Reduceri de 30%!
0Îţi bei ceaiul în bucătărie. Radioul e deschis pe „România Actualităţi“. Ai vrea şi tu să fii invitat în campania de promovare, să spui că acesta e radioul tău favorit, pe care-l asculţi în fiecare dimineaţă. Dar pe tine nu te invită nimeni. Pentru că eşti un nimeni.
Auzi o reclamă pentru Kaufland în care „numai azi găseşti ceaiuri cu reduceri de 30%“. Tu bei un ceai de sunătoare, nu te-ai duce la Kaufland nici dacă ar ploua cu cârnaţi, toată ziua.
Apoi, auzi un spot „Fii activ la orice vârstă“, în care se încurajează angajarea oamenilor de peste 50 de ani. Se mai spune că este un proiect POSDRU, beneficiar Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă... La ce-o fi bună această reclamă? Pe cine vrea să convingă? Pe patronii firmelor? Pe directorii de la Personal? (În zilele noastre se spune Human Resources.) Pe cei mai tineri care să le facă loc celor bătrâni?
Îţi aminteşti că în vitrina unui Shop&Go, chiar la parterul blocului vecin, este lipit un afiş care caută tineri, care să locuiască în zonă, să fie entuziaşti şi să se alăture echipei magazinului. Cum ar fi să te angajeze, aşa cum spune în spotul ăsta radio cu POSDRU pe care tocmai l-ai ascultat? Să te mişti printre cei tineri, ca un elefant printre elefănţei, tu elefantul POSDRU...
Îţi mai aminteşti că ţi-ai cumpărat un pix de la librărie. Şi culmea! Chiar în uşa librăriei de peste stradă este lipit un alt afiş care caută absolvenţi de liceu, promoţia 2015, pentru angajare pe poziţia de librar. Şi de câte ori te duci la Profi, o voce din difuzorul magazinului te sperie: „Eşti în căutarea unui loc de muncă? Vino la Profi!...“ Şi-ţi piere cheful să-ţi mai iei o bere la cutie, laşi coşul şi fugi...
Pe tine nu te mai interesează lumea asta. O lume iprocrită şi cinică.
Te cuprinde spaima. Cum vine asta? Una se difuzează la radio şi alta se petrece în jurul tău! A început „Radiojurnalul“, dar ştirile îţi trec pe lângă urechi: creşteri de salarii în învăţământ, război în Siria, se lasă frigul în toată ţara, poate să vină sfârşitul lumii, dar pe tine nu te mai interesează lumea asta. O lume iprocrită şi cinică.
Îţi aminteşti de un film: „Nu există ţară pentru bătrâni“. Nu mai ţii minte acţiunea, actorii, dar ai reţinut titlul. Bun titlul, nu există „ţară“ pentru boşorogi ca tine! Până la urmă asta e legea vieţii. Ai avut un moment de creştere, ai fost în vârf şi acum te ramoleşti, ramolitule! Dar care a fost momentul tău de „înflorire“, de triumf, de glorie? Caută să-ţi aminteşti... Chiar n-ai trăit aşa ceva? Poate ai avut acest „vârf“, dar l-ai uitat. Sau nu vrei să-ţi aminteşti.
Suspini. De parcă te pregăteşti să plângi. Probabil că ai trăit când ai iubit, când ai fost îndrăgostit, atunci a fost viaţa ta în lumină, atunci ai fost puternic, cel mai puternic om de pe pământ. Dar nu-ţi vine în minte niciun titlu de film pentru acea iubire a ta. Bei ultima înghiţitură de ceai. Închizi radioul. Ce-ar fi să te interesezi la Shop&Go? Încearcă şi la librărie sau la Profi! Apoi, să tragi o fugă la Kaufland după ceai, să nu le ratezi reducerile de 30%!