Liceenii 2.0 flirtează digital: Românii care îi ajută pe adolescenţi să treacă peste timiditate în căutarea iubirii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu cât avem mai multă tehnologie, cu atât găsim mai uşor rezolvări la probleme. Şi românii sunt în acest joc al tehnologizării şi un exemplu recent este aplicaţia Blushr. Ea rezolvă cea mai mare problemă a adolescenţei: timiditatea.

Sebastian Maraloiu, Manuel Boca şi Luana Sandache sunt cei trei fondatori ai aplicaţiei, iar ideea le-a venit în 2013. Principiul de bază al Blushr este că o instalezi, te conectezi cu Facebook şi alegi acele fete sau băieţi care îţi plac. Apoi, dacă sentimentul e reciproc, aplicaţia „vă face cunoştinţă“. „Adevărul“ i-a adresat câteva întrebări lui Sebastian Maraloiu.

Conceptul Blushr îţi poate suna cunoscut, dacă ştii deja de Tinder şi Down (fosta Bang with Friends). Cei care au creat la început astfel de aplicaţii s-au gândit că oamenilor le e jenă să îşi admită sentimentele în faţa persoanelor pe care le plac. Astfel, potrivirea reciprocă este singura cale ca refuzul să nu mai existe. Tinder a crescut foarte mult, iar în acest domeniu vine şi Blushr. Deosebirea ar fi că Blushr se adresează tinerilor sub 17 ani. O pot încerca şi eu la 22 de ani, dar şi unul de peste 40, însă nu vom avea parte de toate funcţionalităţile.

După cum se vede în poza de mai sus, aşa apar opţiunile când ai vârsta potrivită. Altfel, eşti limitat la trei crush-uri şi nu poţi descoperi ceva nou dincolo de Facebook. Partea socială a aplicaţiei se activează când eşti adolescent. Maraloiu consideră că poate avea succes Blushr, mai au nevoie doar de bani, utilizatori şi timp pentru a o creşte. În prezent, a fost descărcată de până în 10.000 de oameni, având o rată de creştere de 20% pe săptămână. Drumul conceptului este bătătorit de alte produse, dar sunt adolescenţii suficient de mulţi şi de doritori ca să transforme Blushr într-un succes?

De la ce a pornit Blushr?

Ideea Blushr a luat naştere în timpul unui drum cu trenul pe ruta Bucureşti-Braşov în vara lui 2013. Era o perioadă în care Bang with friends, pe atunci doar un website, ajunsese în presă şi mi-a plăcut foarte mult ideea, însă eram de părere că nu va avea viaţă foarte lungă pe piaţă din cauza axării doar pe sex (un număr foarte mic de femei îl vor folosi).

Pe acea cursă spre Braşov însă mi-am amintit de liceu şi faptul că atât eu cât şi colegii mei, colegele mele, dar şi foarte mulţi prieteni plăceau pe cineva în secret. Practic, puţini şi-au făcut curaj în timpul liceului să o invite în oraş pe fată sau băiatul pe care o/îl plăceau.

La Blushr, credem că frica de a fi refuzat este cel mai important factor care face ca două persoane care sunt perfecte una pentru alta să nu îşi spună că se plac. Şi această problemă este şi mai mare în liceu.

Prin Discover a new crush poţi extinde aria de căutare dincolo de Facebook.

image

De ce numele „Blushr“?

Am pornit încă de la început cu gândul că va fi o aplicaţie disponibilă internaţional. Am vrut astfel să fie un nume cu origini englezeşti. Practic, în alegerea numelui am pornit de la beneficiul aplicaţiei şi felul în care te face să te simţi când afli că persoană pe care o placi în secret te place la rândul ei: te face să roşeşti. „A roşi“ se traduce în engleză „€œto blush”, iar aplicaţia te face să roşeşti.

Aplicaţia este similară Tinder şi Down (fost Bang your friends). Ce are special pentru utilizatori? De ce ar alege una mai puţin populară decât una consacrată?

Sunt mai multe motive pentru care liceenii de 13-17 ani aleg Blushr. Special e că a fost creată doar pentru o nişa: liceeni între 13 şi 17 ani. Deşi în acest moment şi cei peste 18 ani pot descărca Blushr, aceştia nu au acces la funcţionalitatea completă.

Tinder, deşi oferă servicii şi tinerilor, îşi concetreaza eforturile pe piaţa de peste 18 ani. Down este o aplicaţie exclusiv pentru +18 ani cu tentă sexuală care, deşi încearcă se repoziţioneze, va face cu greu uitată perioada Bang with friends. Aşadar, nu considerăm că Down este un competitor Blushr.

bang your friends foto adevarul

În al treilea rând, funcţionalitatea Blushr este diferită de a celor două aplicaţii menţionate, deşi oarecum similară cu Down. Blushr are o secţiune dedicată prietenilor tăi. Într-o secţiune separată poţi alege maxim trei prieteni de pe Facebook de care eşti îndrăgostit în secret. Acestă funcţionalitate este diferită de Tinder, care este bazată pe a îţi face legătură cu oameni noi localizaţi prin GPS.

Cea de-a doua secţiune care poate fi accesată de liceeni este cea a prietenilor prietenilor lor de pe Facebook. Astfel, în această secţiune ţinerii care nu sunt îndrăgostiţi de vreo persoană din lista lor de prieteni de pe Facebook se pot îndrăgosti de o persoană pe care nu o cunosc direct, dar care totuşi este în legătură cu unul dintre prietenii lor de pe Facebook. Aşadar, au încă de la început ceva în comun. Mai mult, nişarea pe liceu ne va permite să dezvoltăm functionalităţi specifice vârstei.

Ce planuri aveţi pe viitor pentru Blushr, spre ce surse de finanţare ţintiţi?

Viziunea noastră este să facem „să roşească“ zilnic 10.000 de tineri. În ceea ce priveşte finanţarea, următorul pas pentru noi este obţinerea unei sume minime de 300.000 de dolari, care ne va ajuta să popularizăm rapid aplicaţia pe pieţe precum SUA şi Marea Britanie.

Blushr e aplicaţie de online dating pentru adolescenţi?

Aş vrea să precizez că nu considerăm că Blushr este o aplicaţie de dating. Cel mult o aplicaţie de flirting, deşi pentru noi este doar un joc prin care afli cine te place.

Mai sunt interesaţi de astfel de produse, dacă au Snapchat şi sunt obişnuiţi cu sextingul, flirtul online etc.?

Piaţa pe care ne desfăşurăm activitatea este foarte mare. În momentul de faţă, sunt peste 107 milione de tineri cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani în lume care au un smartphone. Este o piaţă care se va tripla până în 2019. În plus, conform unui comunicat recent al Tinder, doar 7% din utilizatorii aplicaţiei au sub 18 ani. Aşadar, este destul spaţiu pentru ca Blushr să obţină o bucată semnificativă din piaţă.

Evident, există şi soluţii alternative precum Snapchat care are o poziţie foarte bună pe piaţă. Totuşi, Snapchat şi alte aplicaţii similare nu rezolvă specific problema pe care Blushr o rezolvă: frica de a fi respinşi de acea persoană de care sunt îndrăgostiţi în secret. De asemenea, nu considerăm că deprinderea tinerilor cu sextingul este o problemă. Dimpotrivă, acesta este un avantaj pentru Blushr (în Play Store aici), nu trebuie să educăm piaţa, o activitate foarte costisitioare şi greu de atins.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite