Fosta groapă de gunoi a municipiului Motru a fost închisă. Primăria Motru a evitat sancţiuni drastice

Fosta groapă de gunoi a municipiului Motru a fost închisă. Primăria Motru a evitat sancţiuni drastice

Groapa de gunoi a oraşului Motru a fost închisă

Fosta groapă de gunoi a oraşului Motru a fost închisă în urma unor lucrări care au costat aproape 800.000 de lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ieri după masă, comisiile şi factorii implicaţi în procedura de închidere şi conformare a depozitului de deşeuri din Motru s-au întrunit pentru recepţionarea lucrărilor, finalizate în data de 3 noiembrie. 
Au fost parcurse toate etapele de proiectare, închidere şi realizare a lucrărilor de conformare , pentru evitarea declanşării mecanismelor coercitive ale Comisiei Europene pe domeniul de gestionare a deşeurilor, 
Primarul municipiului Motru, Gigel Jianu, a precizat că s-a evitat în acest fel sancţionarea drastică a administrtaţiei locale: „Această investiţie este cea mai mare realizare a administraţiei, dat fiind faptul că în situaţia în care nu erau încheiate lucrările, Comisia Europeană declanşa procedura de infringement împotriva României, aplicându-se totodată o amendă cuprinsă între 700.000 şi un milion de euro, la care se adăugau penalităţi de întârziere cuprinse între 80.000 şi 100.000 de euro pe zi, majorări care se calculează de la data la care depozitul trebuia închis, aşa cum s-a procedat şi în cazul altor ţări din Europa.(Grecia,Italia.)  Amenzile se aplică pentru toată ţara, însă fondurile sunt ulterior recuperate de la administraţiile locale care au astfel de depozite neconforme. Pentru Motru, acest lucru, ar fi însemnat blocarea administraţiei locale pentru cel puţin 10 ani de acum înainte. 

Nu s-a obţinut finanţarea necesară de la Uniunea Europeană

 
Din iunie 2009, Comisia Europeană a emis o Directivă privind sistarea depunerii de deşeuri în depozite neconforme din punct de vedere al protecţiei mediului.  Groapa de gunoi a municipiului Motru funcţiona din anul 1980, însă în anul 2009 a fost sistată depunerea deşeurilor în respectivul depozit. 
„De-a lungul timpului, au fost făcute încercări de conformare, însă nici fosta conducere a Primăriei Municipiului Motru, nici cea a Consiliului Judeţean Gorj nu au găsit pârghiile pentru a realiza cerinţele impuse de Uniunea Europeană. În cadrul procedurii de conformare, în anul 2009, a fost elaborat un studiu de fezabilitate, însă pentru că în 2010 administraţia s-a confruntat cu lipsa disponibilităţilor in cash, proiectul nu a putut fi implementat. Un an mai târziu, Consiliul Judeţean Gorj a hotărât implementarea unui proiect de investiţii pentru managementul deşeurilor solide, intenţionând să acceseze fonduri europene prin POS MEDIU, motiv pentru care Consiliul Local Motru a predat Consiliului Judeţean amplasamentul depozitului de deşeuri, a întocmit documentaţia tehnică şi a iniţiat procedurile de obţinere a avizelor. Proiectul depus de Consiliul Judeţean nu a fost inclus în portofoliul POS Mediu 2007-2013 în vederea finanţării, dat fiind faptul că judeţul Gorj nu figura în anexa Ghidului solicitantului, elaborată la nivel naţional“, se arată într-un comunicat al Primăriei Motru.
 
citeste totul despre: