În ultimul timp, Dorin Ştefan şi biroul de arhitectură pe care îl conduce s-au bucurat de atenţia mass-mediei datorită a cel puţin 2 proiecte speciale: unul dintre cele mai curajoase turnuri zgârie-nori din Taiwan, cu o înălţime de peste 300 de metri şi propunerea unui muzeu-pavilion al lui Brâncuşi în Craiova.

Absolvent arhitect diplomat al Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu“ (1975) , în 1979 devenind asistent universitar la „Ion Mincu“, catedra de proiectare, lucrând în acelaşi timp şi în cadrul centrului de proiectare al universităţii, Dorin Ştefan şi-a deschis biroul de arhitectură la 3 luni de la revoluţie, într-o garsonieră. De atunci cucereşte lumea cu proiecte originale şi speră ca arhitectura românească să renască precum cinematografia.

Un vizionar care a sperat că revoluţia va aduce apropierea faţă de contemporaneitate şi occident şi în ceea ce priveşte arhitectura şi nu a încetat să lupte în acest sens. Singurul arhitect român ale cărui lucrări apar în atlasul arhitecturii mondiale, se numeşte, cu modestie: un arhitect de ruptură.

Pe Dorin Stefan, pasiunea pentru arhitectură la condus dincolo de a schiţa simple clădiri care să înfrumuseţeze oraşe, a muncit cu sârguinciozitate pentru a transmite noilor generaţii gustul pentru frumos, încadrarea arhitecturii în context şi valorile de bază ale istoriei româneşti. Astfel, autorul proiectului Brâncuşi Craiova susţine de câţiva ani buni fezabilitatea ridicării unui muzeu dedicat idolului său ca un gest de recuperare cultural-identitară. Fiind fascinat încă din liceu de marele nostru sculptor, de povestea acestuia despre Templul mediaţiei pe care ar fi urmat să-l realizeze în India, şi-a dorit să o materializeze şi s-o transpună în arhitectură.

Pavilionul, ce va consta dintr-un cub cu latura de 12 metri, va fi amplasat în curtea Muzeului de Artă din Craiova, care este cel mai bogat din ţară în piese ce poartă semnatura Brâncuşi.

Deşi ne aflăm într-o epocă a concretului, în care punem accent pe eficienţă şi practicabiliate, Dorin Ştefan declara: „Avem nevoie de spaţii sensibile, fine mai mult decât avem nevoie de cele practice. O zonă sensibilă este o zonă arhitecturală, nu una de construcţii. În Bucureşti avem multe clădiri, avem spaţii care ne protejează de ploaie şi vânt, dar care nu ne induc niciun sentiment de bucurie sau melancolie, sentimente produse de calităţi estetice.

Avem o zestre arhitecturală foarte interesantă, o arhitectură la „confluenţă” şi de „influenţă”.Trebuie să păstrăm tradiţia de valori arhitecturale europene pe care înaintaşii nostri le-au avut tot timpul în consideraţie”.

Dorin Ştefan va prezenta pe scena TEDxBucharest 2013 o istorie a trecutului, prezentului şi viitorului artei lui Brâncuşi, creând o legatură arhitecturală între mai mult de 100 de ani de istorie. Make it Happen! pe 9 noiembrie.