Imaginea Primăriei Iaşi cu cheltuială publică grea se ţine. Contracte duble, încredinţate prin achiziţie directă, pentru filme pe YouTube şi postări pe Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În această perioadă, Primăria Iaşi, prin Biroul de Comunicare, pune la bătaie 250.000 de lei pentru două contracte care vizează servicii pentru promovarea imaginii instituţiei. Prestatorii de servicii au semnalat mai multe puncte îndoielnice din caietele de sarcini.

Primăria Iaşi caută prestatori de servicii care să valorifice imaginea instituţiei, deşi are  un Serviciu de Dezvoltare a Capacităţii Administrative şi un Birou de Comunicare cu un total de 13 membri. Astfel, în această perioadă sunt programate două achiziţii directe pentru contracte cu o valoare de 250.000 de lei, fără TVA. Concret, municipalitatea alocă 130.000 de lei pentru „Servicii de transmisiuni în direct (streaming video), producţie video şi realizarea de filme de informare pentru municipiul Iaşi“ şi alţi 120.000 de lei pentru „Servicii de producţie grafică şi comunicare online pentru Municipiul Iaşi“. Ambele contracte au valori care nu includ TVA. 

Sumele puse la bătaie, dar şi cerinţele din caietele de sarcini au ridicat semne de întrebare. La primul contract, cel de „Servicii de transmisiuni în direct (streaming video), producţie video şi realizarea de filme de informare pentru municipiul Iaşi“ firmele interesate au înaintat mai multe întrebări la care au fost transmise clarificări. Astfel, s-au ridicat întrebări legate de solicitările din caietul de sarcini privind necesitatea ca prestatorul de servicii să demonstreze că poate să filmeze şi să transmită pe internet imagini la rezoluţie înaltă (Full HD/4K) şi imagini panoramice tip 360 de grade. Ofertanţii mai trebuie să facă dovada că au sau au avut cel puţin un contract cu valoarea de minimum 65.000 de lei/ client. Practic, cei care vor obţine acest contract trebuie să transmită live conferinţele săptămânale ale primarului Mihai Chirica, şedinţele lunare de Consiliu Local, dar şi alte evenimente organizate de Primărie. 

Cel de-al doilea contract, de „Servicii de producţie grafică şi comunicare online pentru Municipiul Iaşi“ presupune ca prestatorul să asigure comunicarea online prin „administrarea şi întreţinerea paginii oficiale de Facebook a Municipiului Iaşi“, dar şi al celui de YouTube. Totodată, trebuie să „realizeze producţia grafică pentru social media şi mediul offline“, dar şi producţia video pentru social- media. Şi la acest ultim punct de solicită producţie de „minim 80 de filme pe an“, iar calitatea acestora trebuie să fie, ca şi în celălalt contract, „imagini în format 360 de grade şi rezoluţie 4K“. Durata contractelor este de un an. Faţă de contractele din 2017, valoarea celor scoase la licitaţie în 2018 s-a dublat. 

La începutul anului trecut, Primăria Iaşi a atribuit, prin achiziţie directă, un contract de aproape 60.000 de lei către firma SC Global Press SRL, firmă deţinută de fostul jurnalist Iulian Micu. Contractul de anul trecut pentru filmarea propriu-zisă a conferinţelor a fost câştigat de Target Media, valoarea fiind de 55.000 de lei.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite