Goana tehnologiei transformă maşinile şi noua Mercedes-Benz Clasa E îţi arată cum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu ştiu ce înseamnă Mercedes pentru tine, dar pentru mine înseamnă limuzine „de stradă“. Şi de acum m-ar putea interesa, deoarece vor fi din ce în ce mai tehnologizate. Acesta e noul model Clasa E.

Întâi de toate ar trebui să ştii că maşinile vor deveni tot mai autonome, şi mai bogate în tehnologii, pe măsură ce tehnologia ca întreg evoluează. La aproape 10 ani de când smartphone-ul modern a fost lansat, industria auto începe să înveţe de la cea tech.

În cazul acestui model, cei care vor opta pentru pachetul Driver Assistance vor beneficia şi de alte tehnologii. De exemplu, sistemul Drive Pilot reprezintă pasul făcut de Mercedes-Benz către condusul autonom. Cu Distance Pilot Distronic, maşina menţine atât distanţa corectă faţă de vehiculele din faţă, cât şi reuşeşte să le urmărească cu o viteză de până la 210 km/h. Funcţia poate fi activată pe autostrăzi.

O altă funcţionalitate utilă are treabă cu repornirea, care permite startul automat de pe loc al autovehiculului în până la 30 de secunde de la oprirea iniţiată de sistemul Distance Pilot Distronic pe autostrăzi sau drumuri similare. 

Drive Pilot include pentru prima dată un sistem de asistenţă pentru schimbarea benzilor. Acest sistem de asistenţă tip radar completat de o cameră video ajută şoferul să schimbe benzile în cazul drumurilor cu mai multe pe sens şi poate conduce autovehiculul pe banda selectată de şofer. S-ar putea dovedi utilă în depăşiri. Odată ce şoferul a indicat că doreşte să vireze timp de cel puţin două secunde, sistemul de asistenţă pentru schimbarea benzilor va iniţia manevra dacă detectează că banda nu este ocupată.

image

Mai mult, funcţia Evasive Steering Assist ajută şoferul prin asistenţa la adaptarea gradului de asistare a servodirecţiei calculat cu precizie pentru a sprijini mişcarea volanului. Mai există şi Active Lane Keeping Assist, care poate opri şoferul să schimbe neintenţionat banda, cum ar fi când adoarme, în timp ce Active Blind Spot Assist poate avertiza şoferul cu privire la riscul de coliziune laterală în traficul urban obişnuit, la viteze mici şi, la fel ca înainte, poate interveni în ultimul moment, pentru a preveni o coliziune la viteze de peste 30 km/h.

image

Pre-Safe Plus poate proteja împotriva coliziunilor din trafic care survin din spatele autovehiculului, iar Pre-Safe Impulse Side, după cum îi spune numele, este un sistem, când detectează o coliziune laterală iminentă, schimbă poziţia şoferul sau pasagerului din faţă în afara zonei de pericol, în lateral, ca măsură de precauţie. Pre-Safe Sound emite un scurt semnal de interferenţă prin sistemul de sonorizare al autovehiculului, atunci când este detectat riscul unei coliziuni, pregătind pasagerii pentru sunetul accidentului.

image

În final, ar trebui să ştii că nici farurile nu sunt banale. Sunt multibeam LED, cu 84 de LED-uri controlate individual, care luminează automat carosabilul distribuind controlat lumina foarte puternică, fără a-i deranja pe ceilalţi participanţi la trafic. Sistemul include o funcţie de lumină activă implementată pur electronic. 

image

Altfel, în interior, nu-i deloc surprinzător că modelul nou din Clasa E arată bine şi are implementate în consola centrală câteva sisteme care să completeze experienţa de lucru cu un smartphone. Astfel, butoanele de comandă din volan sunt tactile, iar Linguatronic oferă control vocal asupra sistemului multimedia. Poţi scrie şi de mână pe un touchpad, maşina ţi-ar putea interpreta caligrafia.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite