UPDATE Medici de la Spitalul Colţea din Capitală, electrocutaţi în sala de operaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a doua oară în decurs de doar câteva luni, chirurgi de la Spitalul bucureştean Colţea, care este în subordinea Primăriei Capitalei, s-au electrocutat în sala de operaţii cu un electrocauter. De această dată a avut de suferit şi pacientul care se afla pe masa de operaţii.

UPDATE ASSMB: Conducerea Spitalului Colţea nu a semnalat deficienţe la aparatură şi nici nu a cerut suplimentarea bugetului

Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB), în subordinea căreia se află Spitalul Colţea, unde doi medici şi pacientul aflat în sala de operaţii au fost răniţi marţi anunţă că managementul spitalului nu a comunicat că ar avea nevoie de fonduri suplimentare sau că ar fi probleme cu echipamentele medicale folosite, iar în spital va fi demarată o anchetă cu privire la folosirea aparaturii.

„Conducerea Adminitraţiei Spitalelor a demarat o achetă pentru a identifica împrejurările şi cauzele care au condus la producerea incidentului. Reprezentanţii instituţiei s-au deplasat la Spitalul Colţea unde au avut discuţii cu managementul unităţii medicale pentru a afla dacă aparatul era în garanţie sau există un contract de mentenanţă şi dacă s-au efectuat revizii în conformitate cu instrucţiunile tehnice ale producătorului”, arată ASSMB.

Doi medici de la Spitalul Colţea, dar şi un pacient au fost electrocutaţi, joi, în sala de operaţii din cauza unui electrocauter defect. Conducerea spitalului susţine că aparatul nu era trecut pe lista aparatelor cu probleme şi că a fost demarată o anchetă pentru stabili motivele care au dus la producerea incidentului.

Managerul Spitalului Colţea, Anca Lupu, susţine că atât pacientul, cât şi cadrele medicale care se aflau în sala de operaţii în momentul incidentului sunt bine, iar operaţia s-a încheiat fără probleme. Totodată, aceasta a mai spus că aparatul cu probleme a fost sigilat şi a fost demarată o anchetă internă. „Sunt doar câteva ore de când a avut loc incidentul, încă nu am răspunsuri, dar am demarat o anchetă internă, am format o comisie, astfel încât să găsim motivele care au dus la producerea incidentului. Este un eveniment nedorit atât pentru pacient, cât şi pentru colegii noştri”, a declarat pentru „Adevărul” managerului spitalului.

Managerul instituţiei mai spune că aparatul nu era pe lista aparatelor cu probleme şi că mentenanţa uneltelor medicale este realizată de către firme avizate de către Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale. „Era un dispozitiv funcţional, altfel ar fi fost scos din uz. Avem contracte de mentenanţă doar cu firme avizate. Nu îmi dau seama ce s-a întâmplat”, a mai spus Anca Lupu.

Două electrocutări în câteva luni

Medicul Marian Stamate care opera pacientul şi care s-a electrocutat în momentul în care a folosit electrocauterul a declarat însă că acum două luni a avut parte de un incident similar, fapt confirmat, de altfel, şi de managerul spitalului.

„ Din păcate, acest medic s-a electrocutat şi acum vreo două luni. Nu ştiu ce s-a întâmplat. După primul incident am cerut firmelor care au adus aceste electrocautere, pentru că sunt două firme, să le verifice. Cele care nu aveau aviz de la Agenţia Naţională a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM) au fost retrase”, a explicat managerul.

Spitalele nu pot controla calitatea reparaţiilor

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Pacienţilor, Vasile Barbu, susţine că defectele de reparaţie ale aparaturii medicale sunt şi cele care „ajută” de multe ori la cazurile de malpraxis, iar asta pentru că firmele nu îşi fac bine treaba, iar spitalele nu au cum să verifice caltatea manoperei.
„Firmele de mentenanţă, chiar dacă sunt avizate Agenţia Naţională a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, de multe ori duc lipsă de angajaţi specializaţi. Fiecare ustensilă are o fişă, nişte caracteristici, în schimb nu toţi angajaţii unei firme se pricep la toate tipurile de ustensile. Problema este că aceste firme pun anumiţi angajaţi să repare aparate pentru care ei nu sunt pregătiţi. Astfel, chiar dacă ele sunt verificate şi prezintă atestatele că pot face service, nu întotdeauna oferă şi calitate în manoperă. Pe de altă parte, nici spitalele nu au oameni care să verifice calitatea manoperei, atunci când aparatele se întorc din service, dar nici legalitatea procedurilor”, arată Vasile Barbu.

„Poate fi catalogat ca malpraxis”

Totodată. preşedintele Asociaţiei Naţionale a Pacienţilor mai spune că evenimentul poate fi încadrat la malpraxis, iar pacientul şi familia acestuia se poate îndrepta împotriva spitalului. „Dacă în urma malpraxisului consecinţa este spitalizarea pacientului pe o durată de mai mare de 7 zile atunci evenimentul poate fi cercetat penal, dacă este de 7 zile atunci răspunderea este civilă, astfel încât spitalul şi firma vor răspunde civil”, a explicat preşedintele Pacienţilor.

Acesta mai subliniază că nu doar pacientul se poate îndrepta împotriva spitalului, ci şi medicul rănit. „Medicul a semnat protecţia muncii, dar aparatul a fost defect. I s-a produs o daună, motiv pentru care poate ataca Spitalul, dar şi firma de mentenanţă”, a mai spus Barbu.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite