Declaraţiile a doi foşti preşedinţi de consilii judeţene, parlamentari de Cluj, şi o autostradă numită Transilvania
0
Alin Tişe (PDL) şi Marius Nicoară (PNL), amândoi foşti preşedinţi ai Consiliului Judeţean Cluj, reprezintă judeţul Cluj în Parlament. Amândoi au interpelări legate de Autostrada Transilvania, şi au promis că vor face lobby pentru ca acest proiect, început în urmă cu nouă ani, să fie terminat.
Alin Tişe (PDL) este senator aflat la primul său mandat. A fost înainte preşedinte de consiliu judeţean (2008-2012) şi prefect al judeţului Cluj (2005-2007). Marius Nicoară (PNL) se află la al doilea mandat de senator, a fost preşedinte al CJ Cluj între anii 2004-2008.
Ce au spus în campanie
Alin Tişe declara: „Am votat pentru o echipă puternică care să reprezinte cu cinste Clujul în Parlamentul României. Am votat pentru un Cluj european. Am votat pentru continuarea proiectelor. Am votat cu o echipă care este parteneră cu autorităţile locale, o echipă care cunoaşte proiectele Clujului şi doreşte să le susţină mai departe.
Am votat pentru fiecare clujean care are nevoie de un om responsabil la Bucureşti care să se bată pentru proiectele Clujului şi pentru interesul fiecăruia în parte. Am votat pentru un viitor mai bun pentru noi toţi, cu legi mai drepte, cu legi care să fie corect aplicate. Am votat pentru viitorul nostru al tuturor“, a declarat Alin Tişe, după ce a pus ştampila pe buletinele de vot.
Potrivit site-ului Senatului, Tişe are 15 iniţiative legislative, 14 declaraţii politice, 56 de întrebări, 41 de interpelări, 2 interpelări adresate prim-ministrului, 48 de luări de cuvânt în plen.
Marius Nicoară spunea că problemele Colegiului 3 Senat Cluj, unde a candidat, sunt „complexe“. El afirma, anul trecut, că în următorii patru ani va căuta, printre altele, soluţii pentru reducerea şomajului şi pentru realizarea centurii ocolitoare a Dejului.
„Voi face lobby pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania. Sper că în următorii patru ani să fie gata”, susţinea Nicoară.
Preşedintele PNL, Crin Antonescu, spunea despre Nicoară că este un „om de ispravă”, relata cotidianul.ro.
Potrivit site-ului Senatului, Nicoară are 55 de iniţiative legislative, 95 de declaraţii politice, 37 de întrebări, 95 de interpelări, 8 interpelări adresate prim-ministrului, 137 de luări de cuvânt în plen, 14 moţiuni.
Contactaţi pentru detalii, cei doi parlamentari nu au răspuns.
Ce este acum
„Proiectul Autostrada Transilvania reprezintă o autostrada de patru benzi, cu o lungime de 415 km, care parcurge ruta de la nord-vest de Brasov în centrul României pana la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Autostrada va trece prin oraşele Brasov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca şi Oradea. Acest proiect de construcţie în valoare de 2.2 miliarde euro va fi încheiat până în 2013“, se arată pe site-ul Autostrăzii Transilvania.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004. Contractul cu Bechtel a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Potrivit premierului Victor Ponta, prezent vineri, 6 decembrie, la Cluj, Guvernul a sesizat DNA privind neregulile din acest contract.
Premierul a promis că în bugetul pe anul viitor este trecută suma necesară pentru finalizarea tronsonului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău.
„Tot anul viitor încep procedurile pentru Suplacu de Barcău-Gilău, iar acum, într-o săptămână, pe 19 decembrie, se anunţă câştigătorul pentru câştigătorul de autostradă Sebeş-Turda. În acest fel, Clujul se leagă de autostradă mai departe spre Sibiu şi Nădlac, iar în ianuarie începem procedurile pentru segmentul de autostradă Turda-Târgu-Mureş pentru că am reuşit să economisim nişte bani din programul Operaţional Sectorial de Transport din 2007-2013.
Nu pot decât să mă bucur că deşi nu e un prim-ministru din Cluj, totuşi Clujul va fi legat de autostrăzi. Cred că e un lucru important legat de dezvoltarea întregii regiuni“, a încheiat Ponta.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul autostrăzii de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent.
În octombrie 2013, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 kilometri) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 kilometri) era de 97,1%, respectiv de 50,1%.
Mai puteţi citi:
Ministrul Şova: "Proiectul Autostrăzii Transilvania nu trebuie să mai aibă culoare politică"