Războiul pe Portul Constanţa, în Săptămâna Patimilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portul Constanţa FOTO Adevărul
Portul Constanţa FOTO Adevărul

Consiliul Local Constanţa se întruneşte joi, 17 aprilie, în şedinţă, la ora 12.00. Pe ordinea de zi sunt doar două proiecte ce vizează Portul Constanţa.

Primul proiect, iniţiat de primarul Radu Mazăre, se referă la solicitarea de transmitere cu titlu gratuit a unui pachet suplimentar de acţiuni deţinute de stat la Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” –S.A. Constanţa, reprezentând minim 13% din capitalul social către Consiliul local al municipiului Constanţa.
În aceeaşi şedinţă se votează acordarea unui mandat reprezentantului Consiliului local în adunarea generală a acţionarilor Portului Constanţa.

Pe data de 3 aprilie, Consiliul Local Constanţa a decis, cu majoritate de voturi, preluarea a încă 13 procente din acţiunile Portului Constanţa. Urmează ca şi Executivul să iniţieze o hotărâre de Guvern sau un proiect legislativ care să fie votat de Parlament. Dan Şova, ministrul Transporturilor, a spus că soluţia ar fi o Hotărâre de Guvern, iar secretarul de stat Iulian Ghiocel Matache, că este necesară o lege.
Mazăre a ţinut să precizeze că nu a avut niciodată afaceri în Portul Constanţa şi că nici nu în interesează pe viitor să încheie contracte în acest domeniu, însă a recunoscut că este un „război mare şi dur“.

Opoziţie din partea consilierilor locali

În timpul discuţiilor din consiliul local, opoziţie au făcut trei consilieri locali. Cea mai vocală a fost, şi de această dată, consilierul PNL Ana Marcu, care a precizat faptul că se impune o dezbatere publică pe această temă. „Este mai important să aibă omul un loc de muncă şi astfel să-şi poată plăti facturile decât să fie şomer şi să aştepte să primească subvenţie pentru plata facturilor la încălzire“, a spus ea.
Iustin Fabian Roman, prim vicepreşedinte PDL Constanţa, a ridicat problema celor 13 % de acţiuni ce vor fi listate la bursă, specificând faptul că ele pot fi preluate de o societate în spatele căreia s-ar putea afla terorişti.
Însă obiecţiunile lor nu au oprit maşina de vot a PSD care a decis preluarea acţiunilor fără alte discuţii.

Mazăre vs operatori portuari

Primarul Radu Mazăre a spus că s-a întâlnit cu diverşi operatori portuari cu care a purtat discuţii pe această temă, însă se opun cei care au beneficiat de la Revoluţie de un statut privilegiat şi astfel au făcut profituri uriaşe. „Societăţile, care au susţinut prin anii 1997 că trebuie privatizate activităţile din port întrucât statul este un prost administrator, vin acum şi spun că statul nu mai e prost administrator. Le convine pentru că plătesc tarife din 1995. Portul a avut o cifră de afaceri anul trecut de 8 milioane, iar dacă punem degetul pe un privat vedem că a avut profit de 10 milioane euro“, a spus Mazăre.
„Milionarii din port plătesc foarte puţin statului român pe terenuri, plătesc chiriile de acum 20 de ani, plătesc 0,2 dolari pe metrul pătrat. Portul, când scoate la licitaţie acum, scoate la licitaţie cu de zece ori mai mult“, a acompletat el.

O parte din profit, la nevoiaşi

Mazăre spune că o parte din profitul obţinut în Portul Constanţa va fi cheltuit pentru ajutorarea nevoiaşilor. „Cei care primesc subvenţie vor plăti facturi cu 25% mai mici, iar alte 30.000 de familii vor primi ajutoare. Nu am finalizat calculele, dar cam pe aici ne învârtim“, a adăugat primarul.
Dacă Guvernul va decide trecerea a încă 13% din acţiuni municipalităţii, structura acţionariatului va arăta astfel: 33% va rămâne statului, 33% autorităţilor locale şi 34 % privaţilor (20% Fondul proprietatea şi 14% dintre acţiuni vor fi listate la Bursă).


Vă mai recomandăm:

Băsescu: Portul Constanţa trebuie să rămână administraţiei centrale, Mazăre vrea să mulgă de acolo

Europarlamentarul Sebastian Bodu îi cere premierului Victor Ponta să nu dea Portul Constanţa lui Radu Mazăre

Portul Constanţa, miză electorală pentru USL - strigă parlamentarii PDL


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite