A0, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni de la semnarea contractului, după cum urmează: 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor.

Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane:

- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m

- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m

Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.

Reiterez ce am spus și referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0: sper ca această licitație de pe Lotul 1 Nord să fie ultima din categoria "Așa Nu", fiind, de asemenea, începută în 2019, iar succesul înregistrat pe cele 12 loturi licitate și contractate ale Autostrăzii Moldova A7 să devină regula de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR.”, a mai precizat secretarul de stat.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite