FOTO Cum face profit o afacere cu produse tradiţionale din Apuseni realizate după reţete vechi de sute de ani. Ritualul de la Cămara Moţului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Produsele din Cămara Moţului sunt vândute şi la diverse târguri de profil
Produsele din Cămara Moţului sunt vândute şi la diverse târguri de profil

O afacere cu produse alimentare tradiţionale din Apuseni se dovedeşte profitabilă pentru iniţiatori. ”Cămara Moţului” a ajuns în doar doi ani la vânzări de peste 100.000 de lei.

Fondatoarea brandului ”Cămara Moţului” este o economistă care deţine şi o pensiune în zona Arieşeni. Cristina Nicola a pornit afacerea în anul 2016 şi, în doar doi ani, a ajuns la vânzări de peste 100.000 de lei. 

Principalul obiect de activitatea este producţia de dulceaţă după reţete moştenite din străbuni. Clienţii pot cumpăra, astfel, dulceaţă de viţine cu cacao sau dulceaţă de vişine cu ciocolată. Oferta mai cuprinde dulceaţă de căpşuni, culceaţă de ceapă, de caise cu nuci sau de arpagic cu afine. 

Cămara Moţului mai cuprinde sortimente de siropuri, de mure, soc, muguri de brad, mentă, fori de soc etc. Tot aici se găsesc diverse sortimente de zacuscă, dar şi alte produse mai exotice cum ar fi: caşcaval cu struguri, cu roşii şi busuioc, caşcaval cu măsline, cu pastă de ardei, dar şi celebra urdă moţească. Nu lipsesc din ofertă nici murăturile şi nici gălbiorii în sos de muştar. Un borcan de dulceaţă se vinde cu preţuri ce pornesc de la 16 lei, în timp ce 1 kg de caşcaval costă 36 de lei.

camara motului alba

Vânzările se realizează atât online pe site-ul propriu şi alte site-uri de specialitate, precum şi prin magazine de cartier, dar şi în Auchan Afi Cotroceni din Bucureşti. ”Cămara Moţului a luat naştere de fapt de acum zece ani când am început «marea Aventură» a vieţii noastre în domeniu turismului, în inima Ţării Moţilor în staţiunea turistică Arieşeni. Astfel fiecare oaspete la plecare primea, din partea casei, o mică amintire şi ce se potrivea mai bine decât «bunătăţi» din cămara moţului. Dorinţa acestora de a cumpăra, după ce au gustat şi s-au convins, pentru familie şi prieteni produse naturale 100% ne-a impulsionat să deschidem larg porţile de la Cămara Moţului”, afirma Cistina Nicola, administratorul firmei care deţine brandul şi afacerea cu produse tradiţionale.

camara motului alba

Afacerea efectivă de vânzare a produselor tradiţionale a demarat în toamana anului 2016. Vânzările din 2018 au depăşit toate aşteptările: peste 100.000 de lei şi un profit de circa 46.000 de lei. ”Cămara Moţului a fost intotdeauna locul în care, indiferent de sezon, orice oaspete sau simplu trecător, a găsit produse şi preparate tradiţionale specifice Munţilor Apuseni. Aşadar, Cămara Moţului dă dreptul şi altor persoane să consume produse şi preparate tradiţionale, natural făcute după reţete păstrate în familie de peste patru generaţii”, spune economista din Arieşeni.

camara motului alba

   

Dulceaţa  pregătită în tuciuri, la foc de lemn, după reţeta bunicii, are mare succes printre turiştii români, cât şi printre cei străini. Turiştii pot ajuta la pregătirea ei, apoi sunt invitaţi să deguste. Mulţi iau şi pentru acasă, obicei ce a devenit deja un ritual. (Sursa foto: Facebook/ Cămara Moţului)

Citiţi şi:

 

Satul românesc din America. Cum a fost înfiinţat primul „colţ de Românie“ din SUA pe un domeniu cumpărat de o mănăstire

 

Cum a scăpat de închisoare un afacerist judecat pentru o ţeapă de 2,6 milioane de lei. Instanţa a constatat prescrierea faptei

 

Preotul „bătăuş“ din Alba, condamnat penal definitiv după ce a lovit cu pumnul un minor. Agresorul a oferit victimei trei capre ca să se împace

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite