MAI a cumpărat primele 10 containere necesare operaţiunilor de căutare-salvare în caz de urgenţe majore

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambulanţă Smurd  FOTO Click
Ambulanţă Smurd  FOTO Click

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunţă că a cumpărat primele 10 sisteme tip container destinate operaţiunilor de căutare-salvare a victimelor în cazul unor situaţii de urgenţă majore, ele intrând, de miercuri, în dotarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din Bucureşti-Ilfov, Bacău, Bihor, Cluj, Călăraşi, Constanţa, Dolj, Mureş, Timiş şi Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă.

MAI a cumpărat primele 10 containere necesare operaţiunilor de căutare-salvare în caz de urgenţe majore

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunţă că a cumpărat primele 10 sisteme tip container destinate operaţiunilor de căutare-salvare a victimelor în cazul unor situaţii de urgenţă majore, ele intrând, de miercuri, în dotarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă din Bucureşti-Ilfov, Bacău, Bihor, Cluj, Călăraşi, Constanţa, Dolj, Mureş, Timiş şi Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă.

"Mă bucur că, începând de astăzi (miercuri, n.r.), MAI are în dotare 10 sisteme containerizate care vor facilita intervenţia în cazul acţiunilor de căutare-salvare reducând semnificativ timpul de intervenţie. Acestea sunt dotate cu o serie de echipamente şi accesorii speciale, printre care perne hidraulice pentru ridicarea zidurilor prăbuşite, precum şi senzori acustici şi în spectrul infraroşu care permit localizarea victimelor. Am identificat nevoia dotării structurilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă cu aceste echipamente de intervenţie performante, inclusiv în urma derulării ultimului exerciţiu major din noiembrie - SEISM 2016", a spus ministrul Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache.

Cele zece containere, cinci de capacitate mare şi cinci de capacitate medie, conţin echipamentele necesare căutării şi salvării persoanelor prinse sub dărâmături, precum şi acordării îngrijirilor medicale în situaţii de urgenţă, precizează reprezentanţii MAI.

Primele echipamente achiziţionate au intrat în dotarea inspectoratelor din Bucureşti-Ilfov, Bacău, Bihor, Cluj, Călăraşi, Constanţa, Dolj, Mureş, Timiş şi Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă, celelalte inspectorate urmând să fie dotate cu astfel de echipamente în prima jumătate a anului viitor, potrivit Ministerului Afacerilor Interne.

Echipamentele au fost cumpărate în cadrul proiectului MULTIRISC - Programul Operaţional Infrastructură Mare având ca scop creşterea nivelului de siguranţă al populaţiei, prin dotarea IGSU cu tehnică nouă, eficientă şi modernă pentru a asigura un răspuns mai bun în situaţii de urgenţă generate de cele patru tipuri de risc: alunecări de teren, cutremure, eşecul utilităţilor publice şi a accidentelor grave industriale, mai arată MAI.

Potrivit reprezentanţilor ministerului, valoarea integrală a proiectului este de 157 milioane de lei, banii fiind obţinuţi în totalitate din fonduri europene.

"În baza aceluiaşi proiect vor fi achiziţionate şi autospeciale pentru oxigeno-terapie, autospeciale de intervenţie şi salvare la înălţime, o tabără mobilă pentru persoane sinistrate şi o linie tehnică pentru întreţinerea echipamentelor individuale şi de protecţie", menţionează MAI.

În cursul anului 2016, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă au fost dotate cu echipamente ce depăşesc 32 de milioane de euro, bani obţinuţi din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite