Noi butoane pe Facebook: totul despre Reactions şi cum li se par oamenilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În curând, vor fi disponibile tuturor noi butoane pe Facebook. La şase ani de când a debutat "like", te vei putea exprima mult mai bine cu alte şase. Totuşi, nu toţi sunt mulţumiţi de ele.

Noile butoane Facebook se numesc Reactions şi înseamnă că te poţi exprima mult mai bine, chiar daca nu ai încă un buton de dislike. Ai la dispoziţie noile butoane Facebook: Like, Iubire, Veselie, Bucurie, Uimire, Tristeţe şi Furie. Acestea sunt în engleză, în poza de mai jos, şi în versiunea web îţi apar când treci cu mouse-ul peste like. Pe smartphone, în aplicaţia dedicată, va trebui să ţii apăsat pe like până apar şi acestea. Apoi, vei vedea un contor pentru fiecare în parte, aşa cum vezi acum despre share-uri, like-uri şi comentarii. 

image

Cele şase noi butoane vor fi testate întâi în Irlanda şi Spania. În caz că te întrebai de ce Facebook a ales să testeze noile butoane aici, răspunsul este destul de simplu: oamenii din aceste ţări nu prea au prieteni în altele. Astfel, utilizatorii sunt ca grupuri mici de test ca să vadă Facebook cum vor reacţiona la noua funcţionalitate. Totodată, dacă tu ai avea acces la Reacţii, dar eu nu, pentru că sunt în altă ţară, reţeaua socială nu ar avea un feedback suficient de bun despre eficienţa acestei noutăţi, scrie The Verge.

image

Marie Boran scrie pentru Mashable cum a fost să testeze noile butoane Facebook. Cei mai mulţi oameni se bucură că au atât de multe opţiuni, dar apar şi probleme când e vorba să alegi una dintre stări. "Un prieten a scris pe Facebook că s-a despărţit de prietena lui şi eu am pierdut 10 minute gândindu-mă dacă ar trebui să apăs pe butonul de tristeţe (penibil?), pe cel de furie (asta l-ar putea enerva!) sau pe cel de uimire (acesta poate avea şi un substrat negativ: wow, ce prost te descurci în relaţii). În final, am epuizat soluţiile şi am comentat ("Ia-o pas cu pas, amice")", scrie Boran. Acelaşi caz s-ar putea aplica şi când cineva publică despre altcineva că s-a sinucis.

Este clar ca noile butoane Facebook nu vor rezolva, perfect, modul în care comunică. Totuşi, adaugă un nou nivel şi asta e bine. Facebook susţine că în crearea acestor noi butoane a studiat stickerele pe care le lasă oamenii în comentarii sau în mesageria Facebook. Cei mai mulţi foloseaua stickere optimiste, triste sau furioase. Facebook ştie ce foloseşti, când foloseşti, aşa că a utilizat la maximum ceea ce a urmărit în comentarii. Totodată, pentru noile butoane, Facebook a analizat şi comentariile compuse dintr-un singur cuvânt, când spui hahalolwow, etc.

O realitate "tristă" este că odată ce noile butoane Facebook debutează, va fi mai greu pentru cei care monitorizează interacţiunea pe Facebook. Reactions înseamnă pentru aceştia că vor trebui să se uite nu doar la like-uri, comentarii şi share-uri, ci şi celelalte şase reacţii. 

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite