La Adevărul Live despre Vivolis, singura platformă de turism românească prin care plăteşti prin WhatsApp şi Viber
0Platforma Vivolis.ro a fost lansată oficial în urmă cu aproximativ o lună. La Adevărul Live am discutat cu Cristian Curus, director de strategie şi dezvoltare al companiei Ovi Travel, despre această platformă, despre paşii spre dezvoltarea ei şi despre profilul românilor în turism.
Vivolis este prima platformă de turism full mobile din România. Acest concept include servicii de asistenţă personalizată, oferite pentru prima dată în Europa de Sud-Est prin două aplicaţii mobile populare în rândul utilizatorilor mobili, WhatsApp şi Viber, aceste servicii venind în completarea asistenţei clasice prin call center-ul Vivolis.ro.
Important pentru utilizatori este că accesul la aceste servicii de asistenţă se face printr-un număr unic, 0371.788.788, astfel prin salvarea acestuia în agenda telefonului potenţialii cumpărători şi clienţii existenţi au acces foarte rapid şi uşor la consultanţă şi posibilitatea de achiziţie a unor noi servicii.
„Pentru clienţii vivolis.ro, full mobile înseamnă şi flexibilitatea în realizarea căutărilor şi rezervărilor online, iar aceasta este dată de funcţiile pe care le înglobează platforma: weekend search, activity search, crearea în timp real a unor pachete de tip city break şi altele“, a explicat Cristian Curus, Strategy and Development Manager OVI Travel.
Înregistrarea completă a emisiunii este disponibilă mai jos
Cele mai importante declaraţii din timpul emisiunii Adevărul Live
Vivolis funcţionează atât pe dispozitive mobile, cât şi pe computere care accesează doar prin web. Cristian Curus susţine că dezvoltarea ar fi costat mai puţin, dacă s-ar fi limitat la web, dar totodată ar fi ignorat anumite cerinţe pe care clienţii le-ar avea, cum ar fi să se conecteze de oriunde. „Au fost făcute câteva focus grupuri, înainte de a decide cum merge înainte, şi au mai fost câteva studii în piaţă pe care le-am folosit. La focus grupuri, când am discutat despre aplicaţii mobile foarte mulţii au întrebat de ce mai facem aplicaţii şi nu direct un site adaptabil dispozitivelor“, a afirmat acesta.
„Ca orice proiect la început de drum, am ţintit noi spre a crea o rachetă, dar am reuşit până acum să finalizăm un avion“, a caracterizat Curus dezvoltarea. Au lucrat la platformă în ultimii doi ani, iar în primele şase luni au fost luate deciziile cu privire la direcţiile de parcurs cu acest proiect.
Cum a pornit conceptul Vivolis? „Încercam să-i ducem pe cei de la focus grup într-o anumită direcţie, încercând să aflăm de ce aplicaţiile respective nu-şi au rostul, dar noi ştiam de la început ce ne doream. N-am dat informaţia tocmai pentru că doream să aflăm ce gândesc şi ei. Sunt oameni care înţeleg turismul, înţeleg online-ul, care au făcut plăţi online, dar sunt şi cei care n-au nicio treabă cu online-ul“, a descris Curus proiectul.
„Ideea era deja conturată în mintea noastră, iar discuţiile (n.r.: de focus grup) au început direct de la online: începem aici. Dar am zis că noi vrem s-o facem altfel, iar întrebarea firească a fost: cum e acel «altfel»? Şi ne-am pus întrebări pentru a vedea ce caracteristici de bază fixăm“, a mai povestit Curus. Unele funcţii au fost imposibile, dar per total a fost un brainstorming util.
Începutul efectiv
„Primele rânduri din prezentarea către companii a fost: noi vrem să fim altfel, să venim cu alt concept. Am zis că nu ne interesează aplicaţiile, că vrem un design adaptabil dispozitivelor mobile. Apoi, am discutat despre culori, dimensiunea fonturilor, modulelor. Poate că utilizatorul nu remarcă, dar sunt detalii care îl ajută foarte mult în proces“, a povestit Curus despre perioada de dezvoltare. El a afirmat şi că timpul de răspuns e foarte mic, lucru de lăudat pentru platformă.
„Întâi, am discutat despre branding şi design. Ştiam ce vor face unele funcţii, dar trebuiau «îmbrăcate» într-o formă. E un proiect care consumă mult timp, iar mereu eşti tentat să vrei alte schimbări de la lună la lună“, a mai spus Curus.
„Nu ştiam, când am început, că se face, spre exemplu, surfing în Germania. Desigur, undeva în interior, dar se poate“, a mai spus Curus. El a vorbit despre multe dintre lucrurile pe care le-a învăţat în timp, de când se ocupă de activităţi în acest turism. „Cred că mersul pe vulcani e una dintre cele mai solicitante activităţi. Şi nu e vorba de oameni care merg cu autobuzul până la 200 de metri de vulcan, ci totul se face pe jos“.
Aventura Vivolis
Curus a vorbit şi despre aventura Vivolis. „Voiam să fie pentru un pachet de servicii, iniţial format dintr-o destinaţie sau două, iar oamenii se puteau duce şi le descopereau altfel cu ajutorul nostru. Noi le spuneam ce ar fi interesant, atunci când acele informaţii nu apar în cele mai multe ghiduri turistice“, a spus Curus.
Câţi utilizatori au venit într-o lună
„Avem cam 10.000 de căutări într-o lună de zile. Desigur, numărul celor care au accesat pagina e puţin mai mic, dar cifra care ne încântă e că oamenii caută de pe mobil şi tabletă“, a spus Curus. „30% din căutări au fost de pe dispozitive mobile, iar cele mai multe sunt de pe modele de vârf - iPhone, terminale Samsung Galaxy“, a completat Curus.
El a mai spus că utilizatorii trebuie educaţi că nu e necesar drumul până la agenţie, ci pot face asta online, chiar de pe telefonul cu Android, Windows Phone sau orice alt sistem de operare au. „E o chestiune de educaţie, dar asta nu cred că va dura prea mult“, a spus acesta.