La poveşti cu Jimmy sau cum poate creşte un canal de YouTube până la 1,5 milioane de urmăritori
0Cine şi-ar fi imaginat că un canal de YouTube care conţine doar clipuri cu puţină animaţie, spre deloc, ar putea aduna aproape 1,5 milioane de urmăritori fideli?
Cu siguranţă, acest obiectiv ar fi părut pură fantezie în clipa în care Mihai Dimulescu, cunoscut pe internet drept Jimmy Hex, a început să lucreze la primul videoclip animat, aşa cum ştia el mai bine, doar pentru că îi făcea deosebită plăcere să deseneze, o pasiune pe care nu a tratat-o, la modul serios, până în momentul respectiv.
În patru ani de zile, ”La poveşti cu Jimmy” a urcat constant în topuri, devenind unul dintre cele mai mari canale de YouTube româneşti, un loc plin de poveşti din copilăria lui Jimmy şi nu doar din acea perioadă, plus multe alte întâmplări amuzante care îi fac pe urmăritorii săi să uite de probleme şi să se relaxeze de fiecare dată. Din acest motiv, urmăritorii lui Jimmy îl compară uneori cu Creangă, dar o versiune puţin altfel, în ton cu timpurile noastre.
Deşi finalizarea unui clip îi ocupă cel puţin o săptămână, de la concept la videoul pe care îl urcă pe YouTube, Jimmy şi-a făcut timp pentru a participa în juriul concursului ASUS Creator Festival împreună cu Nicu Mihai, un alt artist digital cunoscut, cu un canal de YouTube care te învaţă cum să desenezi şi să animezi. Concursul este unul pentru creatorii de conţinut care şi-au putut înscrie cele mai bine lucrate animaţii sau ilustraţii, premiile pentru câştigători fiind foarte atractive: laptopuri ASUS Vivobook Pro, modele speciale care conţin funcţii şi tehnologii de ajutor pentru creatorii digitali. Până pe 15 aprilie, inclusiv, oricine poate vota lucrările artistului preferat, o motivaţie suplimentară fiind faptul că se pot câştiga prin tragere la sorţi premii surpriză ASUS Creator Box.
Am reuşit să discutăm câteva momente cu Jimmy şi i-am solicitat să ne răspundă la câteva întrebări pentru un scurt interviu în care l-am rugat să ne povestească o parte din secretele din spatele succesului canalului său.
Pentru cine nu te cunoaşte, cum te-ai prezenta?
Salut, sunt Jimmy, sau „ăla cu poveştile” sau, şi asta-mi place foarte mult, „un fel de Creangă mort de beat”.
Şi da, ştiu, cum îmi permit să mă compar cu marele scriitor român Ion Creangă? Dar adevărul este că nu eu am pornit această comparaţie, ci oamenii care mă urmăresc pe YouTube, unde de 4 ani povestesc amintiri din copilărie, asta aşa, ca să rămânem pe domeniul lui Creangă, deşi amintirile nu sunt întotdeauna din perioada copilăriei mele.
Bine, eu povesteam întâmplări din viaţa mea cu mult înainte de-ăştia 4 ani, doar că audienţa mea era formată din 3-4 persoane cu care mă nimeream la bere, YouTube-ul doar mi-a dat ocazia să ajung la aproape 1 milion şi jumătate de persoane.
Dar, în rest, pentru mine personal, de fiecare dată când postez o poveste nouă, e fix ca atunci când mă întâlnesc cu prietenii la o bere şi spun: „Bă, stai să vezi ce mi s-a întâmplat ieri...”.
Acuma, evident, procesul prin care trece o poveste pentru a ajunge pe YouTube necesită şi destul de multă muncă. De la înregistrat, la editat sunet, la creat ilustraţii, la editarea videoclipului final şi până la încărcarea lui pe YouTube, este o muncă de 30-40 de ore, uneori poate mai bine, deci nu e chiar comparabilă cu un simplu drum până la bodegă.
Cum ai ajuns să alegi desenul şi animaţia ca mod de exprimare pe YouTube? Regreţi în vreun fel această decizie?
Încă nu ştiu de ce am ales animaţia ca reprezentare vizuală a poveştilor, poate pentru că-mi place să-mi fac viaţa complicată sau poate pentru faptul că aveam, şi încă am, un trac enorm de cameră, dar cert e că habar n-aveam în ce mă bag.
Da, desenul şi animaţia, dar, în special, desenul, a fost întotdeauna o pasiune a mea, dar o pasiune în direcţia căreia, cu excepţia caietelor de română şi matematică, n-am făcut niciodată nimic. Fix ca un suporter care-i pasionat de fotbal, dar singurul fotbal pe care-l practică e o oră de fotbal, o dată pe lună, cu prietenii în parc.
De data asta, în schimb, eram hotărât, aveam şi un scop, şi chiar dacă talentul meu la desen tindea spre zero şi habar n-aveam cu ce se mănâncă animaţia, m-am apucat să fac videoclipuri animate fix aşa cum m-a tăiat pe mine capul. Ce-a ieşit, cu greu poate fi numit animaţie, dar este, din punctul meu de vedere, suficient cât să reprezint vizual întâmplarea pe care o povestesc.
Până la urmă, scopul videoclipurilor mele nu este de a crea ceva perfect, ci, mai degrabă, de a le aduce oamenilor un zâmbet pe buze şi, din punctul ăsta de vedere, având în vedere cei peste 1 milion de oameni pe care i-am adunat în jurul meu, cred că fac o treabă destul de bună.
Ce le recomanzi celor care doresc să urmeze o carieră similară?
Probabil că una dintre cele mai comune întrebări pe care le primesc este: „Bă Jimmy, da’ cum fac şi eu să încep ceva pe YouTube, uite ştiu să desenez, ştiu să animez, cum încep ceva?”
Iar întrebările astea vin adesea de la persoane care ştiu să editeze, să animeze sau să deseneze, poate mai bine decât mine. Aşa că sfatul meu a fost mereu: „Păi, începe, pur şi simplu, fă ceva!”
Ştiu că pare aşa, un sfat aruncat în vânt, însă cel mai important punct din cariera mea de creator de conţinut a fost să încep să fac ceva. Habar n-aveam cu ce se mănâncă animaţia, dar am început să fac ceva, iar restul a venit de la sine.
Vorba aia, degeaba ai un talent, dacă-l ţii doar pentru tine. În fond, poate greşesc, dar, din punctul meu de vedere, talentul nu e decât o înclinaţie spre ceva care prin muncă şi dedicaţie ajunge să fie perceput de oamenii din jurul său drept talent.
Iar, dacă ai ajuns în punctul ăla în care oamenii spun despre tine că ai talent la ceva, fie desen, muzică sau orice altceva, înseamnă că ai muncit să ajungi acolo, aşa că poate e timpul să cauţi moduri prin care să valorifici acest talent.
Cum să-l valorifici? Poate fi complicat, ştiu, însă important e să cauţi tu oportunităţile, nu să aştepţi să te găsească ele pe tine. Pe parcurs, vei găsi oameni dispuşi să investească în talentul tău, dar nimeni nu va veni la tine să te întrebe: „auzi, da’ tu ce ştii să faci?”, trebuie mai întâi să le arăţi tu ce ştii să faci.
Ce poţi să ne spui despre ASUS Creator Festival şi implicarea ta în acest proiect?
În cei 4 ani de când sunt prezent pe YouTube, am avut ocazia să-i cunosc pe cei de la ASUS care, nu doar că vin în sprijinul creatorilor de conţinut cu echipamente realizate special pentru nevoile lor, ci şi organizează evenimente menite să-i provoace pe aceştia să-şi descopere creativitatea.
Iar recent am fost invitat, alături de Nicu Mihai, să fac parte din juriul evenimentului ASUS CREATOR FESTIVAL, un eveniment foarte mişto, destinat celor pasionaţi de desen şi animaţie. Plecând de la două schiţe predefinite, participanţii au avut de realizat o ilustraţie sau o animaţie, bazându-se pe propria creativitate şi imaginaţie.
Sunt onorat să fac parte din juriu, mai ales alături de cineva care chiar ştie cu ce se mănâncă desenul şi animaţia, cum e Nicu Mihai, cel care deţine probabil cel mai mare canal de artă, desen şi animaţie de pe YouTube-ul românesc. Cei mai talentaţi sau cei mai inspiraţi, sau cei mai talentaţi şi inspiraţi, vor primi ca premiu un laptop ASUS Vivobook Pro 14X sau Vivobook Pro 16X, modele proiectate de ASUS special pentru creatorii de conţinut.
Aşa că vă aştept pe data de 20 aprilie pe canalul meu de YouTube „La poveşti cu Jimmy” unde împreună cu Nicu vom vedea care au fost cele mai bune desene şi animaţii şi vom desemna câştigătorii celor 4 laptopuri.
Între timp, până pe 15 aprilie, puteţi vota pe site-ul dedicat concursului lucrarea preferată şi puteţi câştiga, prin tragere la sorţi, un ASUS Creator Box cu premii surpriză.
~~~
Orice laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED achiziţionat în această perioadă este însoţit automat de trei luni de acces gratuit la cele peste 20 de aplicaţii din suita Adobe Creative Cloud, cea mai populară colecţie software pentru creatorii de conţinut digital, un însoţitor foarte bun pentru o gamă de laptopuri care răspunde prompt cerinţelor din mediile profesionale.
Suplimentar, dacă doreşti să te înscrii în campania Părerea ta contează, o poţi face foarte simplu prin trimiterea unei recenzii de utilizare a laptopului de minim 200 de caractere pe una dintre platformele participante şi vei primi un an de garanţie în plus pentru noul tău laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED.