Inspectoratul Şcolar cere liceelor să respecte programul de consultaţii gratuite pentru absolvenţi
0Teoretic, pe tot parcursul clasei a XII-a, liceele ar trebui să organizeze, săptămânal, consultaţii gratuite pentru absolvenţi, la disciplinele la care vor susţine în acest an examen de bacalaureat.
Într-o conferinţă de presă susţinută ieri, inspectorul şcolar general adjunct Maria Pop a declarat că, deocamdată nu ştie din ce motiv, aceste consultaţii gratuite nu prea au loc. „Prioritatea în acest moment este pregătirea examenelor naţionale. Vom insista asupra acestui aspect, cu accent pe respectarea programului de consultaţii organizat în licee pentru elevii din clasele terminale. Sunt şcoli în care aceste consultaţii au fost organizate chiar şi în vacanţă, însă elevii nu profită de ele. Trebuie să vedem ce se întâmplă”, a declarat Maria Pop.
Starea învăţământului
Adjunctul ISJ a vorbit şi despre inspecţiile derulate în şcoli în primul semestru al acestui an şcolar. Şase inspecţii generale, aşa numitele „inspecţii în brigadă complexă”, trei inspecţii de revenire, trei inspecţii tematice în care s-a ajuns, aproape de fiecare dată, în toate şcolile, 12 inspecţii de validare a rapoartelor de autoevaluare a unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic şi aproape 400 de cadre didactice asistate la oră. Sunt controalele prin care inspectorii şcolari sălăjeni au încercat să pună un „diagnostic” învăţământului preuniversitar din judeţ, dar şi să stabilească o metodă de „tratament” în perioada care vine.
Potrivit informaţiilor prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, de inspectorul şcolar general adjunct Maria Pop, toate constatările făcute de inspectori de-a lungul acestor mii de ore de inspecţie au făcut obiectul unor rapoarte, prezentate fiecărei şcoli inspectate în parte, şi vor fi cuprinse, sintetic, şi în raportul privind Starea învăţământului din semestrul I, ce va fi prezentat, cel mai probabil, la următoarea şedinţă cu directorii.
Constatările inspectorilor au vizat mai multe aspecte ale procesului de învăţământ. În ceea ce-i priveşte pe dascăli, multe dintre constatări le sunt favorabile, zugrăvind, de fapt, o stare de normalitate. Sunt, însă, şi aspecte imputabile lor, cum ar fi „tendinţa de dirijare excesivă a activităţii”, „axarea pe activarea copiilor buni” sau „participarea scăzută a elevilor la olimpiadele şi concursurile şcolare”.
În ceea ce-i priveşte pe elevi, inspectorii au urmărit nivelul atingerii de către ei a standardelor educaţionale. Oficialii ISJ susţin că majoritatea elevilor ating aceste standarde, dar există şi elevi care nu reuşesc acest lucru, unii au dificultăţi în exprimarea în limba română şi sunt şi elevi în cazul cărora s-a constatat că învaţă mecanic.
Toate acestea vor face obiectul unui plan de măsuri, a căror realizare va fi verificată prin inspecţii ulterioare.