Cargoul Basel Express, în derivă pe Marea Neagră, a fost adus la ţărm de o navă a GSP-ului. România nu are tehnică de salvare pe mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operaţiunea de salvare a navei care plutea în derivă pe mare s-a încheiat cu succes. În această dimineaţă, cargoul a fost adus la ţărm de o navă a Grup Servicii Petroliere.

Cargou construit în 2000, sub pavilion Panama Basel Expres, a venit din Ucraina în radă să alimenteze cu combustibil. Nava a primit aprobare să intre în rada interioară, însă aproape de gura portului a rămas fără carburant. 

Rămasă în voia vântuui foarte puternic, nava cu 15 marinari la bord, a fost dusă travers de Olimp, întrucât ancora aluneca.

Joi seara, au plecat în ajutorul ei două nave: GSP King şi LRS Europa. Nu au reuşit să facă manevrele de prindere şi s-au întors în port. 

Nava GSP King s-a întors însă, după ce a făcut rost de ancore speciale. În jurul orei 3 au reuşit şi s-au legat de lanţul navei. Încet, cargoul a fost readus în port, unde a fost preluat de remorchetele Căpităniei. 

Operaţiunea derulată în condiţii meteorologice extreme cu vânt care depăşea la rafală 100 de kilometri a durat mai bine de 18 ore. 

„Toată aprecierea pentru profesionalismul comandantului Eduard Troian, de pe GSP King, care pe o furtună cumplită, cu valuri de 12 m înălţime şi vânt de 120 km/ oră, la o distanţă de doar 1,7 mile maritime (cca 2 km) de ţărm, travers de Eforie Sud, s-a ambiţionat să ducă la bun sfârşit această operaţiune riscantă, de salvare, în cadrul căreia chiar remorcherul salvator lua benzi de către 35-40 grade, înclinându-se periculos pe bordul de sub vânt. Altfel, nu erau mari şanse de salvare a navei şi echipajului, în acele condiţii meteo şi cu situaţia de la bord, în care nava nu putea fi guvernată sau pusă în mişcare“, a spus directorul adjunct al Căpităniei Zonale Constanţa, Laurenţiu Zanfir. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite