Autogară nou-nouţă, construită cu bani europeni, stă închisă de doi ani. În mod aberant, călătorii sunt forţaţi să aştepte autobuzele în aer liber

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O clădire de peste 19.000 de metri pătraţi, construită din fonduri europene, care ar trebui să deservească drept autogară pentru transportul public local din Vaslui este închisă călătorilor, deşi investiţia finanţată cu fonduri europene a fost finalizată de aproape doi ani.

 Deşi ar trebui să beneficieze o autogară ultramodernă, vasluienii care folosesc mijloacele de transport în comun, sunt obligaţi să aştepte autobuzele şi troleele în condiţii improprii, pe câteva bănci amplasate de operatorul de transport în afara clădirii. Pentru a fi siguri că oamenii nu vor forţa intrarea în clădire, câteva dintre bănci au fost aşezate în faţa uşilor de acces în clădirea denumită în proiect ”terminal intermodal”. 

Deşi proiectul a fost recepţionat, terminalul  nu a fost niciodată deschis călătorilor. Angajaţii Transurb, societate al cărei accţionar majoritar este Consiliul Local Vaslui, împărtăşesc nemulţumirile călătorilor şi recunosc că situaţia este una aberantă. Ei afirmă că în spatele întârzierii deschiderii noii autogări s-ar afla anumite interese locale.

”Oamenii sunt nemulţumiţi şi pe bună dreptate. Stau în frig, în ploaie şi vânt în timp ce muzeul ăsta ( clădirea nouă n.r.) stă închis. Noi suntem mici, nu avem nicio putere. Din discuţii am aflat că vor cei de la Primărie să o privatizeze, să-i schimbe destinaţia, dar trebuie să treacă nişte ani şi de aceea întârzie să o deschidă. Oamenii pe noi ne ceartă, nu pe ei. Le mai spunem să facă sesizări, le-am pus numere de telefon la dispoziţie. Noi suntem plătiţi după câte bilete vindem. Unii nici nu vor să ne plătească biletele. Ne aruncă în faţă câte un leu, că nu au condiţii”, a declarat una dintre vânzătoarele de bilete din autobuzele Transurb.

Călătorii nu au voie să intre în noua autogară FOTO Simona Voicu

image

Reprezentanţii Transurb susţin că nu au nicio  responsabilitate în privinţa deschiderii somptuoasei clădiri, aruncând vina în curtea Primăriei Vaslui.

Proiectul ”Reabilitare, modernizare şi extindere infrastructură de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum şi reabilitarea, extinderea iluminatului public în municipiul Vaslui” a fost finantat din Fondul European de Dezvoltare, cu o valoare totală de 24.651.400 lei.

Utilitatea unei astfel de clădiri a fost pusă în discuţie în repetate rânduri, inclusiv în şedinţele de consiliul local. Apreciind că noua clădire este mult prea mare raportat la numărul de călători, s-a luat în discuţie, în cadrul şedintelor de consiliu local, mutarea în noua clădire a altor servicii, aflate în subordine, însă s-a renunţat la aceste planuri, având în vedere că potrivit proiectului destinaţia clădirii nu poate fi schimbat timp de cinci ani de la recepţionarea lucrărilor.

De jumătate de ani, noua autogara de deschide ”în cel mai scurt timp”

Vasile Păval, primarul municipiului Vaslui, declara pentru ”Adevărul”, încă din luna septembrie 2016 că terminalul intermodal va fi dat în folosinţă ”în cel mai scurt timp”, invocând faptul că aşteaptă autorizarea pentru securitate la incendiu de la Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Vaslui. 
Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Vaslui l-au contrazis, însă, anunţând că, la vremea respectivă, Transurb nici măcar nu a depus documentaţia în vederea autorizării, fiind eliberat doar avizul de principiu odată cu începerea construcţiei, în 2010.

La jumătate de an distanţă, în martie 2017,  primarul de Vaslui susţine, din nou, că ”în cel mai scurt timp” autogara nouă va fi dată în folosinţă.

”Am demarat documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de la ISU. Constructorul face un nou scenariu pentru incendiu. Noi sperăm că în cel mai scurt timp, până la sfârşitul lunii martie, terminalul să fie dat în folosinţă şi să fie pus la dispoziţia călătorilor”, a declarat, pentru ”Adevărul”,  Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui.

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite