Cantitatea corectă de somn. Diferenţa dintre „bufniţe“ şi „ciocârlii“

Cantitatea corectă
de somn. Diferenţa dintre „bufniţe“ şi „ciocârlii“

Somnul de frumuseţe există. Lipsa de odihnă ne îmbătrâneşte mai repede

Cantitatea de somn poate avea un efect dramatic asupra imunităţii. Prea puţin somn aduce cu sine un plus de greutate şi o îmbătrânire precoce.

Ştiri pe aceeaşi temă

Avem nevoie de somn pentru a ne putea reface după programul zilnic de activităţi de la birou sau de acasă.

Un stil de viaţă sănătos începe cu un somn sănătos şi cu o trezire din somn la fel de sănătoasă, este categorică dr. Marilyn Glenville, expertă britanică în sănătate.

Ciclu somn-trezire este unoscut ca ritm circadian şi durează 24 de ore. La unele persoane acest ritm este mai rapid – au tendinţa de a se trezi mai devreme şi de a se culca mai devreme – li se mai spune şi „ciocârlii“. La altele este valabil opusul  - ritmul este scăzut şi se duc la culcare târziu – se mai numesc bufniţe.

Înţelegerea ciclului somn-trezire, reglarea şi menţinerea acestuia este cheia unui stil de viaţă sănătos. Cel mai important este faptul că asigură cantitatea corectă de somn pentru a funcţiona normal pe parcursul unei zile.

În 2009, Universitatea Carnegie Mellon, SUA, a publicat un studiu din care a rezultat faptul că persoanele care dorm 7 ore în timpul nopţii au fost de 3 ori mai expuse răcelilor decât acelea care dormeau 8 ore. Rezultatele au confirmat teoria potrivit căreia cantitatea de somn poate avea efecte dramatice asupra imunităţii.

Lipsa somnului creşte greutatea

Prea puţin somn poate avea ca efect creşterea în greutate. Deprivarea cronică de somn provoacă foame şi afectează felul în care organismul procesează şi depozitează carbohidraţii. Ne poate vlăgui de putere, cauzând iritabilitate, nerăbdare, incapacitate de concentrare şi pierdere de memorie.

În plus, tulburările de somn au fost asociate cu o presiune ridicată a sângelui – hipertensiune arterială – un nivel crescut al hormonului de stres, artimie şi chiar cancer.

În discuţie mai sunt şi alte efecte, mai spune dr. Glenville în „Cartea sănătăţii femeii“. Astfel, majoritatea celulelor organismului se reînnoiesc în timpul nopţii şi, dacă nu dormim destul, îmbătrânim mai repede – somnul de frumuseţe chiar există.

Înainte de a merge la culcare trebuie să reţinem că somnul în cantitate mare nu este răspunsul. Multe persoane observă că atunci când stau tolănite tot weekendul se simt ameţite şi chiar se pot trezi cu o durere de cap. Răspunsul constă în culcarea mai devreme şi trezirea din somn la aceeaşi oră, în fiecare zi. 8 ore în fiecare noapte.

citeste totul despre: