Băsescu şi Facebook, la mall
0Se aude bipăitul porţii de securitate. „Scoateţi tot ce aveţi prin buzunare”. „Şi ceasul?” De obicei, nu e atât de riguros să intri la un film. Bărbaţii în negru verifică listele cu numele musafirilor lui Băsescu. Invitaţia oficială. Numele. Buletinul. „Dacă nu sunteţi pe listă nu intraţi, e simplu”.
Nu era îndeajuns biletul plătit pentru conversaţii prezidenţiale.
Traian Băsescu a făcut ieri, 6 iunie, o baie de mulţime aleasă, de data asta 2.0. A promis că va pune pe Facebook o poză cu Corcodel, că e haios, poate o va depăşi în like-uri pe soţia Maria. E pe alocuri bizar să vorbeşti de Băsescu şi de like-uri în aceeaşi frază, dar iată că la ICEEfest 2013, preşedintele a fost prezent în sala 10 de la Grand Cinema Digiplex, din mall Băneasa, să discute cu o parte din fanii paginii sale de Facebook „Alături de Preşedintele Nostru“.
„Vine Băsescu, ce poate să debiteze şi ăsta despre internet?” (Nu, nu a fost vreun gând personal, ci replica unui vizitator al festivalului, care aştepta şi el momentul zero). Au mutat maşini, „s-a făcut haos”. Da, se simţeau urme surde de haos la intrarea în sală, mai mult în rândurile jurnaliştilor, impacientaţi că nu ştiam pe unde apare şeful statului. În schimb, câştigătorii „concursului” aşteptau cuminţi la coadă să treacă de sistemul de securitate pentru a-şi ocupa fotoliul de cinema. Hainele de mall îşi aveau acum sensul, românii au venit la cămaşă şi cravată sau în deux-piece diafan, de data asta cu un motiv mai întemeiat decât prânzul de duminică la KFC, întâlnirea cu preşedintele ţării.
Purtând tricoul care ne-a spălat retina vara trecută, un fel de simbol al echilibrului şi liniştii interioare(!?), după cum a afirmat preşedintele însuşi „Mijloacele de tip Facebook sunt singurul loc în care mai putem fi noi. Dacă nu eram la Facebook, aş fi venit în costum. Am venit îmbrăcat ca în campanie pentru că am venit la Facebook”, Traian Băsescu a intrat în mall pe uşa din dos. S-au aprins luminile, s-au întins microfoanele, s-au apăsat butoanele de REC. Călcându-ne în picioare, peste fire şi panourile publicitare ale giganţilor internetului, l-am condus pe preşedinte cu toţii către o primă sală, Studioul 2, unde a zăbovit câteva minute până să iasă ca, mai apoi, să intre rapid în sala cu fani. Declaraţiile de pe tot acest traseu de câţiva metri nu merită nici măcar pomenite.
Ce-a făcut Băsescu la cinema puteţi afla de aici, presa a fost, însă, interzisă în sală, aşa că, preţ de câteva ţigări şi cafele, l-am urmărit pe preşedinte de dincolo de uşile întunecate, pe telefon, citind live text-uri din redacţie, în intervalul 17-18. Ce ironie!
În sala de alături, angajatele de la firma de curăţătorie dădeau cu aspiratorul. Şi la etaj, viaţa se derula firesc, oameni la shopping, vitrine cu sandale colorate, miros de popcorn. Câte un vag curios întrebând „Ce se întâmplă, frate, aici?”
I-aş fi răspuns că se întâmplă „nişte internet”, dar l-aş fi minţit. La orele 18.00, se reia spectacolul ”Nu ne mai împingeţi aşa că suntem şi noi oameni!” regizat de jurnalişti şi SPP-işti. Apare Băsescu, e binedispus, i-a plăcut la întâlnire, i s-a părut „plăcut, relaxat” fiindcă au fost mulţi tineri. Ne anunţă că mai vine şi mâine (n.r.-azi). Intru pe pagina de Facebook şi văd că, într-adevăr, cine nu s-a numărat printre aleşi, mai are o şansă pentru astăzi. Se pare că brainstorming-ul a fost unul consistent, se discută despre promovarea României pe Facebook.
Mesajul de pe pagina de Facebook „Alături de Preşedintele Nostru”
Preşedintele s-a simţit foarte bine cu voi astăzi şi vrea să cunoască personal cât mai mulţi dintre susţinătorii lui din lumea Facebook. Mâine, la ora 17.00, Preşedintele vrea să continuăm discuţia în acelaşi loc.
Pentru că Preşedintelui i-a plăcut ideea unuia dintre voi despre promovarea României pe Facebook, dacă vreţi să participaţi la întâlnirea de mâine, trimiteţi pe adresa de mail politica_online@yahoo.com ideile voastre despre cum ar trebui promovată România pe reţelele de socializare.
Ai o idee bună, vei avea un loc în sală!
Sau poate vreţi să-i vedeţi şi să-i ascultaţi pe protagoniştii iniţiali ai festivalului de internet, speakeri de la Google, Facebook, Microsoft sau Coca Cola. Deşi prezenţa lui Băsescu la ICEEfest a însemnat promovare puternică pentru ediţia de anul acesta, prima sub noul nume, relevanţa sa pentru lumea digitală a fost 0.5.
Dar fiindcă nu mă pricep la comunicare politică digitală, aştept specialiştii să ne explice cât a fost politic, cât comunicare şi cât digital în sala de cinema numărul 10.