Când va avea loc a doua ediţie a Untold şi cât costă un abonament. S-a lansat clipul cu cele mai tari momente din festival
0
Ediţia a doua Untold Festival va avea loc în 4-7 august 2016, la Cluj. Primele 5.000 de bilete vor fi puse în vânzare vinerea acesta, de la ora 18.00, dar acestea sunt doar pentru fanii care s-au înregistrat în prealabil pe site-ul festivalului. Preţul unui abonament este de 222 de lei, plus taxele puse de Eventim.
Organizatorii Untold Festival au anunţat miercuri, 21 octombrie, data la care va avea loc a doua ediţie a Festivalului Untold: 4-7 august 2016.
Biletele, anunţă aceştia, vor avea o politică de preţ asemănătoare cu cea practicată în 2015, preţurile crescând progresiv, pe măsură ce se apropie festivalul sau sunt dezvăluiţi artiştii care formează line-up-ul.
Primele 5000 de bilete vor fi puse în vânzare vinerea aceasta, 23 octombrie, de la ora 18.00, doar pentru fanii pre-înregistraţi. Un abonament Untold costă 222 lei, plus taxe Eventim. Perioada de pre-înregistrări pentru bilete şi abonamente la Untold 2016 a fost deschisă în urmă cu o lună şi s-a bucurat de o receptivitate uriaşă din partea fanilor: peste 30.000 dintre aceştia au spus pe cine vor să vadă pe scena Untold.
General manager-ul Untold, Bogdan Buta, a anunţat că s-au primit foarte multe cereri din partea artiştilor şi majoritatea numelor mari care au fost la Cluj în vară vor să revină. Buta a mai precizat că se poartă deja negocieri cu unii artişti a căror nume nu doreşte să le dezvăluie.
Untold îşi asigură fanii că va rămâne un festival mainstream în preponderenţă dedicat Electronic Dance Music, cu un line-up format din cele mai bine cotate nume ale momentului regăsite în topurile muzicale internaţionale. La ediţia din 2016 se doreşte să se mizeze şi pe artişti live, chiar dacă vot fi necesare pregătirea a două set-up-uri diferite de scenă şi necesar tehnic.

Untold 2015 a avut loc între 30 iulie şi 2 august la Cluj-Napoca şi a adunat peste 240.000 de participanţi. Pe scena festivalului au urcat, pentru prima dată în România, patru dintre cei mai apreciaţi artişti electro-dance-music din întreaga lume: Avicii, Armin van Buuren, David Guetta şi Dimitri Vegas&Like Mike.
Untold 2016 va avea un buget de circa 5 milioane de euro (cu 10% mai mult faţă de prima ediţie), va fi organizat de SC Untold SRL (ai cărui acţionari sunt Bogdan Buta, managerul festivalului, şi Sorin Gadola, un investitor privat) şi Fundaţia Share.
La ediţia 2015, impactul financiar în comunitatea clujeană generată de Untold a fost de aproximativ 23 de milioane de euro.
Aftermovie, mai jos. sursa video: Untold
Clipul cu cele mai tari momente de la Untold Festival
Ce a însemnat prima ediţie Untold Festival
240.000 de participanţi, o medie de peste 60.000 de participanţi pe zi. Potrivit datelor adunate de organiztaorii festivalului, 25% din biletele şi abonamentele festivalului au fost vândute în Cluj-Napoca - adică zilnic la eveniment au fost circa 15.000 de clujeni, iar restul de 45.000 de oameni - din afara Clujului, din oraşe precum Bucureşti, Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu, Iaşi etc., sau din străinătate.
15% din participanţi au fost turişti străini. Un top al vânzărilor de bilete pe ţări arată astfel: Marea Britanie, Germania, SUA şi Canada, Franţa, Italia, Ungaria, Austria, Moldova, Olanda, Danemarca, Japonia. Festivalul a atras participanţi din ţări exotice ca Mexic, Noua Zeelandă, Maroc, Egipt şi Singapore.
”Impactul generat de UNTOLD Festival asupra comunităţii poate fi cuantificat atât în cifre cât şi în capital de imagine adus oraşului. În cifre, UNTOLD 2015 a însemnat: 23 milioane euro suma totală generată de festival, din care 80%, adică 20 milioane, au fost banii atraşi în Cluj Napoca, detaliaţi în cele ce urmează. Conform estimărilor noastre, în cele 4 zile de festival, cei 180.000 de turişti, veniţi din afara Clujului (trafic general) au cheltuit în medie 100 de euro pe cazare, masă şi diverse sesiuni de shopping, rezultând o infuzie de capital de 18 milioane de euro în plină perioadă a verii. Festivalul a atras în Cluj-Napoca bugetul echivalent unui city break din străinătate, raportându-ne la bugetul pe persoană.
Mai mult, 2 milioane de euro au fost banii cheltuiţi în Cluj de către clujeni, care au decis să lase o parte din bugetul de concediu chiar în oraşul lor. Cifră estimată la o medie de 60.000 de persoane trafic pe zi şi 35 de euro consum mediu de persoană pe zi. În plus, peste 3 milioane de euro au fost banii investiţi în comunitate de sponsori şi parteneri prin prezenţa lor în festival, ţinând cont de fee-uri, costuri logistice, operaţionale şi resursa umană”, susţin organizatorii.
Cu 27% mai mulţi turişti. CTP şi încasări de peste 15.000 de euro în 4 zile
Datele Institutului naţional de statistică arată că în oraşul Cluj a crescut, în iulie 2015, numărul turiştilor cu 27% faţă de iulie 2014. Unităţile hoteliere au declarat o rată de ocupare de 99%.
Mogdan Buta, managerul general al Untold, a mai spus că mallurile clujene au înregistrat un trafic cu până la 40% mai mare decât aceeaşi perioadă a anului precedent, cu încasări comparabile cu perioada sărbătorilor de iarnă.
Un efectiv de 3000 de taxiuri au fost 24 din 24 de ore pe străzile Clujului, raportând încasări neobişnuite perioadei de vară. Iar Compania de Transport Public Cluj-Napoca a declarat încasări de peste 15.000 de euro în cele 4 zile de festival.
Pe lângă impactul pe care l-a avut la nivel local şi naţional, Untold a fost nominalizat de European Festival Awards la două categorii în competiţia europeană şi anume: Best Major Festival şi Best New Festival, având concurente festivaluri cu tradiţie precum Tomorrowland, Szighet sau Exit.
Inedita campanie Pay with Blood, pe care Untold a derulat-o în colaborare cu Institutul Naţional de Transfuzie Sanguină (INTS) şi McCann Bucureşti, şi o va continua şi în 2016, a câştigat la una din cele mai prestigioase competiţii şi gale ale comunicării, Golden Drums din din Portoroz, cu două premii Silver Drum, la categoriile New or innovative şi PR.
”Ca şi aspect interesant, Google face anual o selecţie de 5 evenimente majore în Europa cu care să îşi asocieze imaginea, UNTOLD fiind opţiunea lor principală pentru această regiune”, mai afirmă organizatorii.
Mai puteţi citi: