Jurnalismul creativ şi managementul inspirat, calea de relansare a mass-media
0Jurnalismul creativ şi managementul inspirat sunt cele două căi de relansare a mass-mediei româneşti, spun reprezentanţii Clubului Român de Presă (CRP) cu ocazia Zilei Mondiale a Libertăţii Presei.
„Invocarea în continuare a «crizei», după câţiva ani nefaşti pentru presă, este un drum înfundat, o abordare negativă şi folosirea sa nu poate fi o scuză pentru incapacitatea de a găsi soluţii de redresare, altele decât tăierile de costuri. Jurnalismul din România trebuie să redevină acum, nu într-un viitor nedefinit, o forţă şi această stare de fapt trebuie să consacre prin recunoaşterea şi stimularea valorilor individuale, respectarea normelor etice şi a relaţiilor contractuale”, se arată în comunicatul de presă transmis de CRP.
În mesajul transmis publicităţii, reprezentanţii Clubului Român de Presă susţin că „libertatea de exprimare trebuie apărată prin toate mijloacele decente şi administrată inteligent”, arătând că nici „excesele” făcute în numele libertăţii de exprimare nu se justifică, după cum şi „limitările sunt abuzive”.
Pe 23 decembrie 1993, Adunarea Generală a ONU declara ziua de 3 mai ca Zi Mondială a Libertăţii Presei. Inţiativa a venit de la Conferinţa Generală UNESCO care, printr-o rezoluţie din 1991 asupra promovării libertăţii presei în lume, a recunoscut că o presă liberă, pluralistă şi independentă este o componentă esenţială a unei societăţi democratice.