Transportul public din Bucureşti, în atenţia lui Oprescu. Unde se vor amenaja benzile unice RATB din Capitală
0
Administraţia Străzilor în colaborare cu specialişti ai Primăriei Capitalei lucrează la un plan de amenajare a mai multor benzi unice dedicate mijloacelor de transport în comun. Proiectul pilot aplicat pe o porţiune din Splaiul Independenţei a demonstrat că măsura duce la fluidizarea traficului şi la un timp mai scurt al parcurgerii traseului.
Tema dezvoltării oraşului într-un mod sustenabil pare să fi intrat în atenţia Primăriei Municipiului Bucureşti în fruntea căreia se află, la cel de-al doilea mandat, primarul general Sorin Oprescu.
Presiunile comunităţii bicicliştilor din Capitală, dar şi implicarea mai multor organizaţii de profil în încercarea de a diminua traficul rutier în avantajul transportului în comun şi al celui alternativ, pare să fi intrat în perspectiva municipalităţii.
Astfel, un proiect pilot pentru separarea traseului autobuzelor RATB care circulă pe Splaiul Independenţei aplicat începând cu toamna lui 2013 a demonstrat că măsura este cu adevărat utilă şi ar putea schimba în bine traficul bucureştean.
„Administraţia Străzilor Bucureşti analizează oportunitatea înfiinţării unor astfel de benzi pe rute principale, de obicei aglomerate, cu scopul de a fluidifica traficul. Astfel, sunt luate în calcul Splaiul Independenţei, Calea Dorobanţilor, Calea Floreasca, Barbu Văcărescu, Calea Griviţei, Sevastopol, Occidentului şi Gheorghe Manu“, a declarat Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor din Bucureşti (ASB), pentru Adevărul.ro.
În cee ce priveşte costurile pentru amenajarea acestor benzi unice RATB, reprezentanţii ASB nu au încă o estimare „întrucât nu este finalizată lista străzilor pe care se vor înfiinţa astfel de benzi unice“.
Potrivit sursei citate, în urma aplicării proiectului pilot, s-a constatat fluidificarea traficului mijloacelor de transport în comun şi scăderea timpilor de parcurgere a unui traseu, ceea ce a creat un beneficiu călătorilor bucureşteni care au ales ruta de transport pe care au fost amenajate benzile unice, aceştia ajungând mai repede la destinaţie. Trebuie spus că, în acest mod, consumul de carburant al autobuzelor care au circulat pe aceste benzi unice a scăzut, de asemenea.
Mai puteţi citi:
Primăria promite noi benzi dedicate transportului public, după eşecul proiectului-pilot de pe Splaiul Independenţei
Peste zece străzi din Bucureşti vor avea benzi dedicate transportului public în 2014, potrivit reprezentanţilor Primăriei Municipiului Bucureşti. Printre acestea se numără Bulevardele Unirii, Magheru şi Carol I.
Oprescu le răspunde bicicliştilor: program-pilot de încurajare a transportului în comun, în centrul oraşului
În timp ce câteva mii de biciclişti au mărşăluit, sâmbătă, prin centrul oraşului cerându-i demisia primarului Sorin Oprescu pentru lipsa de interes în ceea ce priveşte încurajarea transportului alternativ, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) se laudă că a amenajat o bandă specială pentru transportul în comun. Implementat pe doar 450 de metri, proiectul-pilot are doar trei luni pentru a-şi demonstra eficienţa.
Administraţia Străzilor: Proiectul-pilot de pe Splaiul Independenţei, distrus de bucureşteni. 70% din stâlpişorii care delimitau banda RATB nu mai există
După ce Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB), a amenajat o bandă specială pentru transportul în comun pe circa 450 de metri din Splaiul Independenţei, reprezentanţii ASB spun că aceasta a fost distrusă de bucureşteni.