Sindicatul angajaţilor din penitenciare a depus plângere penală împotriva lui Tudorel Toader

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Federaţia Sindicatelor din Administraţia Penitenciarelor (FSANP) a depus la Parchetul General o plângere penală împotriva minisrului Justiţiei, Tudorel Toader, cerând anchetarea acestuia pentru abuz în serviciu şi restricţionare a dreptului de reprezentare sindicală, fapte pentru care riscă închisoarea de până la 7 ani.

În comunicatul remis redacţiei, sindicaliştii arată că, la data de 24 mai, ministrul a refuzat participarea FSANP la dezbaterea unor acte normative.

Redăm în continuare comunicatul FSANP:

In data de 24 mai 2018, Tudorel Toader a refuzat in mod abuziv participarea reprezentantilor FSANP la intrevederea ce a avut loc, la sediul Ministerului Justitiei, pentru dezbaterea unor acte normative de interes, limitand astfel exercitarea atributiilor de reprezentare si a mandatului acestora in vederea apararii si promovarii drepturilor si intereselor profesionale ale membrilor de sindicat.

Desi, in perioada mai 2017 - mai 2018, au fost mai multe runde de negocieri si mai multe intalniri oficiale intre Tudorel Toader si reprezentantii FSANP, ministrul si-a permis, inca o data, sa dezinformeze cu intentie opinia publica si mass-media invocand o asa-zisa lipsa de calitate a organizatiei sindicale care a cerut insistent demiterea acestuia pentru incompetenta si subminarea sistemului penitenciar.

Evident, Tudorel Toader cunoastea faptul ca FSANP este organizatie sindicala reprezentativa la nivelul sistemului penitenciar, in calitate de ministru al Justitiei, acesta semnand un Acord cu FSANP, reprezentata prin presedintele ales, cu doar 10 zile inainte de aceast incident care constituie o discriminare vadita a organizatiei noastre.

Drept urmare, pana cand organele competente se vor pronunta in legatura cu plangerea penala pentru abuz in serviciu si incalcare a dreptului de reprezentare sindicala, revenim cu solicitarea ca ministrul Tudorel Toader sa fie demis din functie pentru incompetenta si pentru incercarile repetate de a dezinforma opinia publica.

Pentru conformitate, precizam ca Legea 62/2011 a dialogului social la art. 218 alin. 2 sanctioneaza cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani infractiunea de limitare a exercitarii atributiilor functiei membrilor alesi in organele de conducere ale organizatiilor sindicale, iar art. 297 din Codul penal sanctioneaza infractiunea de abuz in serviciu cu inchisoare de la 2 la 7 ani.

Ministerul Justiţiei publică un proiect de ordin privind condiţiile de acordare a majorărilor pentru angajaţii ANP pentru munca suplimenară

Ministerul Justiţiei a pus în dezbatere publică, joi, un proiect de ordin privind condiţiile de acordare a majorării de 75% din salariul de funcţie pentru munca suplimentară prestată peste programul normal de lucru, începând cu 1 aprilie 2018, de către funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

Proiectul prevede că munca suplimentară prestată începând cu 1 aprilie 2018 peste programul normal de lucru de către funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, care nu se poate compensa prin ore libere plătite în următoarele 60 de zile, se plăteşte cu o majorare de 75% din salariul de funcţie, proporţional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii.

"Munca suplimentară prestată peste programul normal de lucru începând cu 1 aprilie 2018 se evidenţiază distinct faţă de munca suplimentară prestată până la data de 1 aprilie 2018 în fişa individuală de evidenţă a muncii suplimentare. Plata majorării se efectuează astfel încât să se încadreze în limita de 3% din suma salariilor de funcţie, salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a salariilor de comandă la nivelul bugetului centralizat al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, dar şi la nivel de ordonator de credite din sistemul penitenciar", se precizează în referatul de aprobare.

Conform aceleiaşi surse, Administraţia Naţională a Penitenciarelor va analiza influenţa bugetară a orelor suplimentare plătite la nivelul întregului sistem penitenciar, comparativ cu numărul orelor suplimentare care ar fi trebuit plătite peste procentul de 3%, realizând apoi o redistribuire a prevederilor bugetare între unităţile, astfel încât să se realizeze un procent de 3% la nivelul bugetului centralizat al ANP.

În proiectul de act normativ de mai prevede, printre altele, că munca suplimentară prestată peste programul normal de lucru se poate plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic, în scris, fără a se depăşi 180 de ore anual, iar pentru orele lucrate peste timpul normal de lucru care au fost compensate cu ore libere plătite, majorarea nu se mai acordă. De asemenea, se menţionează faptul că majorarea se acordă funcţionarilor publici cu statut special care nu beneficiază şi de alte drepturi salariale sub formă de majorări, sporuri sau compensaţii prevăzute expres pentru munca suplimentară.

Potrivit referatului de aprobare, pentru elaborarea proiectului de act normativ au fost consultate "organizaţiile sindicale reprezentative, structurile din Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia".

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite