FOTO Aeroportul este aşteptat de 15 ani, iar guvernul finanţează un stadion

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pista Aeroportului Braşov va fi gata anul acesta. FOTOArhivă.
Pista Aeroportului Braşov va fi gata anul acesta. FOTOArhivă.

Braşovenii aşteaptă de ani buni să aibă un aeroport. Un studiu arată clar că un aeroport ar creste substanţial numărul de turişti şi ar fi profitabil de partea de cargo. Companiile străine de la Braşov s-au arătat interesate să închirieze spaţii de depozitare la viitorul aeroport, dar guvernul refuză finanţarea.

În 2013 nu s-a alocat niciun leu de la bugetul de stat, deşi această investiţie este vitală pentru judeţele Braşov, Covasna, Harghita. Anul trecut au început lucrările la pistă, care se vor finaliza în această primăvară. Banii pentru pistă au fost daţi de Consiliul Judeţean Braşov care a luat un credut bancar. Tot anul acesta se doreşte şi construcţia turnului de control.

„În 2014, vor fi realizate restul suprafeţelor de rulare, dintre pistă şi apront (locul de parcare al avioanelor), lucrări care din punct de vedere tehnic sunt similare cu cele de la pista. Apoi, se vor executa lucrările de balizaj – instalaţii electrice şi de semnalizare, necesare unui aeroport de talia celui pe care dorim să-l realizăm la Braşov. De asemenea, se va lansa licitatia pentru construirea turnului de control“, a precizat Mihai Pascu, citat de newsbv.ro.

Pentru partea cea mai costisitoare a aeroportului, respectiv terminalul nu s-a găsit încă un investitor. Costurile se ridică la 40 de milioane de euro. Guvernul nu sprijină însă financiat Aeropotul de la Braşov. S-a spus în repetate rânduri că este prea aproape de Otopeni, că se face autostrada Braşov-Comarnici, iar acest Aeroport pare a nu fi prioritar. În schimb Guvernul finanţează un stadion de 5 stele de la Braşov care costă 30 de milioane de euro. Asta în condiţiile în care performanţele în domeniul sportiv sunt inexistente aproape la Braşov. Cele două echipe de fotbal riscă să retrogradeze în acest an din Liga I.

Aeroporul prezintă interes pentru companiile străine de la Braşov

Investitorii din zona Braşovului s-au arătat deja interesaţi de construcţia acestui aeroport la Ghimbav. „Compania Ina Schaeffler a făcut deja un studiu prin care transportul producţiei sale să se facă pe calea aerului către anumiţi beneficiari, iar cei de la Aerotec au anunţat că îşi vor construi, pe cheltuiala lor, o bretea de legătură cu aeroportul, în vederea transportării cu avionul a pieselor produse la Braşov“, a declarat Ion Georgescu, consultant al Consiliului Judeţean Braşov în privinţa construirii aeroportului.

Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Pe aceeaşi temă:

Anul 2014 este anul parcărilor la Braşov

Braşovul va avea trei autrostrăzi în 2018

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite