La Adevărul Live, despre proiectul pentru călătorii după pasiuni: Este o industrie de sute de miliarde de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cristian Munteanu, Qalendra
Cristian Munteanu, Qalendra

Adevărul Live de la ora 15 îl are ca invitat pe Cristian Munteanu, cofondatorul platformei Qalendra, care vrea să transforme modul în care călătorim.

Cristian Munteanu şi Dragoş Roşca au fondat Qalendra ca o platformă care să îţi ofere o vacanţă individualizată în funcţie de pasiunile tale şi în funcţie de evenimentele interesante care se întâmplă în lume. Cei doi au creat un site de turism care nu-ţi oferă aceleaşi recomandări banale, fără să se gândească la stilul tău. Practic, dacă tu eşti un aventurier, nu te va trimite la Paris la Turnul Eiffel, ci la locuri mai puţin cunoscute, dar potrivite gusturilor tale.

Dacă vrei să faci rafting, e foarte greu să găseşti recomandări pe diverse site-uri în momentul de faţă. Cristian Munteanu şi Dragoş Roşca au fost acceptaţi deja la programul de accelerare de la hub:raum Cracovia şi la MVP Academy în Bucureşti. Am vorbit la Adevărul Live cu Cristian Munteanu despre cum poate arăta un site de turism adaptat la nevoile clienţilor şi cum va influenţa Internetul viitorul călătoriilor.

Înregistrarea emisiunii de la Adevărul Live

Românii care te ajută să călătoreşti prin lume în funcţie de pasiunile tale 


Qalendra este o modalitate foarte bună de a şti despre cele mai interesante şi populare evenimente din lume. Creatorii Qalendra au vorbit despre aruncatul telefonului mobil din Finlanda şi despre cursa cu tauri din Spania. „Foarte multă lume face parte din categoria leasure traveler, nu sunt interesaţi de obiective turistice. Aceşti călători se duc, se cazează la hotel şi cam atât, mai aşteaptă doar plecarea“, a spus Cristian Munteanu.

Cele două părţi esenţiale ale turismului sunt leisure şi active, cei care au pasiuni şi care vor să exploreze. „Piaţa asta de active travel îi are pe cei soft şi hard. La Qalendra, încercăm să acoperim foarte bine această categorie active“, a spus Munteanu. „Festivalul de sporturi extreme din Norvegia este pentru cei hard, de exemplu, pe când un turneul de tenis este pentru cei soft“.

Cât de mare e piaţa? „Am date de piaţă din 2013, iar valoarea pieţei din America de Nord, Asia şi Europa era de 263 de miliarde de dolari. Travel este o industrie enormă. Este a doua industrie online, ca putere, după cea a pornografiei“, a spus Munteanu.

Interacţiunea cu Qalendra

Munteanu spune că, în primul rând, un vizitator al site-ului poate câştiga inspiraţie. „Sunt cei care ştiu deja ce vor şi intră pe site. Dar cei mai mulţi intră pe site şi nu ştiu unde vor merge, vin să fie inspiraţi“, a spus acesta. „Nouă ne place Google, ca imagine a căutării online. Ai o pagină albă, dar în spate este o infrastructură foarte puternică. Asta vrem să facem şi noi din Qalendra“, a spus Munteanu.

„Pentru fiecare lucru pe care un utilizator îl cumpără pe Internet, verifică circa 3,7 site-uri pentru a găsi cel mai bun preţ. Uite, un experiment: pe Trip Advisor poţi căuta vacanţă activă şi toată lumea primeşte aceleaşi activări. Pentru Trip Advisor, cea mai potrivită este Provence, din Franţa. Dacă mă duc eu ca skydiver acolo, acolo vor fi şi cei care vor scufundări sau alte tipuri de activităţi. Noi creăm însă profiluri pentru utilizatori pentru a-i recomanda lucrurui interesante“, a mai spus Munteanu.

În funcţie de interesul utilizatorilor, Qalendra ar putea recomanda cărţi sau echipamente. Asta pe măsură ce dezvoltăm ideea profilurilor. Iar după un număr suficient de mare de utilizatori, circa 300.000, Munteanu spune că plănuiesc crearea unor travel clubs. Utilizatorii ar fi informaţi printr-un email dacă vor să meargă în grup la un anumit eveniment.

Trecerea spre startup

„Eu am 15 ani de publicitate în spate, iar pur şi simplu a venit momentul în care voiam să fac o schimbare. Eram director executiv când am decis să plec şi să pornesc un startup. Mediul digital s-a schimbat şi eu aveam senzaţia că schimbările acestea profunde nu erau prea bine înţelese de cei din industrie“, a spus Munteanu. „Schimbarea a fost una foarte bună, doar îmi pare rău că n-am făcut-o mai devreme“.

„Când vorbim despre startup-uri, unii oameni creează lucruri care pot schimba multe, e o miză reală. Sunt oameni care vor să facă un reactor nuclear, alţii au vrut să paveze drumul cu celule fotovoltaice. E foarte greu să porneşti un startup, căci indiferent de planuri ai o predictibilitate redusă şi întotdeauna ai nevoie de mai multe resurse decât te-ai gândit“, a caracterizat Munteanu acest mediu al startup-urilor.

„În loc să fim obsedaţi de a genera bani, trebuie să fim concentraţi pe a creşte baza de utilizatori“, a spus Munteanu despre munca într-un accelerator. „Produsul trebuie să aibă o cerere şi să fie folosit. Instagram are sute de milioane de dolari, încă nu generează bani, dar este evaluată la miliarde de dolari“, a dat Munteanu un exemplu.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/adev-rul-live" target="_blank">View the story "Adevărul Live" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite