Peste o mie de gălăţeni care şi-au preschimbat actele de identitate au uitat să le ridice de la Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor
0Cea mai veche carte de identitate care a rămas nerevendicată a fost tipărită în luna mai a anului trecut. Funcţionarii publici au munca îngreuntată din cauza cetăţenilor care au uitat să intre în posesia acestor acte şi fac un apel către aceştia să vină de urgenţă să le ridice, deoarece spaţiul de stocare a cărţilor de identitate este limitat. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la Serviciul Paşapoarte.
Au avut nevoie de cărţi de identitate noi şi apoi au uitat să le mai ridice de la Serviciului de Evidenţă a Persoanei Galaţi. Este vorba despre o mie de acte care le îngreunează în fiecare zi munca funcţionarilor publici.
„Săptămâna trecută, înainte de a elibera pentru alegeri am avut peste o mie de acte neridicate. Majoritatea sunt de peste şase luni la noi. Sunt 18 mai vechi de un an de zile. Nu avem raportat nimic despre acele persoane că s-ar fi întâmplat ceva nefericit. Pur şi simplu nu au venit să îşi ridice actele de identitate. Considerăm că sunt plecaţi din ţară, sau au alt act valabil, poate au un paşaport. Cred că cel mai important motiv ar fi că sunt plecaţi din ţară. Vă daţi seama că îngreunează situaţia. Pentru a elibera repede documentele când avem multă lume la ghişeu, noi am sortat bărbaţii şi femeile în ordine alfabetică. Dacă avem la o literă peste 200 - 500 de persoane, vă daţi seama cât durează să căutăm dacă se mai adaugă şi buletine neridicate. Şi tot aşa, reluăm. Sunt o mie de plicuri în plus”, a declarat Silviu Bacalum, Director la Serviciul de Evidenţă a Persoanei.

Din cauza lacunelor din legislaţie, reprezentanţii Serviciuluiui de Evidenţă a Persoanei Galaţi se simt legaţi de mâini.
„Nu prea avem ce să facem, trebuie să apelăm la Poliţia Locală sau Poliţia Română. Practic aceşti cetăţeni au un act valabil, dar nu este ridicat. Noi putem să-i sancţionăm doar dacă au actele expirate. Actele nu pot fi trimise către solicitanţi prin intermediul poştei. Ultima verificare a fizionomiei are loc în faţa unui operator pregătit şi trebuie să semneze în faţa lui. Există situaţii diferite, cu persoane imobilizate, unde avem pe cineva care merge în teren. Acelaşi lucru este valabil şi pentru persoanele private de libertate”, a mai precizat Silviu Bacalum, Director la Serviciul de Evidenţă a Persoanei.
Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la Serviciul Paşapoarte.

„Chiar ieri am făcut o analiză a paşapoartelor în stare de depozit, avem 392 de astfel de documente electronice şi mai vechi. În momentul de faţă sunt în ghişeu, aşteptăm solicitanţii să le ridice. Avem două paşapoarte electronice care expiră în noiembrie, respectiv decembrie, tipărite în 2009”, a declarat Aurelian Păduraru, şef Serviciul Paşapoarte.

Pentru că nici în acest caz nu există o prevedere specială, paşapoartele rămân în ghişeu până când vor fi ridicate de solicitanţi.
„În momentul în care ele expiră, noi le anulăm şi aşteptăm solicitantul din nou cu alte documente şi alte chitanţe. Varianta de trimitere prin curierat a fost legiferată abia de anul acesta, iar cu privire la paşapoartele neridicate nu putem să le trimitem pentru că nu avem o solicitare expresă cu privire la acest lucru, nu avem adresa la care să le trimitem”, a precizat Aurelian Păduraru, şef Serviciul Paşapoarte.