Povestea de succes a dulciurilor vegane din Bărăgan. Unde se vând şi cât costă fursecurile cu făină de tapioca şi chia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fursecurile sunt preparate într-un laborator din Călăraşi FOTO I:S.
Fursecurile sunt preparate într-un laborator din Călăraşi FOTO I:S.

Preocupată de un stil de viaţă sănătos, o economistă din Călăraşi a înfiinţat un laborator în care produce dulciuri vegane. Fursecurile fără zahăr, lapte şi ouă se vând cu succes în 200 de magazine din ţară, dar şi în Anglia şi Spania. Compania produce 12 sortimente de fursecuri cu diferite creme, preparate cu seminţe de chia, merişoare şi făină de tapioca, fiind singurul producător de dulciuri vegane ambalate din România.

Afacerea a fost demarată prin programul Start Up Nation, iar de aproape un an produsele sunt preparate după reţetele reinventate ale bunicii. Pe o piaţă suprasaturată de chimicale şi de produse nesănătoase, Săndina Georgescu, de 48 de ani, a pus bazele unei afaceri altfel. În prezent, în România nu există niciun producător de dulciuri vegane, tot ce se comercializează provine din import, iar intrara pe un segment de nişă a fost o provocare uriaşă. Cu o experienţă de 12 ani în asigurări şi de 8 ani în agrobusines, pasionată de studiul Biotehnologiilor Alimentare, Săndina Georgescu a făcut pasul de a munci pentru ea şi pentru familie. Deşi începutul a fost dificil, cu multe piedici, nu s-a lăsat descurajată. Ambiţioasă şi perseverentă, a reuşit să deschidă laboratorul de fursecuri prin programul Star Up Nation. Activitatea a început în luna iunie 2018, iar în august semnase deja primul contract pentru export în Anglia. Ideea a pornit de la a construi ceva durabil, o afacere care să se dezovolte încet, dar sigur şi care să reziste pe piaţă. 

O piaţă de consum suprachimicalizată

„Grija pentru o alimentaţie sănătoasă, dar şi  faptul că noi nu mai cunoaştem gustul autentic  m-au determinat să pornesc pe aces drum. Am pornit de la un lucru simplu pe care îl ştie toată lumea: suprachimicalizarea pieţei. Suntem în mijlocul Bărăganului, grânarul ţării, o zonă cu potenţial agricol ridicat, iar tinerii, în special nu ştiu gustul autentic al multor ingrediente luate direct din natură. Gustul a fost reeducat de branduri care operează la nivel global , în dorinţa comercială de a menţine prospeţimea îndelungată a alimentelor. Chiar şi la nivel informaţional, oamenii încurcă stiluri alimentare: bio cu vegan, cu vegetarian, cu organic, cu natural. Etichetarea impune informarea cumpărătorilor despre valorile nutriţionale dintr-un produs.

Imagine indisponibilă

Săndina Georgescu a înfiinţat o afacere cu fursecuri vegane 

Nu se comunică conţinutul de substanţe obţinute prin sinteză chimică-fiecare producător adaugă doza maximă admisă pentru consum uman, fără să specifice acest fapt şi fără să ţină seama că fiecare om consumă mai multe produse diferite într-o zi, fiecare incluzând doza maximă. Grija pentru alegeri sănătoase trebuie să ne preocupe pe toţi. Această direcţie am urmărit-o când am accesat programul Start Up Nation, dar şi crearea unei afaceri durabile. De altfel, luând în calcul exodul tinerilor, m-am gândit ce motive ar avea fiul meu să rămână în ţară. Un business a fost răspunsul meu atunci, deşi a fost foarte greu la început”, povesteşte Săndina Georgescu.

12 sortimente de dulciuri

Compania pe care a fondat-o şi care este singurul producător din România de dulciuri vegane ambalate produce 12 sortimente de fursecuri, cu diferite creme - cremă de cacao, de ciocolată, de merişoare, vişine, ovăz, chia sau de stafide. Deşi ingredientele sunt mai mai scumpe decât cele clasice, de exemplu, un kilogram de zahăr se vinde cu 2 lei, iar pentru aceeaşi cantitate de fructoză folosită la fursecuri, Săndina Georgescu plăteşte 14 lei, satisfacţia lucrului bine făcut o entuziasmează pentru a merge mai departe.

calarasi fursecuri

„În România avem fructe şi nimeni nu le prelucrează pentru a obţine fructoză, iar eu o import cu 14 lei kilogramul, în condiţiile în care pe piaţa de la noi costă 22 de lei. Studiez oferte, caut, mă informez constant pentru a fi la curent cu preţuri şi ingrediente, dar şi pentru a încheia contracte ferme. Cred că aici experienţa mea managerială, dobândită în asigurări şi în societăţi pe acţiuni, unde am coordonat 600 de angajaţi, mi-a fost de mare ajutor. Începutul afacerii a fost dificil pentru că te loveşti de tot soiul de probleme: legislaţie şi hărţogăraie. Am avut răbdare şi cred că mi-a folosit. Din punct de vedere al autorizărilor şi certificărilor privind sănătatea şi siguranţa alimentelor, am implementat cele mai înalte standarde de produs, astfel că la acest moment ne încadrăm să putem vinde oriunde în lume”, spune antreprenoarea.

Aparatură de ultimă generaţie

După înfiinţarea firmei la începutul anului 2017, lucru care a condiţionat obţinerea fondurilor de la stat, Săndina Georgescu a început să caute forţă de muncă. S-a lovit de lipsa oamenilor calificaţi pe plan local, însă nu s-a descurajat. Utilajele pe care le-a achiziţionat cu cei 200.000 de lei, fonduri obţinute prin programul Start Up Nation(aproximativ 44.000 de euro, la care s-au adăugat 60.000 de lei, economii personale pentru amenajarea şi închirierea spaţiului) sunt cele mai performante de pe piaţă.

calarasi fursecuri

„ Am achiziţionat un malaxor din Taiwan, cuptorul este din Germania, o maşină automată de turnat fursecuri din Italia, cu ecran digital şi un dospitor. Maşinile performante înlocuiesc forţa de muncă specializată în acest domeniu, dar astfel am ajuns să bagatelizăm factorul uman, ceea ce nu înseamnă că eliminăm greşelile. Am 7 angajaţi, care se califică în continuare, merg la cursuri de instruire pentru a putea face faţă cu brio procesului tehnologic”, spune economista.

calarasi fursecuri

Ingrediente exotice

Reţetele după care face fursecuri sunt reinventate din caietul bunicii. Aşa cum odinioară pregăteau gospodinele din Bărăgan dulciuri aromate, tot aşa Săndina Georgescu a pornit în provocarea de a le reinterpreta.

calarasi fursecuri

„Mamaia punea ouă, eu nu pun, adăuga lapte, la noi nu există aşa ceva. Nu am nimic împotriva zahărului, însă cred că am reuşit să creăm fursecuri sănătoase cu ingrediente moderne. Avem făină de tapioca în loc de ou, seminţe de chia în loc de albuş şi făină de psyllium husk, o făină proteică, un agent de îngroşare, cu un conţinu de fibre care asigură o digestie bună. Nu mai luăm în calcul faptul că şi diabeticii pot consuma astfel de produse, fiind îndulcite cu fructoză”, povesteşte Săndina Georgescu. 

200 de magazine din ţară

Calitatea produselor a fost apreciată nu numai în ţară, unde se vând cu succes, ci şi în străinătate. În România, marfa, preluată de distribuitori de la laborator, ajunge în 200 de magazine din Bucureşti, Constanţa, Olteniţa, Feteşti, Călăraşi. Fursecurile costă aproximativ 6,5 lei caserola, preţ la poarta producătorului şi sunt comparabile  ca şi cos cu cele din gama clasică. “Practicăm o politică de preţ de dumping faţă de nişa specifică, în încercarea de a ne câştiga cota de piaţă”, spune Săndina Georgescu.

calarasi fursecuri

În fiecare săptămână, aproximativ 300 de caserole de fursecuri, de 400 de grame fiecare, sunt preluate de distribuitori din Spania şi Anglia. „Certitudinea calităţii produselor este dată de contractele ferme pe care le avem. Suntem încă la început şi cred cu tărie că vom reuşi să ne dezvoltăm. Am depăşit situaţii grele şi am susţinut câteva luni cu forţe proprii activitatea până la depăşirea cifrei critice de afaceri. Am pus mult suflet, toate economiile nostre, toată expertiza pe care am avut-o, dar şi dorinţa de a construi ceva altfel. Am convingerea că povestea merge mai departe”, mai spune Săndina Georgescu.

Călăraşi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite