Noul logo pentru Bucureşti e creat de un timişorean şi ar putea fi un plagiat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O simulare de amplasare a logo-ului pe o maşină. FOTO PMB
O simulare de amplasare a logo-ului pe o maşină. FOTO PMB

Capitala are un logo care s-o reprezinte, dar produsul acesta pentru Bucureşti seamănă prea mult cu o imagine deja creată de alt designer.

Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi a comentat, pe Facebook, informaţiile apărute în presă, potrivit cărora designul noului logo al Capitalei este inspirat din cel al Primăriei New Taipei, afirmând că, în aceste condiţii, concursul ar trebui anulat.

„După toate dovezile, noul logo al Bucureştiului pare un plagiat. În aceste condiţii, concursul Primăriei ar trebui anulat. Fiecare leu cheltuit pentru această farsă ar trebui să revină la buget. Mai mult, ar trebui să inţelegem cum s-au putut irosi atâţia bani fără ca organizatorii să detecteze un foarte probabil plagiat care a fost descoperit de public în câteva minute. Oraşul Bucureşti a pierdut din nou timp şi resurse preţioase pentru un nimic de PR", scrie deputatul.

Primăria Muncipiului Bucureşti a anunţat că din 3 mai Capitala are un logo. Realizatorul lui este Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timişoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj. Premiul este în valoare de 50.000 de lei brut. Concursul a fost deschisă oricărui cetăţean din România în perioada 20 martie - 20 aprilie.

Au fost 230 de înscrieri dintre care au fost validate 204. Juriul le-a punctat pe acestea în funcţie de cinci criterii: relevanţă pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiţia istorică a Bucurestiului cu tendinţele actuale), funcţionalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie uşor recognoscibil, să poată fi imprimat şi pe suprafeţe mici fără să se piardă detalii esenţiale), şi adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale). PMB susţine că în perioada următoare vor fi făcute publice toate lucrările care s-au încadrat cu succes, fie şi parţial, în tema concursului.

Despre lucrarea sa, care a şi câştigat concursul, autorul susţine că l-au inspirat moştenirea arhitectonică autentică a Capitalei şi valenţele pozitive generate de rezonanţa etimologică a numelui oraşului Bucureşti. „Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziţionare, subliniază ideea de epicentru al naţiunii către care converge Capitala“, a adăugat Narcis.

logo bucuresti

O prezentare este disponibilă aici, unde au fost simulate diverse amplasări, cum ar fi pe o pagină de Facebook, o maşină, panouri publicitare sau pe stâlpi cu diverse mesaje „rupte“ din logo-ul iniţial. Misiunea a fost „crearea unui simbol grafic compact, concis şi versatil, cu grad înalt de distincţie, îndeajuns de complex, încât să reprezinte identitatea vizuală a Capitalei“. Ei bine, acesta e produsul final.

logo bucuresti

Că îţi place sau nu, juriul - compus din diverşi oameni specializaţi în arte sau impact vizual (chiar şi un om din publicitate) - a decis că acesta reprezentă Bucureşti. Trebuie însă menţionat că seamănă destul de mult, chiar dacă nu la nivelul nuanţelor de culoare folosite, cu un logo disponibil spre cumpărare de pe platforma Dreamstime (vezi mai jos). Creatorul este Deskcube şi produsul se numeşte „Heart logo united“. Trimiterea către inimă şi semnificaţiile ei a fost făcută şi de designerul din Timişoara.

Mai e similar şi simbolul New Taipei, din Taiwan, în caz că logo-ul Capitalei era un produs unicat şi orientat strict pe ceea ce are oraşul mai bun de oferit. 

Dreamstime

logo dreamstime

New Taipei

new taipei
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite