Şoseaua de centură a oraşului Caracal, punct şi de la capăt
0
Veşti bune pentru locuitorii oraşului Caracal şi nu numai după ce, săptămâna trecută, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat finalizarea procedurilor referitoare la organizarea unei noi licitaţii de atribuire a contractului de lucrări privind realizarea variantei ocolitoare a urbei. Firma iniţială a sistat lucrările la scurt timp de la demararea lor. Noua firmă va trebui să reia lucrările şi să le finalizeze într-un an.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat noutăţile legate de şoseaua de centură a oraşului Caracal în cursul zilelor trecute pe site-ul său. Firma ce a cîştigat iniţial contractul, Romstrade SA Bucureşti, a sistat lucrările la scurt timp după ce abia le demarase şi realizase abia 6 %. Acum, firma desemnată de CNADNR, respectiv S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A. va trebuie să grăbească ritmul lucrărilor pentru a se încadra în termenul impus de organizatori: 12 luni, plus o garanţie de 24 luni.
“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) SA a semnat, săptămâna trecută, contractul de lucrări «Construcţia variantei de ocolire Caracal - Relicitare». Prin implementarea proiectului se urmăreşte reducerea timpului de călătorie de tranzit prin municipiul Caracal, reducerea numărului de accidente grave prin sporirea siguranţei traficului, reducerea impactului asupra mediului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii prin devierea traficului de tranzit în afara oraşului”, se arată într-un comunicat de presă postat pe site-ul CNADNR.
Noua şosea de centură, aşteptată "cu sufletul la gură"
Cei mai nerăbdători de reluarea lucrărilor par a fi chiar reprezentanţii autorităţilor locale din Caracal, care spun că finalizarea acestui proiect va schimba viaţa în localitate prin avantajele ce îi vor urma.
“Locuitorii oraşului visează demult la o asemenea şosea de centură, ce va face ca întreg traficul greu din prezent să se mute pe noua arteră de circulaţie. De asemenea, nu vom mai avea problemele mari din prezent cauzate de utilajele mari ce străbat anumite străzi din oraş: sunt mulţi proprietari de case care ni se plâng mereu de trepidaţiile repetate şi zilnice ce le-au afectat structura de rezistenţă a imobilelor. În plus, odată terminată această şosea de centură vom putea şi noi, ca administraţie locală, să promovăm, prin intermediul fondurilor europene ce vor veni, introducerea canalizării pe anumite străzi importante. Până acum nu am avut succes în acest sens deoarece nu primeam acceptul CNADNR de a demara asemenea proiecte în lipsa unei alternative rutiere la traficul greu de pe străzile avute de noi în vedere (Elena Doamna, Măceşului, 1 Decembrie etc.). Odată ce vor fi terminate lucrările la această centură a oraşului, lucrurile se vor schimba radical, iar noi vom putea accesa mai uşor fondurile europene pentru dezvoltarea infrastructurii din oraş”, a declarat primarul localităţii, Eduard Ciocăzanu.
Valoarea totală a contractului şoselei de centură a oraşului Caracal se ridică la 41.685.313,07 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
Şoseaua ocolitoare a oraşului Caracal va avea o lungime totală de 10,5 kilometri, un pod şi 14 podeţe. Finalizarea proiectului va duce la creşterea vitezei auto de deplasare de la 25 km/h în acest moment, când DN 6 traversează municipiul Caracal, la 100 km/h.