A doua cea mai mare navă militară construită în România. E în lucru la Galaţi, pentru Marina Ţărilor de Jos

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: C.M
sursa: C.M

Marina Regală a Ţărilor de Jos va avea o navă militară fabricată la Şantierul Naval din Galaţi. Miercuri, 2 iunie, a avut loc ceremonia de punere a chilei a navei militare, a doua cea mai mare şi cea mai modernă construită vreodată în România.

Ceremonia de punere a chilei a fost oficiată de Directorul Organizaţiei pentru Echipamente Militare (DMO), vice amiralul Arie Jan de Waard şi de vice amiralul Rob Kramer, Comandantul Forţelor Navale Regale olandeze (RNLN).

Debitarea tablei pentru această navă a ȋnceput ȋn şantierul gălăţean ȋn decembrie anul trecut. Odată cu punerea chilei, toate bloc-secţiile necesare construcţiei efective a navei ȋn România sunt pregătite pentru asamblare. Cea mai mare parte a proiectării navei a fost realizată ȋn Olanda, ȋn timp ce documentaţia de execuţie a fost realizată de Marine Engineering Galaţi. Directorul Diviziei Damen Naval, Hein van Ameijden a subliniat că, ȋn principal, strânsa colaborare dintre companiile din ȋntregul lanţ al construcţiilor navale a făcut posibilă realizarea inovatoare a navelor militare olandeze.

„Punerea chilei nu evidenţiază doar strânsa colaborare dintre toate părţile implicate ci are şi o ȋnsemnătate tradiţională. În trecut, o monedă era aşezată sub catargul de lemn ȋn semn de prosperitate. În zilele noastre, când navele se construiesc din oţel, moneda este aşezată sub blocul chilei. Astăzi, ambii amirali au ȋndeplinit această operaţiune pentru CSS, sudând cu această ocazie o monedă din anul 1822. Anul 1822 este deosebit de important pentru RNLN, acesta fiind anul de ȋnfiinţare a facilităţilor marine din Den Helder (incluzând un doc uscat)”, au transmiţi reprezentanţii Şantierului Naval Damen, printr-un comunicat de presă.

Următoarea etapă importantă din procesul de construcţie o constituie botezul navei, ȋnsă acesta va avea loc doar după ce nava va fi finalizată ȋn 2023. După punerea ȋn funcţiune a echipamentelor, teste şi probe de şantier, nava va naviga către Den Helder unde va fi predata organizaţiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile şi sistemele de luptă, apoi ȋn 2025 nava va fi livrată forţelor navale olandeze.

Nava a fost proiectată ȋn strânsă colaborare cu DMO şi RNLN şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean.

Nava de aproximativ 180 de metri lungime va avea un echipaj standard compus din 75 de membri şi poate găzdui la bordul său ȋncă 85 de persoane.

Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere şi douăzeci de containere.

Funcţiile sale principale vor fi cele de misiuni maritime şi amfibii, reaprovizionare realimentare cu materiale solide şi lichide, suport medical.

Valoarea contractului este estimată, pe piaţa de profil, la aproximativ 375 milioane de euro.

Cu 1.700 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen care reuneşte 36 de şantiere din întreaga lume.

damen

    

Īncepând cu anul 1999, Şantierul Naval Damen Galaţi a livrat peste 400 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, 30 de nave militare construite pentru 13 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO şi UE). Portofoliul companiei include nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, drage şi barje, super-iahturi, nave militare şi remorchere.

Vă recomandăm şi: 

Damen, despre atribuirea contractului de achiziţie a corvetelor: anunţul MApN vine la un moment în care multiple chestiuni sunt în continuare nelămurite

Cum arată nava unicat construită în România pentru un gigant al industriei mondiale. „Este începutul unei noi ere!“

Următoarea etapă importantă din procesul de construcţie o constituie botezul navei, ȋnsă acesta va avea loc doar după ce nava va fi finalizată ȋn 2023. După punerea ȋn funcţiune a echipamentelor, teste şi probe de şantier, nava va naviga către Den Helder unde va fi predata organizaţiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile şi sistemele de luptă, apoi ȋn 2025 nava va fi livrată forţelor navale olandeze.

Nava a fost proiectată ȋn strânsă colaborare cu DMO şi RNLN şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean. Nava de aproximativ 180 de metri lungime va avea un echipaj standard compus din 75 de membri şi poate găzdui la bordul său ȋncă 85 de persoane. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere şi douăzeci de containere.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite