Ce nu înţelege lumea despre Apple şi iPhone SE

Ce nu înţelege lumea despre Apple şi iPhone SE

Numele iPhone SE vine de la „Special Edition".

Apple trebuia să dea faliment când a lansat primul iPhone. Când a murit Steve Jobs. Când a lansat o tabletă. Un ceas. Un laptop cu un singur port. Când a lansat un iPhone mai mare. Acum, când a lansat unul mai mic. Sigur că va da faliment. Trebuie!

Ştiri pe aceeaşi temă

iPhone SE este un telefon simplu: design de iPhone 5s şi câteva dintre dotările unui iPhone 6s. Acolo unde se dorea ecran mic, livrează: are unul de 4 inci cu rezoluţie Retina. Are cel mai rapid procesor de pe telefoanele Apple, dar doar 1GB de memorie RAM, are 16 sau 64GB spaţiu de stocare, autonomie mai bună şi cea mai bună cameră a unui iPhone. Şi, totuşi, mai are ceva: un preţ de 400 de dolari.

Nu-i mult, nu-i puţin, e la graniţa pe care Apple speră să se poziţioneze ca să îşi rezolve problemele vânzărilor din acest trimestru.

În Statele Unite ale Americii, Apple e la modă încă de când a revenit Steve Jobs şi a lansat linia iMac. În lume, compania e populară încă de când a lansat cel mai cunoscut MP3 player: iPod. Apoi, a lansat un iPhone. Apoi, iPad. Acum, sigur auzi, citeşti, afli că va da faliment. Trebuie să dea! Nu poţi recicla două telefoane într-unul, să spui că e model nou şi să vinzi. Ba mai mult, nu poţi face un eveniment ca să nu prezinţi nimic - deşi a prezentat un telefon, o tabletă, brăţări noi pentru ceas şi noua versiune de iOS.

Şi planul prin care vrea să aibă grijă de sănătatea noastră, lăsându-i noi în schimb toate datele care ar ţine de... sănătatea noastră. Asta este însă altă discuţie, deocamdată revin la produs. 

Orice ar spune lumeacu bune şi cu rele, Apple este încă cel mai de succes producător de telefoane. Nu o zic eu, că am iPhone şi că îmi place modelul de business, o spun statisticile - iPhone 5 stabilea record de vânzări, la fel iPhone 6 şi iPhone 6s. Desigur, poţi spune că în China.

Poţi spune că oamenii sunt proşti. Mai poţi zice că Apple are un glob de cristal şi fraiereşte întreaga planetă, dar realitatea e încă asta: cel mai de succes producător, în timp ce HTC este un dezastru, Nokia a închis taraba, BlackBerry e mai aproape de moarte decât un bolnav de Ebola, LG nu se descurcă rău, dar nici excelent, Samsung şi-a revenit abia cu Galaxy S6, Motorola e într-un con de umbră, iar Asus a devenit uşor mai popular odată cu ZenFone. Apple, cu bune şi cu rele, a avut un parcurs excelent, cel puţin pe telefoane.

O altă statistică interesantă este cea comunicată de Tim Cook, directorul Apple, în timpul conferinţei: anul trecut au fost cumpărate circa 30 de milioane de telefoane iPhone cu diagonala de 4 inci. Poate nu ar fi ciudat, dacă Apple n-ar fi lansat ultimul telefon de 4 inci în 2013. Desigur, cele vechi n-au fost scoase de la vânzare, iar oamenii încă le-au vrut.

Contrar a ceea ce tu preferi - sau eu prefer - sunt oameni care încă vor telefoane mici, iar aici Apple ia din două categorii: posesori de iPhone vechi sau utilizatori de Android care urăsc orice telefon mare. Şi aici sunt milioane de potenţiali clienţi, trebuie să le întinzi ceva şi să-i ademeneşti. iPhone SE nu trebuie să aibă viaţă lungă, ci trebuie să ajute Apple să treacă peste stagnarea şi poate chiar scăderea vânzărilor în următorul an. Şi va reuşi asta.

Mai mult, Apple nu mai este doar o companie, este un cult. Şi tocmai asta îi face pe oamenii să caute ceva, la o extremă sau alta. Vor să iubească sau să urască ceva la Apple. Cumva, este o urmare şi a atitudinii lui Steve Jobs, cofondator şi fostul director, de la care a rămas celebru citatul conform căruia oamenii nu ştiu ce vor până nu le oferi. Ei bine, Apple sub comanda lui Tim Cook n-a mers doar aşa, ci a oferit şi ceea ce oamenii au dorit, deoarece dictonul lui Jobs se aplică doar atunci când lansează categorii noi de produse. După debut începe vremea adaptărilor, iteraţiilor din ce în ce mai bune, mai finisate.

Nu poţi începe de la tehnologie şi să încerci să găseşti un mod prin care s-o vinzi. Şi probabil că eu am făcut greşeala asta mai des decât oricine altcineva de aici şi am cicatrice care s-o demonstreze.

 - un alt citat al lui Steve Jobs pe care lumea nu îl prea ştie - 

Ceea ce Apple are, şi abia Samsung a arătat cu ultimul telefon, este consecvenţa. Ştii că peste noapte vechiul tău telefon nu va rămâne fără suport. Ştii că este o companie dispusă - fie şi doar la nivel de discurs - să se certe cu FBI pentru a-ţi proteja datele pe care le ţii în serverele si în dispozitivele sale (chiar dacă pot fi şi alte interese aici). Secretomania şi consecvenţa au definit Apple în ultimele aproape două decenii şi acum iPhone SE este ca o gustare între mese.

iPhone 7 va fi radical. Va avea cameră mai bună, ecran mai bun, procesor mai bun... ai înţeles. Dar cineva trebuie să cumpere ceva până atunci, că iPhone 6s nu mai este la fel de popular ca în prima zi. Şi aici vine iPhone SE. Va fi pentru săraci, pentru cei care urăsc telefoanele mari, pentru cei care n-au renunţat la iPhone 4s. Şi dacă merge bine - ceea ce iPhone 5c n-a făcut - va fi mai bun cu următoarea generaţie. Şi va exista următoarea generaţie.

În final, poate crezi că Apple n-a lansat o tabletă nouă odată cu iPad Pro de 9,7 inci, dar avea nevoie de ea. Dacă primele tablete erau văzute drept instrumente de divertisment şi browsing, cele noi - care încă trebuie să se vândă - trebuie să fie puţin mai bune, mai utile, să justifice un upgrade. iPad Pro a primit un stylus, o tastatură inteligentă. Cea nouă beneficiază de două adaptoare pentru fotografi, mai ales: un port USB şi un slot de card SD. Asta după ce Adobe a lansat deja pentru iOS aplicaţii precum Photoshop şi Lightroom, doar ca exemplu.

Este o nouă etapă. Desigur, e o etapă în care Apple intră neştiind că va da faliment (sic!). Bieţii naivi!

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

citeste totul despre: