EXAMEN CAPACITATE 2014 Ultima probă la Evaluarea Naţională 2014: testul de foc la matematică. Cât de greu va fi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
După
rezultatele dezastruoase de la simulare, Ministerul Educaţiei le-a
oferit elevilor cinci modele suplimentare de
subiecte la matematică      FOTO: Adevărul
După rezultatele dezastruoase de la simulare, Ministerul Educaţiei le-a oferit elevilor cinci modele suplimentare de subiecte la matematică      FOTO: Adevărul

După ce au avut subiecte grele la română, chiar şi la limba maternă, elevii de clasa a VIII-a trec miercuri prin testul la matematică. Această disciplină le-a pus elevilor probleme la simulare, aşa că dascălii se aşteaptă la subiecte cel puţin la fel de dificile.

Cei peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a care s-au înscris la Evaluarea Naţională (Capacitate) de anul acesta dau miercuri ultimul examen, considerat de foc: proba la matematică. 

La rezultatele de la simularea din primăvară, aproape 70% din candidaţi au luat note sub 5 la această materie, văzute de profesori şi experţi drept „catastrofale“. Acum, dascălii se aşteaptă la subiecte cel puţin la fel de grele şi la examenul de azi şi spun că un test serios este bine-venit pentru că arată nivelul real al elevilor.

Examen prea simplu în 2013

„Sper să fie mai grele subiectele de anul acesta de la Evaluarea Naţională, pentru că cele de anul trecut au fost prea uşoare şi practic nu s-a mai putut face o diferenţiere clară între elevii buni şi cei foarte buni. La noi, la «Sfântul Sava», în 2013, ultima medie de admitere la specializarea Matematică-informatică a fost 9,81, ceea ce reprezintă o medie foarte mare. Asta ce vrea să însemne, că elevul de 9,71 e prost? Ar fi bine ca subiectele să facă diferenţa între elevi şi să mai coboare puţin notele, aproape de nivelul real al elevilor“, a explicat profesorul de matematică Adrian Troie, director-adjunct al Colegiului Naţional „Sf. Sava“ din Capitală (primul în topul naţional al liceelor).

Cât despre simularea din primăvară, Troie este de părere că a fost o lipsă de interes din partea elevilor şi că se aşteaptă la rezultate mai bune acum.

„Subiectele dificile, un bun câştigat“

Şi profesorul Marian Staş, au arătat punctele nevralgice ale felului în care e predată matematica în şcoală“, susţine Staş.

Cert este că pe elevi îi aşteaptă subiecte mai dificile astăzi, judecând după cele primite la simulare, spune şi profesoara de matematică Oana Chioveanu, care va rezolva azi în direct problemele date la Capacitate. „Subiectele de la sesiunea specială destinată olimpicilor mi s-au părut abordabile, însă puţin mai grele decât cele de anul trecut, aşa cum au fost şi cele de la simulare. Rămâne de văzut ce vor avea de rezolvat elevii“, a declarat profesoara.

Până la rezolvarea subiectelor la Matematică la Capacitate 2014, cei care se pregătesc pentru acest examen pot viziona din nou lecţia video la Matematică, din cadrul campaniei „Adevărul te meditează şi te premiază”.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia video pentru proba de la Matematică 

Subiecte grele şi la germană, la proba la limba maternă

Peste 8.000 de elevi care au terminat clasa a VIII-a au susţinut marţi proba de limba maternă la Evaluarea Naţională 2014. Cifrele de la simularea din primăvară au arătat că ponderea cea mai mare a celor care susţin examenul de limbă maternă o reprezintă elevii de la liceele germane.

capacitate materna germana goethe marian iliescu

Marţi, la Colegiul German „Goethe“ din Bucureşti, aproximativ 100 de elevi au fost testaţi la limba germană. Elevii au ieşit aproape de finalul celor două ore alocate examenului, însă au spus că cele două subiecte au fost mai simple decât cele de la simularea din luna martie.

„Am avut de explicat înţelesul unei balade şi de schimbat desfăşurarea dintr-o povestire. La subiectul doi am avut câteva exerciţii de gramatică şi de vocabular. Sper să luăm toţi note mari. După subiectele de ieri, de la limba română, proba de azi mi s-a părut floare la ureche. A fost chiar mai simplu decât la simularea din primăvară“, a declarat Nikki, unul dintre primii elevi ieşiţi din examen. Părinţii elevilor s-au declarat însă nemulţumiţi de faptul că Ministerul Educaţiei a programat examenele astfel încât copiii lor nu au nicio zi de pauză între cele trei probe.

Profesorii anticipează note mici 

Pe de altă parte, profesorul de germană Wolfgang Koch, de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu“ din Capitală, i-a contrazis pe elevii optimişti şi a declarat că subiectele au fost foarte grele şi că mai degrabă se pretau la Bacalaureat decât la Evaluarea Naţională.

„Nu cred că vor lua note peste 5 mai mult de 25% din elevi, sunt subiecte foarte grele, mai ales că majoritatea elevilor care susţin examenul la limba germană maternă sunt de fapt români, nu etnici germani. De asemenea, Erich Kastner este un autor foarte greu, scrie într-o germană din anii ’40 în jargon berlinez, nu te poţi aştepta ca elevi de clasa a VIII-a să ştie expresiile folosite de el“, a explicat profesorul de germană. (Ioana Nicolescu)

Primele note vor fi afişate vineri

Examenul de miercuri de la matematică vine după proba la română de luni, care a fost chiar mai dificilă decât la simulare şi decât la Evaluarea Naţională de anul trecut, au explicat profesorii.

Astfel, subiectele au fost mai grele şi la gramatică, şi la literatură, iar compunerile nu erau de nivelul elevilor de clasa a VIII-a, ci mai degrabă pentru liceeni.

Primele note vor fi afişate vineri, 27 iunie, urmate de contestaţii, iar mediile finale vor fi publicate pe 1 iulie, potrivit calendarului oficial. 

Perlele elevilor la examenul de la română

  • „Poemul are un mesaj frumos, nu am ce să spun, jos pălăria, dar nu prea ştiu ce vrea el să zică, comunică cu un element al naturii, cred”.
  • ,,Poezia este prea tristă şi are sentimente de tristeţe, iar tristeţea este dureroasă, e deprimant să fii aşa, dar e ok că poţi comunica cu acest An nou care vine odată pe an şi e prea tare că-ţi aduce mâncare şi distracţie, dar el a uitat să precizeze asta”.
  • „Titlul este şocant şi şukar. Ion Minulescu este un al doilea Eminescu”.
  • „Poetul îşi exprimă indirect sentimentele, prin intermediul Anului Nou”.
  • „Minulescu este un bolnav, suferea şi comunica cu obiectele”.
  • „Predicativa este: «profa este prea tare, şi are ochelari sexy»“.
  • „Anul Nou este un verb compus“.
  • „Principalul mod de expunere este naraţiunea, care se îmbină cu descrierea”.
  • „M-am întâlnit încă de pe hol cu Creangă şi i-am zis «tu eşti Mare şef, să ştii că mi-au plăcut amintirile tale, poţi să mi le zici înco dată, hai te rog»”.
  • „Mihai Eminescu se întâlnise cu iubita lui şi ne spunea că aseară a scris o poveste de iubire despre ei, prea tare şi poetul este din ce văd cum l-a descris Creangă în trecut”.
  • „Contemporan, ce mă-sa o mai fi şi asta?”.
  • „Sper să fii bun corectorule şi să-mi apreciezi măcar efortul că am ajuns până la şcoală”. (Simona Voicu)

Pe aceeaşi temă:

EXAMEN CAPACITATE 2014. Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Naţională

EXAMEN CAPACITATE 2014. Subiectele la Matematică la testul de Evaluare Naţională

EXAMEN CAPACITATE 2014. Baremul de notare la testul de Matematică de la Evaluarea Naţională

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiecte cu capcane în prima zi de Capacitate

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Presiune pe elevii de clasa a VIII-a, de luni

GRAFIC ADMITERE LICEU 2014 Care este cea mai populară specializare

VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Luni încep înscrierile. Ultimele pregătiri pentru examenele de la Capacitate 2014

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia video pentru proba de la Matematică

VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Lecţia pentru proba scrisă la Română

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele primite de olimpici la matematică

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele la română primite de olimpici

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 13 elevi olimpici dau examenele în sesiunea specială

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite