Întrebarea la care bănuiesc, că toate persoanele care au share-uit fotografia, ar vrea să afle răspunsul este “Cum faci să ajungi să arăţi aşa?”.

Dacă la această întrebare ar exista un răspuns simplu, în două fraze, care să se aplice în mod egal tuturor, vă asigur că în cei aproape 15 ani de când activez în industria remodelării corporale l-aş fi aflat şi l-aş fi scris cu litere mari îngroşate pe toate ‘gardurile’ virtuale. Numai că în realitate răspunsul este unul personalizat fiecărei persoane în parte în funcţie de o sumedenie de factori (moştenire genetică, istoric medical, istoric de fitness & diete, biotip genetic, factori sociali şi care ţin de motivaţie, obiceiuri nutriţionale, compoziţia corporală care reprezintă punctul de plecare, compoziţia corporală fixată drept target şi termenul de timp disponibil samd). Pe scurt, răspunsul este unul complex şi variază pentru fiecare persoană în parte.

În schimb reversul monedei este unul mult mai simplu, mai concret şi mai generalist. Vă scriu mai jos greşelile care sigur NU vă vor lăsa să ajungeţi o asemenea condiţie ca a femeii din fotografie:

- nu veţi ajunge să aveţi o condiţie fizică similară dacă prima reacţie atunci când aţi văzut fotografia au fost “nu voi putea arăta aşa pentru că am tendinţe de îngrăşare moştenite genetic şi un metabolism foarte lent”. Sunt celebre cazurile de oameni care au fost la un moment dat supraponderali şi peste 3-4 ani concurau fie la concursuri de frumuseţe, fie la competiţii de fitness. Şi ei aveau tendinţe de îngrăşare, şi metabolismul lor era extrem de leneş. Dar ca să nu cităm din cărţi sau reviste, vă dau exemplul de faţă. De când mă ştiu fac parte din categoria endomorfilor (persoane cu tendinţe genetice care favorizează luarea rapidă în greutate). Adică da, şi eu asimilez instant tot ce mănânc şi la primele rabaturi de la planul de alimentaţie iau instant 1-2 kilograme de grăsime.

- nu veţi putea arăta ca în fotografie dacă trăiţi pe principiul “o viaţă am, aşa că să mă bucur de tot ce îmi place”. Chiar dacă această afirmaţie te face să pari în primă instanţă un om care face alegeri libere, care nu depinde de nimeni şi nimic, în realitate adevărul este exact pe dos. Atunci când nu îţi construieşti în mod deliberat meniul, ci tinzi să alegi un aliment sau altul în funcţie de pofte, ultimele reclame pe care le-ai văzut şi de dependenţa pe care ţi-o dă gustul alimentului respective, eşti orice altceva dar nu un om liber.

- în orice punct te-ai afla acum, scuza cu dezechilibrele hormonale în 99% din cazuri pur şi simplu nu stă în picioare. În primul rând doar un procent de 5-7% din oamenii care invocă această scuză chiar au o problemă hormonală reală care le influenţează negativ rata metabolică. În al doilea rând dintre cei care au realmente o problemă hormonală, doar 10% o aveau înainte de a lua în greutate.

Majoritatea problemelor hormonale au drept cauză tocmai kilogramele în plus. Ştiţi deja din ghidul de slăbire Stil de viaţă, nu dietă! că depozitele de grăsime funcţionează ca adevărate fabrici de hormoni care îţi dezechilibrează funcţionarea întregului organism.

Şi nu în ultimul rând, să nu ne îmbătăm cu apă rece crezând că o problemă hormonală va duce în mod direct la acumularea de kilograme în plus. În realitate poate doar scădea rata metabolică. Kilogramele în plus au drept unic factor declanşator o balanţă energetică pozitivă (necesarul tău zilnic de calorii vs caloriile ingerate pe parcursul zilei respective).

- nu vei atinge o aşa formă fizică dacă priveşti alimentaţia şi sportul ca pe mijloace care sunt menite strict să te ajute să îţi remodelezi corpul. Un plan corect de remodelare corporală (nutriţie/ antrenament) trebuie în mod simultan să ducă la arderea depozitelor de grăsime, crearea de masă musculară de calitate, îmbunătăţirea şi menţinerea stării de sănătate, menţinerea unui nivel ridicat de energie pe tot parcursul zilei.

- nu puteţi crea o aşa formă fizică dacă priviţi sportul/ nutriţia inteligentă ca pe soluţii punctuale, pe care le folosiţi doar atunci când luaţi ceva kilograme în plus, iar odată ce aţi revenit la greutatea pe care v-o doriţi uitaţi complet de orele de antrenament şi de disciplina nutriţională. Veţi putea obţine aşa rezultate doar dacă adoptaţi nutriţia corectă şi sportul ca pe un STIL DE VIAŢĂ!

- nu puteţi ajunge la un aşa tonus decât dacă înţelegeţi că alimentele au fost create ca să ne hrănească organismul cu toţi nutrienţii de care are nevoie. Alimentele nu sunt nici instrumente de tortură (cazul dietelor draconice) şi nici surse nesfârşite de plăcere (cazul alimentaţiei haotice în care de obicei abundă alimentele bogate în zahăr, prăjelile, junk food-ul & Co)

- nu puteţi crea un aşa tonus dacă încă vă temeţi că antrenamentele cu greutăţi vă vor face să arătaţi ca femeile care concurează în competiţiile de culturism.

- în cazul în care până acum aţi avut o viaţă sedentară şi aţi mâncat ce aţi avut la îndemână, nu vă aşteptaţi ca urmările acelor ani să fie şterse în 2-3 luni (sau mai grav, în doar câteva săptămâni). Remodelarea corporală e un proces de durată care cere angajament pe termen lung, sau altfel spus să vă asumaţi că perioada remodelării corporală e firesc să fie aproape la fel de lungă cu cea în care v-aţi neglijat complet corpul.

Acestea fiind spuse, indiferent de ce vedeţi acum când vă uitaţi în oglindă, se poate! Dacă porniţi la drum cu obiective de timp realiste, disciplină, perseverenţă şi automotivaţie, vă veţi putea transforma corpul în propria operă de artă.

O descriere completă a filozofiei nutriţionale pe care o promovez, poţi găsi în ghidul de slăbire Stil de viaţă, nu dietă!.

Să fim sănătoşi!