Cum ar putea banda unică pentru transportul în comun să rezolve patru probleme de bază ale Capitalei
0Aglomeraţia, poluarea şi nemulţumirea şoferilor din Bucureşti ar putea fi rezolvate printr-o măsură pe cât de simplă, pe atât de utilă economiei oraşului: benzile unice pentru transportul în comun în tot oraşul. Dan Patzelt, preşedintele Asociaţiei pentru Dezvoltare Urbană, vrea să convingă Municipalitatea că bucureştenii nu numai că îşi doresc această măsură, dar că au nevoie urgentă de ea.
Patzelt spune că amenajarea benzilor unice pentru transportul în comun ar rezolva problema poluării, a traficului aglomerat şi a vitezei de circulaţie. Pentru asta el spune că au existat mai multe studii de trafic făcute de experţi străini încă de la sfârşitul anilor 1990, dar că puţine au fost cu adevărat puse în aplicare.
„Problema nu este de bani şi nici de măsuri complicate, ci pur şi simplu de lipsa de curaj a administratorilor oraşului. Nu este vorba neapărat de Sorin Oprescu, toţi primarii care au administrat oraşul în ultimii ani nu au avut curajul să implenteze o măsură care pare primejdioasă din punct de vedere electoral“, crede Dan Patzelt. Pentru a demonstra acest lucru, activistul crede că este important ca bucureştenii să o arate şi să o exprime în mod oficial primarilor.
Pagină de Facebook şi scrisoare deschisă către Oprescu
Tocmai de aceea a creat o pagină de Facebook, pe 22 februarie, prin care va încerca să adune cât mai multe semnături pentru o scrisoare deschisă adresată primarului Sorin Oprescu.
Preşedintele Asociaţiei pentru Dezvoltare Urbană este de părere că, în realitate, numărul celor care ar aprecia şi ar beneficia de pe urma implementării unui asfel de proiect este mult mai mare decât cele câteva mii de persoane care îşi permit şi preferă transportul personal. Şi chiar şi aceştia din urmă ar avea de profitat, pentru că tranzitarea s-ar face mult mai rapid.
Mai mult, prin această măsură, Primăria Capitalei ar face economii serioase prin scăderea consumului de carburant al mijloacelor de transport în comun, dar şi prin reducerea semnificativă a poluării din oraş.
Întâi infrastructură, apoi cererea pentru ea
Preşedintele Asociaţiei pentru Dezvoltare Urbană este unul dintre cei care au iniţiat Grupul de Mobilitate Urbană din cadrul Primăriei Capitalei, o comunitate de dialog construită din ONG-uri, profesionişti şi reprezentanţi ai Municipalităţii prin care se caută soluţii pentru mobilitatea urbană.
„Acum cinci, şase ani noi ne-am luptat pentru siguranţa rutieră în România şi pentru înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Colectare a Amenzilor în cadrul Ministerului Transporturilor, lucru care nu prea a avut rezultate. Totuşi, cu această ocazie am studiat tot felul de cercetări şi soluţii pentru fluidizarea a traficului, despre speed management, despre urbanism şi altele. Aşa am ajuns la Primărie cu tot felul de proiecte. Ulterior s-au implicat şi bicicliştii şi lucrurile au început să funcţioneze“, explică Patzelt.
MBA: Bus Rapid Transit from Streetfilms on Vimeo.
Activistul spune că infrastructura trebuie creată chiar dacă nu există, aparent, cerere pentru ea. O dată creată, apar şi oamenii care să o folosească, iar schimbarea ar fi foarte rapidă. Dacă în urmă cu circa 12 ani s-a încercat chiar interzicerea ciclismului în oraş din lipsă de infrastructură, astăzi, există o adevărată comunitate de biciclişti destul de activă.
Primăria a început să accepte ideea
De altfel, Administraţia Străzilor în colaborare cu specialişti ai Primăriei Capitalei lucrează la un plan de amenajare a mai multor benzi unice dedicate mijloacelor de transport în comun. Proiectul pilot aplicat pe o porţiune din Splaiul Independenţei a demonstrat că măsura duce la fluidizarea traficului şi la un timp mai scurt al parcurgerii traseului.
Mai puteţi citi:
Transportul public din Bucureşti, în atenţia lui Oprescu. Unde se vor amenaja benzile unice RATB din Capitală
Administraţia Străzilor în colaborare cu specialişti ai Primăriei Capitalei lucrează la un plan de amenajare a mai multor benzi unice dedicate mijloacelor de transport în comun. Proiectul pilot aplicat pe o porţiune din Splaiul Independenţei a demonstrat că măsura duce la fluidizarea traficului şi la un timp mai scurt al parcurgerii traseului.
Parcări versus numărul maşinilor existente: ce-au făcut primarii Capitalei pentru cei peste 1,1 milioane de şoferi
În Bucureşti există peste 1.1 milioane de autovehicule înmatriculate, alte 111.590 fiind înmatriculate în Ilfov. În acest timp, Curtea de Conturi a observat că Municipalitatea a creat, în 2012, un prejudiciu de 7.3 milioane de lei fiindcă nu a pus taxa de parcare pe aproape jumătate din locurile existente. adevarul.ro vă prezintă care este situaţia parcărilor din oraş.