Cele 10 componente care se strică cel mai des la maşină. Ce este sonda Lambda şi cum influenţează funcţionarea motorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Este important să cunoaşteţi semnele care vă indică defectarea unei componente de la maşină
Este important să cunoaşteţi semnele care vă indică defectarea unei componente de la maşină

Indiferent de marca maşinii pe care o conducem, este foarte posibil ca, la un moment dat, să ne trezim că ceva la motor nu funcţionează cum trebuie. Asta se întamplă mai ales celor care conduc neglijent, îşi forţează inutil maşina sau nu-şi îngrijesc autoturismul corect.

Mulţi proprietari de autoturisme nu dau o prea mare importanţă semnalelor transmise de maşină şi ne referim aici la diferite zgomote sau senzori care se aprind la bordul maşinii. Vă prezentăm mai jos cele 10 componente ale unei maşini care se strică cel mai des, rolul lor în funcţionarea maşinii şi ce să faceţi ca să le prelungiţi cât mai mult durata de viaţă.

Locul 10- Electromotorul 

Electromotorul este format din motorul electric propriu-zis şi dintr-un solenoid, care, în funcţie de poziţia contactului, împinge roată dinţată pentru a angrena arborele cotit. Acest solenoid se strică destul de des. Primul semn că ceva nu este în regulă este zgomotul ulterior pornirii motorului. Dacă auziţi acest zgomot, este indicat să mergeţi cât mai repede la un service autorizat.

Locul 9- Sonda Lambda

Aceasta este un senzor care măsoară cantitatea de oxigen din gazele de evacuare şi trimite informaţia către computerul ECU al maşinii. Acesta face nişte calcule şi reglează amestecul de aer/carburant care intră în motor. ”Daca sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac în combustibil. Prin urmare, este mărită cantitatea de benzină. Dacă, dimpotrivă, este prea puţin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. În timp, sonda Lambda se poate strica. Practic, ea se acoperă cu murdărie şi nu mai măsoară precis”, explică Marcel Boghian., inginer auto.

Locul 8- Injectoarele 

Injectoarele se uzează din cauza carburantului de calitate inferioară, dar şi din vina şoferilor care nu schimbă la timp filtrele de benzină. În interiorul injectoarelor se depune calamină, iar în scurt timp acestea se strică sau cresc consumul maşinii.

Locul 7- Pompa de benzină 

O altă piesă care se strică des este pompă de benzină. Cei care au astfel de probleme sunt şoferii care circulă foarte des cu rezervorul aproape gol. Pompa de benzină este electrică şi se răceşte cu carburantul care circulă prin ea. Dacă în rezervor vom avea carburant doar pe fundul acestuia, pompa nu se va răci bine şi se va uza. În plus, dacă lăsăm pe timp de iarnă puţin carburant în rezervor, pompa se poate strica din nou. Şi asta pentru că va îngheţa condensul din rezervor.

Locul 6- Alternatorul 

Alternatorul se poate strica dacă spălaţi motorul sub jet de apă fără să îl protejaţi cum trebuie. ”Alternatorul este un motor electric ce produce curent ca şi un generator când este angrenat de cureaua de accesorii. Odată ce apa intră în contact cu alternatorul, contactele acestuia se strică şi nu mai produc suficient curent. O altă cauză pentru care se strică alternatorul este încărcarea acestuia cu faruri mai puternice sau sisteme audio care au nevoie de putere mare”, precizează inginerul Marcel Boghian.

Locul 5- Amortizoarele

Că să nu se strice, trebuie să şofăm cu atenţie, să avem grijă la drum şi să circulăm cu viteză redusă atunci când trecem peste calea ferată, linii de tramvai, gropi şi canale ieşite din asfalt. 

Locul 4-Toba

Toba finală are de obicei mici orificii pentru scurgerea apei formate în urmă condensului. Când aceste găurele de evacuare se blochează cu murdărie sau pietricele, toba rămâne plină cu apă. Dacă circulaţi pe distante scurte şi motorul nu are timp să se încălzească, pe canalul de evacuare a gazelor se va forma şi mai mult condens, ceea ce va conduce în final la ruginirea tobei şi găurirea ei. 

Locul 3- Planetarele 

Planetarele se strică în special din cauza forţării lor în viraje, dar poate apare şi situaţia unul dintre burdufurile care le acoperă se defectează, lăsând apoi praful şi nisipul să pătrundă. Cele mai multe planetare se strică din cauza şoferilor cărora le place să accelereze puternic.

Locul 2- Pivoţii

Primul semn că un pivot nu mai funcţionează cum trebuie este o mică bătaie pe care o auzim când nimerim într-o groapă. Este un semn că partea din cauciuc a pivotului s-a uzat. ”Această bătaie va deveni din ce în ce mai puternică, semn că şi bila metalică din interiorul pivotului a început să aibă joc mare. Este important ca şoferii care cunosc mai puţină mecanică să ştie că pivoţii nu se repară, ci se înlocuiesc”, precizează inginerul Marcel Boghian. 

Locul 1-Ambreiajul 

Ambreiajul se strică atunci când circulăm cu piciorul stâng apăsat pe pedală uşor, când apăsăm pedala de ambreiaj involuntar sau când abuzăm de plecările de pe loc în trombă. Ambreiajul este o piesă care funcţionează pe bază de fricţiune. Dacă vom cupla şi decupla ambreiajul încet şi lin cu ajutorul pedalei, îi vom prelungi semnificativ durata de viaţă.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite