Cum să-ţi baţi joc de 9 milioane de euro de la bugetul de stat: DN 76 s-a umplut de gropi după doar o lună de la terminarea lucrărilor de reabilitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O lună a rezistat reabilitarea Drumului Naţional 76, tronsonul Oradea-Dealul Bitii, reabilitat şi dat în folosinţă fără ca stratul de uzură să fie turnat. La momentul inaugurării reprezentanţii CNADNR dădeau asigurări că drumul va rezista fără nicio problemă.

Inaugurat, în urmă cu o lună, cu mare fast, pe celebrul Drum Naţional 76, considerat până nu de mult cel mai prost drum din ţară, au apărut primele gropi. Acest lucru nu poate arăta decât că  lucrarea seamănă mai degrabă cu o cârpeală decât cu o reabilitare capitală.

La mijlocul lunii decembrie, prefectul Claudiu Pop, alături de reprezentanţii CNADNR, invita jurnaliştii la inaugurarea Drumului Naţional 76, pe tronsonul Oradea-Dealul Bitii. Tronsonul respectiv a fost reabilitat prin metoda reciclării, o metodă apreciată de către reprezentanţii CNADNR, care aduceau ca argument utilizarea ei în Europa şi nu numai, însă o metodă destul de contestată de către unii specialişti. Aceştia din urmă considerau că stuctura drumului nu este suficientă de solidă pe toate porţiunile, pentru a avea o lucrare de calitate.

Din păcate, minunea nu a ţinut prea mult. Încă de la ieşire din Oradea spre Sânmartin au apărut primele gropi, iar alte cratere s-au deschis în perimetrul comunei Ceica.

După doar o lună de la asfaltarea şoselei, şoferii au semnalat deja faptul că, în zona Ceica, în afara localităţii, au apărut primele gropi. Chiar şi între Oradea-Sânmartin asfaltul a cedat în două porţiuni, anunţând că până la venirea primăverii vor apărea şi alte cicatrici.

Prefectul Claudiu Pop ştie despre această situaţie, însă a dat asigurări că aceste gropi vor fi refăcute pe cheltuiala constructorului.

„Până acum făceai acest drum în trei ore, acum ajungi la Beiuş în 50 de minute. E ca o măsea, fără plombă.Drumul nu are strat de uzură, nu se poate considera drum închis ca lucrare. Nu e finalizat, e normal să apară gropi fără acest strat.  Din păcate, calitatea lucrărilor depinde de mai mulţi factori. De aceea există garanţie la lucrări”, a afirmat Claudiu Pop, prefectul judeţului Bihor.

Pentru schimbarea soluţiei tehnice de reabilitare, autorităţile au renunţat la 37 milioane euro din fonduri europene. Au ales să meargă pe metoda reciclării asfaltului, lucrare ce s-a realizat din bugetul CNADNR, în cuantumul sumei de 9,1 milioane euro. Printre cei care reclamă soluţia tehnică aleasă de beneficiarul lucrării, CNADNR, aceea de reciclare în situ se numără şi  Inspectoratul de Stat în Construcţii. În luna decembrie, instituţia a făcut o plângere penală, considerând că lucrările nu au avut autorizaţie de construcţie.

În aceste condiţii, au fost identificate primele gropi care au şi fost inventariate de către Octavian Balog, şeful Secţiei Judeţene Bihor a CNADNR.

„Nu am descoperit nimic deosebit. Totul este în regulă. Am identificat şapte eroziuni care se vor repara. Din ce cauză au apărut? S-a dat cu sare şi nisip şi în plus drumul nu are strat de uzură, iar asfaltul e deschis. Calitatea drumului este chiar peste aşteptări. Erau previzibile aceste eroziuni. Din punctul meu de vedere, au apărut şi aşa prea puţine. Oricum se repară pe cheltuiala constructorului”, a declarat Octavian Balog, şeful Secţiei Judeţene Bihor a CNADNR.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite